Srbija se zadužuje 130 miliona evra za saobraćajnice Ruma - Šabac - Loznica

Srbija planira da uzme zajam od 14,9 milijardi dinara (126,7 miliona evra) kod Banke Intesa za finansiranje saobraćajnice Ruma - Šabac - Loznica.
Srbija se zadužuje 130 miliona evra za saobraćajnice Ruma - Šabac - Loznica
Foto: 021.rs (Ilustracija)
Vlada je predlog zakona koji reguliše ovaj kredit već uputila u skupštinsku proceduru, piše Nova ekonomija
U Predlogu zakona piše da je ugovor o dugoročnom investicionom kreditu sačinjen 19. novembra između Ministarstva finansija i Banke Intesa. 
"Izgradnja autoputa Ruma - Šabac i brze saobraćajnice Šabac - Loznica jedan je od prioritetnih projekata Republike Srbije u drumskom transportu, s obzirom da je reč o projektu koji je važan za razvoj i povezivanje oko 600.000 ljudi u Mačvanskom i Sremskom okrugu, ali i Podrinja i zapadne Srbije sa Vojvodinom, kao i taj deo Srbije sa regionom, posebno Bosnom i Hercegovinom", navodi se u obrazloženju zakona. 
 
Komercijalni ugovor o projektovanju i izvođenju radova na autoputu Ruma - Šabac i brzoj saobraćajnici Šabac - Loznica, zaključen je u novembru 2019. godine sa azerbejdžanskom kompanijom "Azvirt". Komercijalnim ugovorom predviđena je ugovorena vrednost investicije do 467,5 miliona evra. 
 
Ukupna dužina autoputa i brze saobraćajnice iznosi oko 80 kilometara i sastoji se od tri deonice: deonica autoputa Ruma - Šabac u dužini od oko 22 kilometara, most preko reke Save (sa prilaznim konstrukcijama) u dužini od 2,7 kilometara i deonica Šabac - Loznica koja će biti izgrađena u profilu brze saobraćajnice u dužini od 55 kilometara, navodi se na sajtu Ministarstva građevinarstva. 
 
Pod kojim uslovima se država zadužuje kod Banke Intesa? 
 
Obaveza države je da otplatu glavnice kredita izvršava u jednakim polugodišnjim ratama. Otplata glavnice vršiće se u 16 jednakih rata, svakog 1. februara i 1. avgusta. Poslednja rata dospeva na naplatu 1. avgusta 2031. godine. 
 
Naknada za obradu zahteva i realizaciju kredita iznosi 0,30 odsto na ukupan iznos zajma i plaća se jednokratno, a naknada na nepovučena sredstva iznosi 0,30 odsto na godišnjem nivou. 
 
Ugovoreno je i da kamatna stopa bude tromesečni BELIBOR plus fiksna marža od dva odsto godišnje. Prva kamata dospeva za plaćanje šest meseci dana od datuma prvog povlačenja sredstava. 
 
Sredstva zajma se mogu povlačiti do 4. januara 2024. godine, a rok raspoloživosti može biti eksplicitno produžen od strane Banke, u pismenoj formi na osnovu prethodnog dostavljenog pismenog zahteva.
 
Predviđena je i mogućnost prevremene otplate zajma, ukoliko se proceni da je to povoljnije sa stanovišta upravljanja javnim dugom, uz plaćanje svih dospelih obaveza po osnovu kamate i drugih troškova banke.
 
Srbija je krajem prošle godine za potrebe ovog projekta uzela zajam i kod Unikredit banke, gde je direktno zaduženje iznosilo 11,2 milijarde dinara.   
 
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je krajem marta, prilikom obilaska radova na mostu na Savi, poručio da sve što je do tada urađeno plaćeno iz budžeta Srbije, a ne kredita.
  • Irena

    01.12.2021 17:07
    Sramota
    A gde su one naše silne pare, gde je ekonomski tigar, pa kad moramo da se opet zaduzujemo? I da, zar se bivša vlast nije prezadužila i bila kritikovana zbog zaduživanja, a šta radite sad? I naravno put se radi isto za Rio Tinto, sve u ovoj "drzavi" se radi samo za Rio Tinzo i strane firme. Tesko nama smo.
  • piskaralo

    01.12.2021 11:58
    a posle izgradnje ovog puta gradi se put ka rio tintu
  • Pićuka

    30.11.2021 16:40
    A kako ćemo finansirati nacionalni stadion od 400 mil. eura. Zašto se konstatno zadužujemo kada imamo svetski BDP i vanserijske investitore.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija