Postupak dokazivanja lošeg kvaliteta obuće toliko komplikovan da građani najčešće odustaju

Već godinama se potrošači najviše žale na loš kvalitet obuće. Najveći problem je što oni ne mogu na lak i jednostavan način da dokažu da je trgovac neosnovano odbio reklamaciju.
Postupak dokazivanja lošeg kvaliteta obuće toliko komplikovan da građani najčešće odustaju
Foto: Pixabay (ilustracija)
To je apsurdna situacija, da pored tolikog broja pritužbi potrošači nemaju efikasan mehanizam da se zaštite. Ovako muke kupaca sa prodavcima za Novosti objašnjava Nikica Jovanović, iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS), ističući da to mora da se promeni.
 
- Poslednjih godinu dana laboratorije, koje su ranije analizirale obuću i davale mišljenje da li je reklamacija objektivna, odbijaju da to rade i kupci nemaju od koga da obezbede stručno mišljenje - ističe Jovanovićeva. 
 
- Mi smo ranije, kao udruženje, slali potrošače u laboratoriju i nakon toga smo njihovu procenu dostavljali trgovcima. Sada to više ne možemo da radimo i kada se obratimo prodavcima i uputimo im opomenu pred tužbu, oni na to ne reaguju, jer nema stručnog mišljenja iz laboratorije - objašnjava.
 
Zato, kako navodi, sada kupci imaju mogućnost samo da idu u sudski postupak, a krajnje je apsurdno da se toliki broj prijava rešava tim putem. 
 
Mladen Alfirović iz NOPS-a, ističe da ne postoji nijedna država na svetu gde se problemi sa obućom rešavaju na sudu. On ukazuje da pojedine od tih ustanova koje daju stručno mišljenje sarađuju sa trgovcima.
 
- One kontrolišu svu obuću koje određena kompanija uvozi i daju ocenu da li je u skladu standardima. Zatim, ponovo prilikom reklamacije rade analizu tih istih proizvoda. Kako očekivati da će tada dati suprotno mišljenje za nešto što su prethodno odobrili - navodi Alfirović za Novosti.
 
On naglašava da mišljenje laboratorije uopšte nije obavezujuće za trgovca kada donosi odluku o reklamaciji, a služi im da obrazlože svoju negativnu odluku. Postupak dokazivanja je toliko komplikovan da kupci, kako navodi, uglavnom odustaju od borbe za svoja prava.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Sergej

    30.08.2021 03:37
    Obe strane
    Neispravnost trgovaca postoji , u dosta firmi , i uglavnom se vec i zna gde je reklamacija ne prihvatljiva.
    Sa druge strane , postoji masa mušterija koja se bavi reklamiranjem obuće , po sistemu nosi cele sezone , kad dodje vreme za novu , reklamira i trazi nove ...
    I tako sve dok može a zakon o reklamaciji obuće , diplomirao.
    Normalan svet ispašta ...

  • rale

    29.08.2021 07:13
    Izgleda ljudi ne znaju da je kultura obuće kao statusnog simbola oduvek bilo da bogati ljudi nose osetljivu i skupu obuću kako bi se videlo da je nova i da je ne koriste za šetanje po ceo dan. Ljudi skromnijih primanja su imali debele kožne cipele sa radničkim đonovima koje mogu trajati godinama na nogama. Treba se i malo edukovati i o konstrukciji obuće i namenama, patike nisu obuća za sve ljude i svaki dan. Tako da krivica je na obe strane.
  • MileBukovac

    28.08.2021 23:35
    obuća metro
    na cipelama pukao đon nakon 3 dana....nosio,pisao reklamaciju...kao nekakva komisija od tri člana nisu prihvatili reklamaciju jer su vidljivi tragovi nođenja...nikad ni pre ni posle mi se nije desilo da mi se đon pocepa...
    metro..nikad više

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija