Zalihe tehničke robe na minimumu, moguće nestašice i poskupljenja

Energetska kriza i klimatske promene glavne su teme svetskih lidera i samita, a nedostatak sirovina i njihovo poskupljenje poremetilo je industriju i tržište.
Zalihe tehničke robe na minimumu, moguće nestašice i poskupljenja
Foto: Pixabay
Zbog cene nafte porasli su troškovi transporta, što usporava isporuke, pa se trgovci suočavaju sa praznim lagerima.
Prodavci kažu da su zalihe tehničke robe na minimumu i da će biti iscrpljene do Nove godine. S novim isporukama u radnje i onlajn prodavnice stići će, najavljuju, i više cene.
"Doći će do povećanja cena. Generalno na tržištu očekivanja su od 30 odsto, to je okvirni procenat poskupljenja", kaže za RTS Zoran Ignjatović, menadžer prodaje u prodavnici "Tehnomedia".
 
Predrag Brujić, trener u prodaji u "Gigatronu", priča da je pomeranje cene proizvoda uslovilo i to što je jedan kontejner u nabavci koštao dve do tri hiljade dolara, a u ovom trenutku čak 18-20 hiljada.
 
"Nestašice se najavljuju, mi se opet trudimo da zalihe najtraženijih proizvoda imamo za naše najvernije kupce", dodaje Brujić.
 
Proizvodnja poluprovidnika za automobile, tehničke uređaje, mobilne telefone bila je, zbog pandemije, usporena ili gotovo zaustavljena u Kini tokom prošle godine. I ove godine situacija je slična, ali sada zbog nedostatka energenata. Potražnja je povećana, a zalihe smanjene i nedovoljne.
 
"Pošto energenti služe kao inputi u proizvodnji, a oni služe i kao inputi i u transportu, logistici i tako dalje, znači s jedne strane će to sigurno poskupeti. S druge strane takođe, taj transport koji se obavlja u međunarodnoj trgovini je postao kompleksniji, zato što sada imamo manje robe koja se šalje i onda je sam taj transport skuplji, jer ekonomija obima u trasportu se nedovoljno koristi", napominje prof. Predrag Bjelić sa Ekonomskog fakulteta u Beogradu.
 
Zbog povećane tražnje, smanjenih zaliha, problema u proizvodnji i skupljeg transporta, procene su da će automobilska industrija ove godine izgubiti oko 200 milijardi evra zbog nenapravljenih gotovo osam miliona automobila.
 
"U nekom prethodnom periodu osećamo povećanu potražnju. Primećujemo dosta problema i izazova u snabdevanju, ali za sada se dobro nosimo sa tim", kaže Vuk Malović, direktor marketinga "Grand Motorsa".
 
Da bi izbegle zavisnost od kineskih proizvođača, Amerika i Evropa planiraju veća ulaganja u industriju čipova. Dok se planovi ne realizuju, nestabilnost na tržištu će osećati potrošači i to najviše na manjim tržištima poput našeg. Stabilizaciju ne očekuju pre 2023.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • mile

    18.11.2021 09:40
    To je tako uvek bilo.Pre nove godine se prodaju zalihe , niko ne narucuje novu robu da je ne bi orenosio u iducu.Neko se posle narucuje.
  • Joca

    18.11.2021 09:22
    sarena laza
    Koga oni lazu, prave vestacke nestasice kako bi opravdali vise cene.
    Prodaju tehniku niskog ranga po enormnim cenam i jos im nije dosta.
  • Dragan

    18.11.2021 09:17
    E
    Od reči do reči laž.Bogati nisu umesto u svoje pogone ulagali nego su ulagali u palate, jahte, avione.U čemu problem imate laž sa obnovljivom energijom.Vetar i sunce ne mogu ni za jednu kuću napraviti struju,nuklearna i hidro elektrane su vam skupe.Otvarajte fabrike u svetu,zapošljavanje i rešen problem transporta. A kod nas tehnička roba duplo skuplja i duplo lošija nego u EU.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Svemoćna Akademija

Da li će ubuduće Pravosudna akademija biti "jedina tačka ulaska u pravosuđe" i kako će takvo rešenje uticati na budućnost pravosudnog sistema?