Zbog kvara aviona turisti iz Srbije noć proveli na dva aerodroma

Avion Er Srbije, koji je leteo za Hurgadu, zbog kvara na motoru dva puta je bio prizemljen, pa su noć između srede i četvrtka putnici proveli na beogradskom aerodromu, čekajući treće poletanje.
Zbog kvara aviona turisti iz Srbije noć proveli na dva aerodroma
Foto: 021.rs (Ilustracija)
To su za portal N1 naveli turisti koji su se javili njihovoj redakciji. Istovremeno, druga grupa putnika agencije Argus turs, koja je tim avionom trebalo da se vrati sa letovanja u Egiptu, noćila je na aerodromu u Hurgadi.
 
Jedan od putnika na letu JU 9690 Miroslav Vukobratović kaže za N1 da su se nakon urednog poletanja u 18.35 već posle nekoliko minuta iz desnog motora čuli "jaki i tupi udarci nalik na pucnje".
 
"Avion je leteo nekih 25 do 30 minuta kada nam se obratio kapetan, koji je putnicima saopštio da imamo tehničkih problema i da moramo da se vratimo u Beograd. Napomenuo je da je sve u redu, ali da moramo da se vratimo. Sleteli smo uredno, bar se meni tako činilo, a dok smo nekih petnaestak minuta sedeli u letelici oko aviona se muvalo nekoliko radnika koji su od alata imali samo dva krstasta šrafcigera. Tada nam se ponovo obratio kapetan rečima da moramo da napustimo avion", prepričava nam Vukobratović šta se događalo nakon prvog poletanja.
 
Prema njegovim rečima, posle toga niko nije ni prišao avionu, pa se pita da li se to "letelica sama od sebe popravila".
 
"Došla je nova posada, a mi se oko 22.30 časova opet ukrcavamo. Polećemo, ali se iz desnog motora opet čuju čudni zvuci nalik na pucnje, jaki udarci reklo bi se u krilo aviona. Nakon nekih pola sata leta osetimo da avion izgubio ’gas’ i da polako gubimo visinu. Posle nekih pet-šest minuta glavna stjuardesa poziva posadu u prednji deo aviona, a u očima putnika već se vidi panika. Obraća nam se kapetan koji kaže da opet imamo isti kvar i da moramo nazad za Beograd", ističe Vukobratović.
 
Nakon ponovnog sletanja, nastavlja priču sagovornik N1, jedan od putnika koji je rekao da je bio pilot, šokirao je nekolicinu turista tvrdnjom da je avion oba puta sleteo bez desnog motora.
 
"Kada smo se iskrcali, žene sa malom decom u očaju traže pomoć od predstavnice beogradskog aerodroma, koja pokušava da im objasni da je to normalno i da se dešava. Verujemo da je tako, ali se ne dešava da se za sat vremena popravi motor aviona sa dva šrafcigera. Tražimo da dođe i neko iz Er Srbije, čiji se predstavnik pojavio nakon tridesetak minuta. Tu kreće izliv besa umornih i iscrpljenih ljudi, plač dece, strah u očima ljudi koji prvi put lete avionom… Dobijamo informaciju da su sve posade otišle kući i da moramo da čekamo do četiri ujutru, kada će imati prvu posadu na raspolaganju", kaže Vukobratović, dodajući da je dvanaest sati nakon što su se putnici Argus tursa okupili na aerodromu, avion konačno poleteo bez problema i u 7.30 bezbedno sleteo u Hurgadu.
 
Vukobratovićeve reči potvrdilo je još nekoliko putnika sa leta JU 9690 koji su javili N1 redakciji. Jedna od njih, čitateljka portala N1 iz Beograda, ističe da su posade aviona bile veoma profesionalne i da o njima ne može ništa negativno da kaže. Dodaje da im se iz turističke agencije Argus turs, pak, niko nije zvanično obratio.
 
"Dočekao nas je predstavnik agencije na aerodromu u Hurgadi i dao neka opšta uputstva i uputio na transfer do hotela. Kada su se neki putnici raspitivali da li možemo da dobijemo nikakvu refundaciju za jednu propuštenu noć u hotelu, rečeno im je da od toga nema ništa i da je odgovornost isključivo na avio-prevozniku. Što se Er Srbije tiče, njihov predstavnik nam se obratio na aerodromu nakon drugog vraćanja u Beograd i samo nam objasnio za kada je planiran naredni let", naglašava sagovornica.
 
Određeni broj revoltiranih putnika, kako kaže, nakon drugog sletanja u Beograd odustao je od putovanja i svoje karte vratio predstavnici aerodroma. Dodaje da je tokom transporta do hotela čula od predstavnika agencije da je od puta u Hurgadu odustalo ukupno 16 putnika.
 
Problemi na letu JU 9690 doveli su do toga da noć na aerodromu, samo u Hurgadi, provede i grupa turista iz Srbije koja je tim avionom u sredu kasno uveče trebalo da se vrati u Beograd. Otac jedne od putnica iz te grupe kaže za portal N1 da je njegova ćerka doputovala iz Egipta oko 11.10, umesto u 2.40.
 
"Pri samom ulasku na aerodrom u Hurgadi, čim ih je predstavnik agencije tu ostavio, putnici su saznali da avion kasni, ali su ušli na gejt ne znajući koliko će avion kasniti. Proveli su celu noc na gejtu i za to vreme im se niko nije obratio, ni iz Er Srbije ni iz Argus tursa. Dobili su u dva navrata po sendvič i vodu. Moja ćerka je bila u telefonskoj komunikaciji sa predstavnikom agencije koji je doveo na aerodrom i koji je joj u napisao u poruci da pregovaraju da ih vrate u hotel, što se, naravno, nije desilo", ispričao je ozlojeđeni otac.
 
Argus turs: Čarter letovi u nadležnosti avio-kompanije
 
Navode nezadovoljnih putnika potvrdila je i turistička agencija Argus turs, koja je organizovala letovanje u Egiptu za grupu od 144 putnika, u periodu od 18. do 28. avgusta.
 
"Let JU 9690 sa predviđenim poletanjem iz Beograda u 18.35, usled tehničkog kvara, iz operativnih razloga, kako smo primili informaciju od avio prevoznika Er Srbija, morao da bude prekinut i avion vraćen na aerodrom. Drugo poletanje je bilo u 22.30, kada je avion ponovo vraćen na polazni aerodrom", navedeno je u odgovoru dostavljenom redakciji portala N1.
 
Potvrdu navoda putnika koji su se javili redakciji portala N1, kao i detaljnije informacije o razlozima zbog kojih je došlo do situacije u kojoj je, prema tvrdnjama čitalaca, bila ugrožena bezbednost putnika i posade aviona, pokušali su da dobiju i u kompaniji Er Srbija, ali do trenutka objavljivanja teksta nije stigao odgovor.
  • Jelena

    25.08.2021 17:31
    Jović
    Ja sam trebala sa mužem i dvoje dece da putujem baš tim avionom,ali dete je testirano pred put i bilo je pozitivno tako da smo bili prinuđeni da odkažemo putovanje.Raspitali smo se i saznali da će nam biti refundiran hotel i avionske takse a da Air Srbija zadržava oko 1000 eura jer su te karte propale.Zanima me da li neko zna da li ja imam pravo da tražim od Air Srbije da mi se to refundira i šta se desilo sa onim putnicima koji su vratili karte i odustali ...
  • Petrovic

    20.08.2021 15:51
    Zasto neki citaoci pravdaju ovaj ociti javasluk i nemar?
    To je vec koji slucaj sa ovom kompanijom.
  • gradjaninX

    20.08.2021 14:32
    "
    Miki
    20.08.2021 • 10:02
    drzavna firma
    AirSerbiJa je drzavna firma koja nikome ne polaze racune i gde su svi vrlo relaksirani. Ovo se pre svega odnosi na informacije za javnost i dojave da avioni kasne, predvidjanja koliko i sl. Ne postoji nikakav plan u slucjau kvara (npr zamenski avion), cak ni na papiru, pa putnici ispastaju. U normalnim drzavama se za ovakve stvari dobija ozbiljna odsteta ili kompenzcija za pretprljene neprijatnosti. A kod nas verovatno - NISTA"

    Ovde se radi o "charter" letu, dakle agencija je "kupila" jedan avion i sva mesta u njemu. JEDAN avion, naravno da nema zemenskog.
    Ne kazem da je to dobro, ali je agencija mogla zakupiti i bolji avion, a ne DC-10, no cena letovanja bi bila visa u tom slucaju, a to je no-no za agenciju jer je NO-NO za potencijalne klijente.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija