"Imajući u vidu broj časova koji je izgubljen, možemo biti sigurni da će efekti biti negativni, ali u ovom trenutku nemamo istraživanja na osnovu kojih to možemo da tvrdimo. Period pandemije više će pogoditi decu koja žive u nepovoljnijim okolnostima, čiji su roditelji nižeg obrazovanja, a tradicionalni model obrazovanja je prevaziđen", navodi za RTS ovaj profesor Filozofskog fakulteta.
UNICEF je radio obimno istraživanje o uticaju pandemije na porodice i šta roditelji i staratelji misle o tome koliko je pandemija uticala na kvalitet učenja i znanje koje deca stiču od početka pandemije.
Veliki broj roditelja smatra da je većina dece manje motivisana, čak 58 odsto veruje da deca uče lošije nego pre pandemije, dok 35 odsto veruje da uče isto kao i pre.
Slabiji kvalitet učenja posebno ističu visokoobrazovani zaposleni roditelji i oni iz gradskih područja.
Čak 70 odsto roditelja, čija deca imaju od 7 do 12 godina, moralo je da uči sa njima, 40 odsto je često pomagalo deci od 13 do 17 godina, dok samo 22 odsto nikada nije pomagalo deci.
Profesor Baucal smatra da su roditelji u ovom ocenjivanju bili veoma realni.
"Svi smo videli da se školstvo i obrazovanje poremetilo na neki način i da su roditelji morali da se uključe u obrazovanje svoje dece i ovi rezultati su prilično dobra slika onoga što nam se dešavalo u prethodne dve i po godine", smatra profesor Baucal.
Prema njegovim rečima, možemo da se oslanjamo na istražvanja koja postoje u svetu. On ističe Holandiju jer su od početka pandemije postavili studiju koju su pratili u nekoliko talasa. Studijom je bilo obuhvaćeno više od 350.000 učenika.
"Ako bi išli od pretpostavke da će efekat na naše obrazovanje biti identičan onom u Holandiji, možemo da kažemo da su naši učenici za ove dve i po godine efektivno izgubili jednu godinu školovanja. Mi kao društvo za tu jednu godinu za osnovno i srednje obrazovanje uložimo milijardu i 200 miliona evra i to bi bio efekat koje smo kao društvo izgubili", objašnjava Baucal za RTS.
Dodaje da kod nas postoje neki faktori zbog kojih bi mogli da očekujemo i nešto nepovoljnije rezultate. Prvo, Holandija je ušla u pandemiju sa mnogo većim stepenom digitalizacije obrazovanja zbog čega je njima prelazak na druge oblike učenja bio mnogo lakši i brži i drugo oni su bili bolje organizovani pa su izgubili manje dana školovanja.
Smatra da smo u vreme pandemije imali priliku da naučimo da tradicionalni model obrazovanja prevaziđen i da mora da se menja iz korena.
"Ovde je jako snažna inercija i u društvu i među nastavnicima, roditeljima, učenicima i mi već 20 godina pokušavamo da modernzujemo obrazovanje ali nam nešto ne ide", naglašava Baucal.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 21
Maks
pajo patak
/
uticaj online ucenja na obrazovanje je samo opravdanje za lenjost i bezobrazluk.
ej, studenti su vam zatucani talibani ljubitelji zlocinaca a nece vam takva biti mladja deca
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar