Od početka pandemije, nastavnici i đaci našli su se pred izazovima digitalnog obrazovanja – morali su u kratkom vremenskom periodu da ovladaju onlajn platformama poput Google učionice, kao i brojnim aplikacijama koje su olakšale komunikaciju i organizaciju nastave.
Iz Ministarstva prosvete poručuju da dobro edukovani đaci koji znaju kako da odgovorno koriste digitalne alate imaju manju verovatnoću da se nađu u situaciji u kojoj će njihovi lični podaci biti zloupotrebljeni.
"U budućnosti treba da zadržimo kombinovanu nastavu, ali i obezbedimo učenicima i nastavnicima infrastrukturu koja im pomaže da ovladaju novim tehnologijama", smatra Saša Stojanović, pomoćnik ministra za digitalizaciju u prosveti i nauci.
Jedan od ključnih problema zaštite podataka učenika na internetu je nedovoljna usklađenost podzakonskih akata koji regulišu rad škola sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti.
"Kako bi se obezbedila odgovorna obrada ličnih podataka u obrazovanju, propisano je da svaka škola imenuje lice koje će se baviti pitanjima zaštite podataka o ličnosti. Nastavnici nisu svesni problema do kojih može doći prilikom rada, ne samo na različitim digitalnim platformama, već i korišćenjem elektronskih dnevnika i jedinstvenog informacionog sistema prosvete, a škole nisu dovoljno svesne svojih obaveza u ovoj oblasti", istakao je Zlatko Petrović, pomoćnik generalnog sekretara Poverenika za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti.
Većina škola nema imenovanou osobu koja se bavi zaštitom podataka o ličnosti, a situacije u kojima ne postoje mere zaštite najlakše su za kompromitaciju informacija.
"Uvođenjem digitalnih tehnologija sistem obrazovanja se potpuno transformisao – nastavnici su se u rekordnom roku mobilisali kako bi prilagodili predavanja novoj realnosti, čak i oni koji do tada nisu bili digitalno vešti. Naši nastavnici pohađaju obuke o zaštiti privatnosti, ali na edukaciji o ovoj temi treba još raditi", rekla je Aleksandra Ilić, direktorka Ekonomsko-ugostiteljske škole Vuk Karadžić.
Iz Unije srednjoškolaca Srbije poručuju da mladi nisu svesni opasnosti koje vrebaju na internetu, ali i upozoravaju na dodatni problem – da veliki broj đaka ne poseduje opremu za praćenje onlajn nastave. Prema njihovom istraživanju, čak 50 odsto učenika manjinskih grupa nema adekvatne uređaje za digitalnu nastavu.
Panel pod nazivom "Izazovi zaštite podataka u savremenom obrazovanju" realizovan je u okviru Nedelje privatnosti koju su zajedno organizovali Beogradska otvorena škola, Partneri Srbija, SHARE Fondacija, A11 – Inicijativa za ekonomska i socijalna prava, udruženja Da se zna i Atina.
Komentari 6
Mama
Frustrirani Roditelj
Svaka čast učiteljskom i nastavničkom kadru na trudu!
Čak mogu da kažem i da su se direktori potrudili, ono što ja vidim.
A država je- SRAMOTA!
ZABORAVILI su na đake u Vojvodini za drugo polugodište!
Ulazimo u treću godinu pandemije i ovom režimu nije palo na pamet da organizuje obuke za nastavni kadar za on line alate! Neki projekat od nacionalnog značaja za nabavku IT opreme?
Kada ja moram da vam ukažem da je neki kum ili brat mogao ovde da se opari?!?
Katastrofa, nemar i javašluk- a radi se o našoj deci i njihovom obrazovanju!
Dovoljni su vam motači kablova u pelenama, a?!
EvoOvako
Jaooo!!! Lideri moji...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar