Nestašica rezervnih delova za kućne aparate, kao i kratki rokovi obaveze proizvođača i distributera da obezbede popravku, oterali su mnoge uređaje na deponiju, pišu
Novosti.
Beograđanka Ivana K. morala je da zameni ispravan usisivač novim, jer se više ne proizvode filteri za model koji ima. Kako je ispričala, usisivač marke "gorenje" radio je besprekorno godinama, uz obaveznu redovnu zamenu hepa filtera, svake godine. Međutim, kada je pre nekoliko dana pokušala da kupi novi hepa filter u ovlašćenom servisu "Gorenja", rečeno joj je da takav više ne može da se kupi.
- Objasnili su mi da je model usisivača koji imam prestao da se proizvodi u junu i da više ne postoji mogućnost da mi obezbede filter, niti drugi rezervni deo. Na moje pitanje da li to znači da sada ispravan uređaj mogu da bacim i da mi ne preostaje ništa drugo nego da kupim nov, dobila sam potvrdan odgovor - objašnjava Ivana.
Kada je reč o ovom problemu - garancije i rezervnih delova, Zakon o zaštiti potrošača, usvojen 2011. godine, nije na strani potrošača, već više ide naruku proizvođačima i zastupnicima. On ne predviđa obavezu trgovca, a ni uvoznika da obezbedi rezervne delove nakon isteka roka odgovornosti za nesaobraznost. Rok je dve godine nakon prodaje.
- To je mnogo drugačija "politika" od one na koju su navikli žitelji stare socijalističke Jugoslavije. Tada su proizvođači ili uvoznici bili dužni da sedam godina nakon prodaje poslednjeg uređaja moraju da obezbede rezervne delove. Izmenama zakona, reformama umesto napretka, imamo nazadnije akte - priča sagovornica Novosti.
Da "Gorenje" više nema nikakvu obavezu da zameni istekle delove posle dve godine, potvrdila je Dubravka Ilić iz ovlašćenog servisa u Beogradu.
- Sve dok su uređaji u garanciji, a to je dve godine za male kućne aparate i pet godina za belu tehniku, moramo da obezbedimo rezervni deo. Ako u tom periodu, iz nekih razloga ne možemo da zamenimo pokvareni segment, takav aparat automatski menjamo za nov - objašnjava Ilić za Novosti.
- Dovijamo se na razne načine da popravimo kvarove, koristimo maštu i bukvalno ponekad od štapa i kanapa pravimo delove, kada ne mogu da se nađu ni kod nas ni u inostranstvu. Većina kupaca već je naviknuta da im aparati "crknu" čim istekne garancija i da rezervne delove gotovo izvesno neće naći u servisima, pa odmah kupuju novo. Najteže je doći do plastičnih delova, malih, sitnih, dok do motora i ozbiljnijih komponenata još nekako i može da se dođe - kaže serviser malih kućnih aparata Goran Vukadinović.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 10
Gorenje veš mašina
/
za razliku od srpskih firmi
Zokins
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar