Novi zakon: Majstori će morati da poštuju predračun, uvodi se registar "Ne zovi"

Pre manje od mesec dana Vlada Srbije usvojila je predlog zakona o zaštiti potrošača koji će doneti novine.
Novi zakon: Majstori će morati da poštuju predračun, uvodi se registar "Ne zovi"
Foto: Pixabay
Novi zakon o zaštiti potrošača, između ostalog, podrazumeva uvođenje obaveznog proračuna, registra "Ne zovi", prekršajne naloge i uvođenje medijacije za potrošačke sporove.
 
To znači da više za majstorske usluge nećete plaćati paušalno, kada je račun veći od 5.000 dinara, a i ponuda proizvoda telefonskim putem biće regulisana ako zakon zaživi, piše Blic.
 
Novim zakonom majstorima neće biti dozvoljeno da naplate cenu za usluge koja se drastično razlikuje od unapred dogovorene. To će se promeniti jer se uvodi obavezan proračun za račun veći od 5.000. Tada majstor mora da napravi proračun ili specifikaciju i unapred uruči potrošaču, pa samim tim ne može da vam ispostavi višestruko uvećan račun.
 
Ono što je novim zakonom dozvoljeno jeste odstupanje od proračuna za 15 odsto od napisane cene. Zaštitnici potrošača savetuju da jedino takav račun prihvatite. Sve što je uvećano više od 15 odsto niste dužni da platite.
 
Uvodi se registar "Ne zovi"
 
Registar "Ne zovi" omogućio bi da svaki građanin može da se registruje i time zaštiti od dosadnih poziva.
 
"Registar 'Ne zovi' je napravljen po uzoru na zemlje u regionu. Prijava se vrši putem mobilnog operatera sa naznakom da ne želite da primate pozive prodavaca. Obaveza prodavca bi bila da proveri registar pre nego što pozove", kaže za Blic pravni savetnik u Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije Nikita Jovanović.
 
Kada se upišete u registar i ako vam nakon toga prodavci i dalje šalju poruke i zovu vas, mogu prekršajno da odgovaraju i plate kaznu i do 50.000 dinara.
 
Ovim registrom biće zaustavljena sve učestalija praksa uznemiravanja, a sprečiće se i razne zloupotrebe i prevare koje su izraženije kod starije populacije i penzionera.
 
Prekršajni nalozi ubrzavaju kažnjavanje prodvaca
 
Kada se budu uveli prekršajni nalozi, oni će vratiti svojevrsnu dužnost tržišnim inspektorima. Kako navode iz NOPS-a, pomoću njih trgovci se za očigledne prestupe mogu odmah kažnjavati. Takođe, ako se prodavac ne odazove na vansudsko rešavanje potrošačkih sporova, novim zakonom može biti kažnjen.
 
Dakle, vansudsko poravnanje je novina koju zakon donosi, a medijacija za potrošačke sporove podrazumeva dogovor trgovca i potrošača.
  • Slavka

    28.08.2021 06:22
    Zastita gragjanaprodavci
    Prodavci su skolovani prevaranti ,pogotovo z's stariju populaciju(ne SVi) tako bje I savetnici u bankama, Ako se zalimo kazu da nismo dobro razumeli I opet oni su upravu .I sta sada kome da se zalimo .?
  • Nikola

    07.08.2021 11:43
    Budalaština
    I trenutni Zakon o zaštiti potrošača niko ne poštuje niti ga sudovi primenjuju. Informatika nam naplaćuje odžačarinu i grejanje tokom leta sa uredno iskazano potrošnjom koju ne trošimo, toplane nam isporučuju usluge bez zaključenih ugovora, a EPS troškove za izradu računa za struju. Ne vrede zakoni ako ih institucije ne primenjuju.
  • @@@Zla...

    07.08.2021 10:35
    Novi Sad je grad sa najmanjom dostupnoscu zdravstvenih usluga i pre korone a pogotovo sada. Plate medicinskih radnika nisu velike ali su u poslednje vreme znacajno popravljene, lekar opste prakse oko 100 hiljada, specijalista 120-140. Upravnik bolnice i preko 200 hiljada dinara sto se jos uvecava za dodatke koji im pripadaju.
    Novi Sad nema gradsku bolnicu, Dom zdravlja na Limanu ne radi ako ne gresim skoro dve godine. Zakazati kod specijaliste nije moguce u nekom razumnom roku da bi se resio zdravstveni problem i slicno. Sve sam blizi razmisljanju da se dozvoli da svako bira gde ce mu se uplacivati zdravstveno osiguranje jer novac koji uplatimo u za zdravstveno osiguranje nije mali ali nemamo nikakvu korist. Jedina dobra stvar da su prava neogranicena u slucaju neke jako teske bolesti sto sa privatnim osiguranjem ne bi bio slucaj. Medjutim sta to vredi kada nema sistematskih pregleda i kada se jako kasni sa dijagnostikom i prevencijom.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija