Sagovornici VOICE iz Mađarske upozorili su da bi cena deonice od granice sa Srbijom do Budimpešte duga 166 kilometara mogla dostići oko dve milijarde evra, od čega je čak 85 odsto iz kredita kineske banke.
Kako su prošle godine u maju preneli mediji, prema tada usvojenom zakonu u mađarskom parlamentu, detalji ugovora moraju da ostanu tajni tokom narednih 10 godina, a u obrazloženju takve odluke istaknuto je da se na taj način zemlja štiti od "nepotrebnog spoljnog uticaja" kao i "nacionalni interesi".
Politikolog Silard Janoš Tot za VOICE je rekao da će, prema kalkulacijama eksperata, biti potrebno 130 godina da se na pruzi zaradi novac koji je investiran.
"Dodatni problem je korupcija. Već se zna da će jedan od bitnih izvođača radova biti firma koja se može vezati za Lerinca Mesaroša, biznismena koji je poznat kao Orbanova desna ruka", naveo je Tot.
Opoziciona poslanica u mađarskom parlamentu Bernadet Sel za VOICE je rekla da je pomenuta investicija problematična iz više razloga, a da je glavni problem to što je ekonomski potpuno neracionalna.
"Osim toga, građevinski radovi još uvek nisu ni započeti, ali Mesaroš je već dosta kajmaka pokupio na projektu prošle godine: prema ugovoru sa MAV-om (Železnice Mađarske), Mesaroševa kompanija je dobila 10 odsto, oko 32,2 milijarde forinti kao avans. Čitav projekat služi samo interesima kineskih i provladinih krugova, ali ne i mađarskim poreskim obveznicima", navela je Bernadet Sel.
VOICE je podsetio da je 23. decembra 2015. godine tadašnji premijer Srbije Aleksandar Vučić rekao u Novom Sadu da će građani Srbije moći da koriste modernizovanu brzu prugu Beograd-Budimpešta od 2018. godine.
Pruga, međutim, još uvek nije završena, a u više navrata pomeran je kraj radova, te je trenutno aktuelna Vučićeva najava da će taj posao biti okončan do 2024. godine, podseća VOICE.
Komentari 13
Laloš
Bolo
Milanče
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar