U aprilu će najveći broj vozača na svoje automobile montirati letnje gume, s obzirom da se tada završava obaveza korišćenja zimskih pneumatika. Kako je jedan od razloga za zamenu ranijih godina, pored bezbednosti, bio i onaj ekonomske prirode - zimske gume se tokom letnjih meseci brže troše, pa je računica bila takva da je isplativije menjati ih sezonski, postavlja se pitanje da li je u aktuelnim okolnostima ovo pravilo ostalo nepromenjeno?
Naime, pandemija korona virusa i rusko-ukrajinski rat uticali su na cene dobara i usluga i u ovom sektoru. Kako u razgovoru za
Biznis.rs kaže
Branko Stevanović iz jedne vulkanizerske radnje iz Beograda, cene guma su drastično porasle u odnosu na prošlu i pretprošlu godinu, čak za 20 i više odsto.
Takođe, cene svih vulkanizerskih usluga sada su veće za 100 dinara. Prema njegovim rečima, to je ogromno poskupljenje za naše uslove, pa se to primećuje i u praksi - sve je manji broj vozača koji kupuju nove, a sve više njih se odlučuje za polovne gume, pošto je ova oprema za automobil u ovom trenutku u njihovom kućnom budžetu pod stavkom - luksuz.
"Primera radi, uobičajena dimenzija kod nas koju koristi dosta vozila – 205x55x16 koštala je 2020. godine sa ugradnjom, balansiranjem i novim ventilom oko 5.000-5.200 dinara, i bila je prilagođena budžetu prosečnog vozača, dok je sada od 6.500, pa i do 7.000 dinara", kaže sagovornik Biznis.rs.
Kako navodi, glavni uzročnik poskupljenja jeste pandemija korona virusa, koja je dovela ne samo do poskupljenja transporta, već i svih sirovina u bilo kojoj proizvodnji.
Sve je poskupelo
Takođe, sada ogroman uticaj ima i rusko-ukrajinski sukob koji sa sobom nosi i energetsku krizu, a uz to nedostaje i repromaterijala pa, prema njegovim rečima, postoji zastoj u proizvodnji u domaćim fabrikama.
Ruku pod ruku sa svim navedenim problemima ide i činjenica da je jako teško od dobavljača kupiti novu gumu iz 2022. godine. Ipak, za razliku od trenutnog bilansa, tokom januara i februara se, priznaje Stevanović, uprkos poskupljenjima dobro radilo sa zimskim gumama.
Kada je reč o aktuelnoj situaciji, sagovornik Biznis.rs kaže da su morali da podignu cenu svih usluga za 100 dinara budući da je poskupeo i sav repromateirjal koji se koristi prilikom montiranja guma.
"Nama je repromaterijal (tegovi, sirove gume, paste za montiranje guma) skočio u proseku 70 do 80 odsto. Ako sam prošle godine jedan lepljivi teg plaćao 14 dinara, sad ga plaćam 22 dinara. To vam sve govori o našim troškovima", kaže on.
Da li su polovne gume bezbedne?
S obzirom da se sve više vozača odlučuje za polovne gume, Biznis.rs je pitao sagovornika koliko su one zapravo bezbedne. On kaže da je uvek pristalica novih guma i da se nikad ne može pouzdano znati u kakvim uslovima i na koji način je vozio bivši vlasnik, ali ipak, dodaje, ne bi trebalo da bude značajnijih problema ni kod polovnih.
Takođe, sve veći broj ljudi se odlučuje da popravlja pneumatike stare i do 10 godina što je, kaže Stevanović, prilično neisplativo.
Napominje da veliki problem sa dobavljačima traje pune dve godine, od izbijanja pandemije korona virusa - ranije su postojali precizni termini kada stiže roba dok je danas nikako ne dobijaju na vreme jer i sami dobavljači nemaju dovoljno radne snage.
Komentari 16
A'be
Dejan
U laži su kratke
Ha,ha,ha, za sto evra može jedva neka premijum guma od 16" da se kupi, što je ulazna veličina za najjeftinije modele c segmenta. I još ste kupili pretprošle godine, znači da maltene ni ne vozite, jer dobre gume traju jedva 40.000 km, a ozbiljan vozač to okrene za godinu dana.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar