Alarm da naša osnovna škola ne funkcioniše dobro: Đaci za vršnjacima iz EU zaostaju godinu i po dana

Najslabija strana obrazovnog sistema Srbije je to što ne postoji sistem objektivnog eksternog ocenjivanja obrazovnih postignuća na svim nivoima obrazovanja.
Alarm da naša osnovna škola ne funkcioniše dobro: Đaci za vršnjacima iz EU zaostaju godinu i po dana
Foto: 021.rs
Nedostatak te objektivne procene je ozbiljna manjkavost, posebno u okolnostima u kojima su školske ocene nepouzdana mera stvarnih obrazovnih postignuća, jedan je od zaključaka koji iznose Ivan Ivić, Ana Pešikan i Aleksandar Kostić u publikaciji "Ključni podaci o obrazovanju u Srbiji", prenosi Danas.
 
Autori publikacije ukazuju da je završni ispit na kraju osnovne škole (mala matura), praktično jedini eksterni sistem ocenjivanja učeničkih postignuća, koji jasno pokazuje da su pod velikim znakom pitanja stvarna znanja koje daje osnovno obrazovanje.
 
"Ukupni rezultati koje su postigli učenici na završnom ispitu su izuzetno niski jer je prosečan broj poena oko 11 od mogućih 20. Na kombinovanom testu rezultati su nešto viši, jer je bio lakši. Ovo je prvi ozbiljni alarm da naša osnovna škola ne funkcioniše dobro. Iz toga sledi da je sa ovakvim rezultatima upitno nastavljanje školovanja u bilo kojoj vrsti srednje škole", zaključuju stručnjaci na osnovu podataka o završnom ispitu na kraju školske 2017/18, 2018/19. i 2019/20. godine.
 
Rezultati ukazuju i na velike regionalne razlike u postignućima učenika i da je 50 do 60 odsto okruga u Srbiji ispod nacionalnog proseka.
 
"U našim školama postoji inflacija visokih ocena. Na primer, u osmom razredu 40 do 45 odsto učenika ima odličan uspeh, a čak oko 14 odsto je steklo Vukovu diplomu. Školske ocene nisu više validan pokazatelj školskih postignuća. Inflacija visokih ocena je sasvim pogrešna osnova za procenu stanja u obrazovanju i usmeravanje obrazovne politike u zemlji. Zato su nam urgentno potrebni pouzdani sistemi za vrednovanje stvarnih obrazovnih postignuća učenika", navodi se u publikaciji, a prenosi Danas.
 
Ukazano je da nemamo ni objektivne podatake o postignućima učenika u srednjim školama.
 
Autori ukazuju da u PISA ispitivanju učenici iz Srbije imaju značajno slabije rezultate u sve tri oblasti (matematika, prirodne nauke i čitanje) od zemalja Evropske unije.
 
Mereno školskim godinama, naši petnaestogodišnjaci zaostaju oko godinu i po dana.
 
Postoje velike razlike u uspehu učenika iz različitih vrsta srednje škole: najbolji su gimnazijalci, dok učenici trogodišnjih srednjih škola pokazuju bukvalno katastrofalne rezultate, piše u publikaciji.
 
Opširnije na portalu Danas.
  • Bojan

    10.10.2021 15:13
    @Viki

    Samo idiot može da misli da vera ima šta da traži u obrazovanju.
  • Milan

    08.10.2021 09:01
    Osnovne škole funkcionišu savršeno u sladu sa onim šta im je i cilj - da stvore manuelne radnike koji neće tražiti više od života, poslušne glasače i klimače glavama bez moći kritičkog razmišljanja. Ako nam se to ne sviđa onda moramo menjati mnogo više toga od samog obrazovanja jer ono je samo posledica čitave atmosfere u društvu.
  • 123

    07.10.2021 16:38
    Za vreme komunizma sto je bilo dobro to je zanatstvo i obrazovanje.Dosla demokratija i sve to upropastila.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija