Izgradnja novog mosta preko Dunava koštala bi oko 200 miliona evra, rekao je za Biznis.rs direktor Puteva Srbije Zoran Drobnjak.
Došlo je vreme, kaže Drobnjak, za rušenje popularnog ‘Pančevca’, jer je most star, a u naredne tri ili četiri godine u njegovoj blizini nići će novi most.
On je dodao da je Pančevački most star, ali da o njemu vode računa Grad Beograd, Ministarstvo saobraćaja i Železnica, dok Putevi Srbije vode računa o kolovozu, kuda ide saobraćaj, i on se uvek prati.
"Vodi se računa da ne dođe do nekog problema, reagujemo, saniramo ga. U planu je da se uradi i jedan most u Vinči, imamo da radimo sektor obilaznice od Beograda do Pančeva, zatim preko Dunava u Smederevu. Dunav je ozbiljna reka, mnogo je teže raditi most na njemu nego na Savi. Na obilaznicama oko Beograda postoje problemi i u pravcu Pančeva se uz teškoće radi tunel, zbog problema sa regulisanjem saobraćaja tokom izgradnje", naglasio je on.
Direktor Puteva Srbije objasnio je da, iako se prethodnih godina govorilo o sanaciji i rekonstrukciji, to nije moguće, kao i da je potpuno neisplativo, budući da je most oštećen sve do samog temelja.
Tačna lokacija novog mosta i udaljenost od "Pančevca" trenutno nisu poznati.
"Pančevački most je veoma star, problem je svaki deo mosta, pa i stubovi i sam temelj. Ne treba bacati novac na sanaciju, jer je nemoguća. Kada most ima više od 60 godina, kao što je slučaj sa Pančevačkim, sanacije se vrlo retko rade. To smo uradili na Gazeli, na mostu koji je bio star 30 godina, i to je koštalo 55 miliona evra, jer nije postojala alternativa, niti mesto za novi most. Potrebno je više stručne snage, rukovodilaca građevinskim mašinama i zanatskih radnika koji bi bili prisutni na izgradnji putne infrastrukture i mostova", istakao je Drobnjak.
SSP: Laž da most ne može da se rekonstruiše
Stranka slobode i pravde (SSP) ocenila je danas da Pančevački most u Beogradu "osam godina propada zbog bahatosti i nestručnosti vlasti koja u njega nije uložila ni dinar".
Iz SSP su ocenili da je Drobnjak „lagao“ kada je rekao da je most u takvom stanju da ne može da se rekonstruiše, jer je star 60 godina, kao i da bi cena novog mosta bila niža od cene rekonstrukcije Pančevca.
"Ne bi sigurno, čak i da zanemarimo što za novi most treba izgraditi i nove pristupne saobraćajnice, koje su čak i skuplje od samog mosta", navodi se u saopštenju.
CLS: Rušenje mosta ne sme biti opcija
Centar za lokalnu samoupravu (CLS) ukazao je da u Beogradu već devet godina nema radova na novim mostovima, što značajno usporava razvoj grada i doprinosi saobraćajnom kolapsu, uprkos najavama i obećanjima aktuelne vlasti da će radova biti.
"Posebno zabrinjavaju najave da će se rušiti 'Pančevac'. Rušenje Pančevačkog mosta ne sme biti opcija, jer nema zamene: most kod Ade Huje je zamišljen kao isključivo drumski, pa ni kad se izgradi neće moći da u potpunosti zameni Pančevački", naveo je CLS, čiji je direktor Nikola Jovanović, bivši šef odborničke grupe Savez za Srbiju u Skupštini grada Beograda, kao i bivši potpredsednik Narodne stanke.
Komentari 7
Dimitrije
Djuri
@ Bg Dex 1970
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar