Milionski penali zbog kašnjenja u izgradnji pruge i grešaka u projektu vijadukta kod Čortanovaca

Zbog kašnjenja radova na deonici brze pruge od Beograda do Budimpešte Srbija je na ime penala platila skoro pet miliona dolara.
Milionski penali zbog kašnjenja u izgradnji pruge i grešaka u projektu vijadukta kod Čortanovaca
Foto: 021.rs
BIRN otkriva da je zbog kašnjenja radova na deonici brze pruge od Beograda do Budimpešte i nepovlačenja tranši ruskog kredita Srbija do sada na ime penala platila više od 4,7 miliona dolara, a zbog greške u projektu vijadukta i tunela još dodatnih 30 miliona dolara.
 
Pruga je trebalo da bude završena sredinom 2018. godine, a tad su tek započeti radovi na prvoj deonici Beograd - Stara Pazova, koji se finansira iz kineskog kredita. Za drugu deonicu Stara Pazova - Novi Sad, koja se gradi iz ruskog kredita, građevinska dozvola izdata je tek 31. januara 2019, iako je to trebalo da bude učinjeno do 29. avgusta 2017. 
 
Na trećoj deonici, od Novog Sada do Subotice (Kelebije), koja se takođe finansira iz kineskog kredita, radovi nisu započeti, a prema BIRN-ovim saznanjima, još uvek traje postupak izdavanja građevinske dozvole. 
 
Osim problema sa probijanjem rokova, BIRN saznaje da je zbog grešaka u projektu, kao i nepovlačenja rata kredita na vreme, Srbija već platila ogromne penale, dok se u isto vreme novac umesto na izgradnju, rasipao na nabavku automobila, šoljica za kafu, bojlera….
 
Prema saznanjima BIRN-a, zbog grešaka koje je Institut za saobraćaj CIP napravio prilikom projektovanja vijadukta i tunela u Čortanovcima, država je morala da ruskom partneru plati odštetu od oko 30 miliona dolara.
 
Kako piše BIRN, greške prilikom projektovanja vijadukta napravljene su zbog loših geoloških ispitivanja - prilikom postavljanja, šipovi su propadali po dva, tri metra
 
BIRN takođe saznaje da zbog kašnjenja u povlačenju tranši ruskog kredita za izgradnju deonice od Stare Pazove do Novog Sada, Srbija je platila kaznu od više od 4,7 miliona američkih dolara. 
 
Tu informaciju iz Infrastrukture železnice i Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture nisu ni potvrdili ni demantovali, ali ju je za BIRN potvrdila bivša ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.
 
BIRN je došao do dokumenata koji pokazuju da novac iz kredita nije korišćen samo za gradnju pruge, već je korišćen i za zakup šest automobila od ruske firme RŽD koja je izvođač radova na deonici od Stare Pazove do Novog Sada, što je plaćeno skoro neverovatnih 720.000 dolara.
 
Opširnije čitajte na sajtu BIRN-a.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Slavisa Nikolic

    05.11.2021 13:05
    Katastrofa
    Po drugi put komentarisem izgradnju pruge jer svakodnevno posmatram radove na vijaduktu pre ulaska u Cortanovacki tunel. Danima pikameri razbijaju mostovsku konstrukciju jer je neko "zaboravio" da ostavi ankere ili uradi temelje za kontaktnu mrezu. Stvarno pitam se ko je ovde normalan..sta je radio nadzor na objektu kad je trebao na vreme da uoci problem. Sada treba negde oko 135 rupa razbiti. Nazalost mi svi placamo ovakve propuste. Mene je licno sramota sto sam gradjevinski inzenjer. Valjda ce neko snositi odgovornost.
  • E

    04.11.2021 19:27
    blago meni mladom
    ako je ovo brza pruga, onda kod nas još nije nastupila 1991, ni kad će ne znamo.
    Nemci na ICE vozovima od 250 na sat zarađuju samo nekih 30 godina, a mi ćemo na ovom od 160 da bankrotiramo.
    A imali smo dobar voz još 80-ih, pa mu ni plavnost Dunava nije smetala da do Beograda stigne za h i 10.
  • Salamander

    04.11.2021 19:23
    Zadatak je razbiti Srbiju
    da li nekime treba još dokaza?
    Dug Srbije sa ovom klikom raste eksponencijalno!
    To ne rade neznalice, nego eksperti preko marioneta.


    Ne vidite li ?
    Alo!


Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija