Mapirano je 87 ugovora, a
BIRN i NUNS navode da je suma zapravo i veća od 83 miliona, ako se uzme u obzir da se za medijske usluge putem javnih nabavki takmiče i marketinške agencije, nezavisne produkcije i agencije.
U analizi se navodi da su 10 najvećih dobitnika iz obrađenog uzorka Tanjug sa 8.689.080 dinara, TV Kopernikus Niš je dobio 8.606.288 dinara, slede Sat TV sa 6.048.800 i RTV Šabac 5.999.999 dinara.
Srpskom telegrafu dato je 5.848.033 dinara, Dnevniku 5.360.000 dinara, list Blic je dobio 5.040.000 dinara, YU Eco TV 4,8 miliona dinara, dnevne novine Alo 3.837.000 dinara i list Politika 3.829.236 dinara, navodi se u analizi.
Uzorak pokazuje da je na usluge marketinških agencija potrošeno 258.528.634,99 dinara što je četiri puta više novca u odnosu na medije.
Rade Đurić, pravnik NUNS i jedan od autora izveštaja, navodi da lokalne samouprave i javna preduzeća sprovode javne nabavke kroz netransparentne postupke, koji su u skladu sa internim pravilima naručilaca.
Na taj način oni tehnički pribave tri ponude ili upute pozive na tri adrese, tri različita ponuđača, što nije ni blizu potrebne konkurencije.
S obzirom na netransparentnost podataka, različite vrste i nazive medijskih usluga koje se pribavljaju, stvarni podaci o utrošenom veoma često ostaju skriveni, naglasio je Đurić.
Izveštaj donosi i niz preporuka koje se odnose pre svega na unapređenje transparentnosti, preciznije uređivanje postupaka na koje se ne primenjuje Zakon o javnim nabavkama, kao i uvođenje kontrole kvaliteta pruženih usluga i njihova dostupnost javnosti.
Monitoring je urađen za potrošnju u 2020. godini na uzorku od 20 gradova sa najvećim brojem stanovnika i obuhvatio je 110 lokalnih i republičkih institucija i javnih ili javno-komunalnih preduzeća, kao i 10 ministarstva, odnosno kancelarija.
Komentari 7
Nikola
Марина
Pa-Pa-Paranoja
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar