Na tehničkom pregledu se pada, između ostalog, zato što na registarskoj oznaci ne svetli jedna lampica ili zato što ne radi prskalica za staklo.
Koliko je sredinom prošle godine tehnički pregled postao rigorozniji mnogi se upoznaju tek početkom ove godine pošto se po prvi put suočavaju sa kontrolom ispravnosti vozila po, uslovno rečeno, novim pravilima, piše Blic. A najveća novina, zapravo, nije pravilo nego način kontrole tehničkog pregleda.
Naime, od 5. jula prošle godine sve linije tehničkog pregleda moraju da budu pokrivene kamerama odnosno video nadzorom. To znači da praktično više nema "gledanja kroz prste" zbog sićušnog nedostaka ili kvara na automobilu.
Kako to izgleda u praksi za "Blic" objašnjavaju zaposleni na jednom od tehničkih pregleda na Voždovcu.
"Ranije smo imali obavezu da automobil na tehničkom pregledu fotografišemo spreda, otpozadi i sa leve i desne strane i posle smo mogli da radimo kako smo hteli. Ali od 5. jula prošle godine to više ne možemo pošto nam je linija tehničkog pregleda prekrivena kamerama", objašnjavaju na jednom od tehničkih pregleda.
Kako kažu, zbog toga više ne mogu da zažmure na jedno oko zbog sitne neispravnosti.
"
Da bi neki automobil mogao da prođe tehnički pregled mora da ima apsolutno ispravnu svetlosnu signalizaciju. To pored migavaca, farova, stop svetla znači i rikverc svestlo. I ne samo to nego i ispravne sijalice na registarskim tablicama. Ako samo jedna sijalica na tablici ne radi automobil ne može da prođe tehnički pregled", ističu sagovornici
Blica.
Buba iz 1969. prošla iz prve, a "Škoda" iz 2018. nije
Kao primer daju nedavnu situaciju.
"Žena je došla sa bubom iz 1969. godine i super očuvanom karoserijom i iz prve prošla tehnički. S druge strane, čovek sa škodom superb 2018. godište pao je jer mu nije radilo rikverc svetlo", navode na tehničkom pregledu.
Takođe, prskalica za staklo mora da bude apsolutno ispravna.
"Brisači na prednjem staklu i prskalica za šoferšajbnu moraju da rade. Ako nema tečnosti za staklo zaposleni proverava da li radi motor za izbacivanje tečnosti. Što bi se reklo, proverava da li zuji prskalica. Ako zuji vozilo može da prođe tehnički. U početku nije moglo da se registruje nijedno vozilo kome ne radi brisač na zadnjem staklu, ako ga fabrički ima. Sada to nije uslov za registraciju vozila", naglašavaju na tehničkom pregledu.
Kočnica može da hvata, ali disk da bude kriv...
Kao i ranije, na tehničkom pregledu najbitnija je ispravnost kočnica, signalizacije i upravljačkog sistema uz karoseriju.
"Proveravamo prednju, zadnju i ručnu kočnicu. Dešava se da isprobano prednju kočnicu i da dobro 'hvata', ali da je disk previše kriv odnosno da ovalnost diska nije dobra zbog čega vozilo pada na pregledu. Isto tako događa se da zadnja kočnica dobro koči, ali da je kriv doboš zbog čega kompjuterizovani valjak prijavljuje neispravnost", objašnjavaju na tehničkom pregledu.
Na sreću po mnoge vozače, obaveza da svako vozilo mora da ima katalizator odložena je za 2023. godinu.
"Zbog prekomerne količne izduvnih gasova pada se na tehničkom pregledu, ali ne toliko često. Izduvni gasovi nisu nužno povezani sa katalizatorom. Prekomernu količinu izduvnih gasova uglavnom imaju oni kojima su skroz otišle dizne koje izbacuju čisto gorivo ili oni kojima su DPF filteri zapušeni", kažu na tehničkom pregledu.
Od kako je 5. jula prošle godine pooštren tehnički pregled nisu mogla da budu registrovana ni vozila kod kojih nije mogao šiber da se otvori.
"Ipak, vremenom to se više ne zahteva od vlasnika vozila jer je procenjeno da to ne utiče na bezbednost. S druge strane, kabrioleti ne mogu da prođu tehnički ako im ne radi pokretni krov. Takođe, na pregledu se pada ako, recimo, ne može u potpunosti da se otvori prednji ili zadnji prozor", kažu na tehničkom pregledu i dodaju da je sada praktično teže proći tehnički pregled u Srbiji nego u Nemačkoj.
Komentari 24
Zexi
Sabahudin
Grof
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar