Put do profesionalnog vozača nije ni brz ni lak. Vozač ne može odmah da sedne u kamion kad dobije kategoriju u vozačkoj dozvoli.
Nemačkoj nedostaje oko 80.000 profesionalnih vozača. Svaki treći će uskoro otići u penziju, a razmišlja se da bi novo zanimanje mogla da učini atraktivnijim veća plata. Dok Velika Britanija potražuje oko 58.000 vozača cisterni, transportnim preduzećima u Srbiji nedostaje oko 6. 000 profesionalnih vozača kamiona. Mladi radije biraju druga zanimanja ili voze za strane kompanije.
Slavoljub Jevtić, predsednik Nacionalne asocijacija špediterskih društava i agenata P.U. "Transport i logistika" istakao je za RTS da Srbiji nedostaju tri kategorije vozača, piše RTS.
U prvoj su vozači međunarodnog transporta kojih i najviše nedostaje, u drugoj oni koji rade samo u domaćem transportu a u trećoj vozači u distribuciji, odnosno snabdevanju velikih gradova.
U principu je, navodi, veliki problem za sve kompanije koje se bave organizaciom transporta ili špediterske kompanije koje rade sa transportnim ili vozačkim da se obezbedi neophodan broj vozača u ovom trenutku.
"Jedan od novonastalih problema je i da smo došli u situaciju da je dosta naših vozačkih kompanija osnovalo kompanije u inostranstvu da bi mogli da rade i vozači sada odlaze tamo kod njih. A drugi problem je da određene kompanije iz Zapadne Evrope dolaze u Srbiju i kupuju naše firme kako bi pre svega obezbedile vozače", objasnio je Jevtić.
Ko sve vozi u Srbiji
Aleksandar Spasić, generalni sekretar poslovnog uduženja "Međunarodni transport" naglašava da je u Srbiji zanimanje vozača u odnosu na neke druge profesije dosta dobro plaćeno.
"Voze nas vozači koji su tu dozvolu stekli nekih davnih dana, još iz vojske kada je vojska bila najveći izvor profesionalnih vozača, voze nas ljudi koji sami reše da sebe školuju i finansiraju i voze nas oni koji završe srednju saobraćajnu školu", naveo je Spasić.
Među njima, dodaje, ima i vozača koji su otišli u penziju jer ne može da se obezbedi dovoljan broj u svim potrebnim kategorijama.
Napominje da svaki od tih penzionisanih vozača koji prođe određene zdravstvene preglede može i dalje da vozi i da to nije ništa novo, da se dešavalo i ranije.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 57
stranac u svojok zem
mozak, kao inzinjer sedis zavisi od posla ali kao vozac...... treba imati muda, srbija ce skoro doziveti kao i mnoge zemlje da nam kamione i autobuse voze indijci, a takvih inzinjera koji nisu sposobno da rade nista osim toga sto jesu smatram nesposobnim ljudima a znam ih dosta. pozz
Bojan
Da li u ta tri računaš srpski? Čisto da imamo bolju sliku o tome šta smatraš za "veoma dobro".
Hrvoje
Druze moj, kažeš tvoj kiks košta 200.000 eura! A šta mislis koliko zivota kosta kiks jednog sofera? O materijalnoj steti netreba pricati jer je na zapadu sve dobro osigurano. A sto se tice znanja stranih jezika, voleo bi da znam koliko ih vi kao inzenjer pricate i pisete? Ja kao sofer pricam pet jezika od toga pisem tri veoma dobro.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar