Stižu putarine i na puteve nižeg reda - raspisan tender za izradu studije opravdanosti

Putevi Srbije već nekoliko godina unazad najavljuju mogućnost uvođenja putarina na putevima nižih kategorija za teretna vozila koja ih trenutno besplatno koriste.
Stižu putarine i na puteve nižeg reda - raspisan tender za izradu studije opravdanosti
Foto: 021.rs
Sada se stiglo i do studije opravdanosti.
 
Ovo javno preduzeće raspisalo je tender za izradu dokumenta u kojem bi trebalo da se analizira potreba za uvođenjem sistema naplate putarine na novim - budućim deonicama autoputa i na putevima nižeg reda.
 
Cilj Studije je, kako se navodi u tenderskoj dokumentaciji, da pokaže isplativost uvođenja naplate putarine na pomenutim kategorijama saobraćajnica, za komercijalna vozila težine preko 12 tona.
 
Očekuje se da dokument da odgovore na pitanja o svrsishodnosti izrade takve studije i koji sistem za naplatu putarine bi bio optimalan.
 
"Od uvođenja naplate putarine u Srbiji, uočeno je da veći broj teških teretnih vozila u cilju izbegavanja plaćanja putarine na autoputevima izbegava njihovo korišćenje i kao alternativne koristi puteve nižeg reda, naročitio magistralne puteve I i II reda. Ovo dovodi do pojačanog habanja tih puteva i iziskuje dodatne troškove u njihovom održavanju, a pritom i usporava saobraćaj na ovim putevima, dovodi do povećanja saobraćajnih udesa i direktno umanjuje prihod od naplate putarine na autoputevima", kaže se u objašnjenju razloga za izradu studije.
 
Studija će uključiti slična rešenja u Evropi, izbor adekvatnog rešenja za Srbiju, tehničko rešenje sistema, procenu troškova, pregled deonica na kojima ima smisla uvođenje naplate putarine na magistralnim putevima, kao i isplativost tog sistema, prenosi eKapija.
 
Prema ranijim spekulacijama, naplata bi mogla najpre da počne na Ibarskoj magistrali i na putu između Beograda i Niša.
  • Dejan

    30.09.2021 13:29
    Srb-i
    Uvedite vinjete,jeftino a skroz efikasno ! U interesu svakog ce biti da se vozi autoputem,sto dalje od grada. Ovako kamioni silaze sa autoputeva,idu lokalnim putevima da ne bi placali putarinu,zandari to znaju i onda dele ,,putarinu,, da bi pisali kazne. Mi smo jedina idotcka zemlja koja voza sa pretovarom secernu repu i gradjevinski materijal po autoputevima !!! Onaj put preko Banstola je skoz unisten,smer ka Karlovcima desna strana a na Jesen ce mu biti tek 3 godine,sad kad osole i tu udje voda i sneg, kraj !!!
  • BoeserWolf

    30.09.2021 12:18
    @2/021
    "alemanja je gigant jer izmedju ostalog zbog svog geo polozaja i potrebe da se kroz njenu teritoriju prevoze ljudi i roba ima besplatne autoputeve kao i vecina eu zemalja..."

    Nigde nije putarina na auto-putu dzabe. U Svajcarskoj kamioni placaju putarine na svim putevima.

    Cak i Alemanja nema dzaba auto-put, isti se naplacuje kroz registraciju vozila
  • EvoOvako

    30.09.2021 11:15
    Apsolutno
    Podrzavam da se plati SVE sto se koristi, ali to placanje MORA biti ispraceno vecom platnom moci stanovnistva. Mnogo vecom platnom moci.
    Dalje, ne razumem zasto stanovnisi Srbije moraju dva puta platiti putarinu - jednom pri registraciji, a drugi put pri voznji.
    Pri naplati putarine uvedite naplatu kao sto je u Svedskoj ili Norveskoj - bez naplatnih rampi igusenja saobracaja. Mi, Italijani, Makedonci, Hrvati smo medju poslednjima ostavili naplatnr rampe na kojima se ceka satima. Katsatrofa. Vinjete mogu biti OK. Narvno, uvodjenjem naplate kao u SWE ili NO gube se radna mesta stranackih vojnika. Takodje, u tim drzavama se zna koliko kosta jedan drum, koliko kosta spomenik itd. Sve je, j.beno, transparentno.
    Mi smo daleko od normalnih resenja, jer ovo je samo jos jedan novi namet sa kojim ce se puniti ko zna cije kase i ovo su nova radna mesta za stranacke vojnike.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija