Na srpskim prugama 31 nesreća od struje, evo ko i zašto najčešće strada

U periodu od 2016. do danas dogodila se 31 nesreća kao posledica strujnog udara na prugama u Srbiji, a od tog broja 12 osoba je poginulo, dok je 22 teško povređeno.
Na srpskim prugama 31 nesreća od struje, evo ko i zašto najčešće strada
Foto: 021.rs
To je za Tanjug rekao menadžer "Infrastrukture železnice Srbije" (IŽS) Nenad Stanisavljević.
 
Istakao je da polovina od ukupnog broja poginulih i povređenih od 2016. jesu mladi, uglavnom tinejdžeri starosti 14, 15 i 16 godina.
 
Stanisavljević je istakao da su poslednji slučajevi koji su se dogodili u Rumi, gde je strujni udar usmrtio dečaka, i u Paraćinu, koji je od strujnog udara zadobio ozbiljne opekotine, dva od ukupno pet koliko ih je bilo ove godine.
 
Naglasio je da IŽS često apeluje i upozorava da je penjanje po vagonima, ali i hodanje po šinama opasno i da se može završiti smrću ili teškim opekotinama.
 
Ukazao je da se uglavnom mladi penju na teretne vagone, jer su pristupačniji zbog stepenica, i to čine iz dva razloga - ili da bi se dokazali pred društvom ili da bi napravili selfi.
 
Objasnio je i da u nekim situacijama nije neophodno da se popnu na vagon, već je dovoljno da upadnu u strujno kolo koje je udaljeno i po pet ili šest metara od kablova i zadobiju teške opekotine od struje.
 
Stanisavljević je kazao da kroz kablove protiče struja snage 25.000 volti.
 
Kaže da se sa tim problemom ne suočavaju samo srpske železnice već da je to globalni problem.
 
Govoreći o rešenjima, Stanisavljević je objasnio da je nemoguće ograditi tri i po hiljade kilometara pruga u Srbiji, kao i da je teško isključiti struju, jer među vagonima ima onih koji čekaju na saobraćaj. Najbolje rešenje, ističe Stanisavljević, jeste edukacija mladih i informisanje o opasnosti strujnog kola.
 
"Sve naše železničke stanice imaju okačena upozorenja da nije dozvoljeno kretanje po pruzi, ali i mediji nas podržavaju i stalno prenose naša upozorenja i apele o opasnosti strujnog kola kako bi se sprečili tragični slučajevi", rekao je Stanisavljević.
 
Dodao je i da su predavači IŽS obišli veliki broj škola kako bi upozorili uglavnom dečake od prvog do četvrtog razreda.
 
Stanisavljević kaže da je taj problem rasprostranjen po čitavoj Srbiji, te da su se nesreće na prugama dešavale i u Šidu, Subotici, Jagodini, Rumi, Maloj Plani, Nišu...
  • Slucajni Prolaznik

    29.07.2021 16:26
    @EvoOvako
    Sada mi je jasno na sta ste mislili i mislim da se slazemo, pored bezbednosti (ograde, izmestanje, itd.) potrebne su i promene u drustvu.
  • EvoOvako

    29.07.2021 13:30
    @Dusko i Slučajni prolaznik
    U WW2 je bombardovan BG i ZG. U ZG-u je bilo manje žrtava, jer su ranžirne stanice bile izmeštene izvan grada.
    Dalje, depoi, skladišta i dobar deo infrastrukture MORA biti ograđen žicom. Probajte u Helsinkiju, Dortmundu i sl. se popeti na vagon i brzo ćete izgubiti volju, jer su objekti planski planski (g)rađeni i obezbeđeni. Metro pruge su u mnogim gradovima KOMPLETNO ograđene.
    I, naravno, uticati na mlade, a to znači da bi roditelji trebali voditi manju borbu za puko preživljavanje i da bi TV programi trebali drugačije izgledati, recimo. I još mnooogo drugih izmena u društvu.
  • 9

    29.07.2021 10:31
    4 reči
    bahatost,bezobzirnost, nevaspitanje i neobrazovanost.
    Kakva je statistika u drugim zemljama spram broja stanovnika?
    U prvom redu nebriga roditelja o sopstvenoj deci zatim
    needukovanost jer se u školama životnim temama ne pridaje
    nikakva važnost i pogotovo proverava naučeno.
    Neka je on zapalio sa 10 godina još sa osam uz taticu
    popio prvo pivo,a sa 15 uzeo tatin auto da provoza društvo,naravno bez položenog to je pravi junak i mentalitet ovog naroda.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija