Tokom izborne tišine zabranjena je izborna propaganda, održavanje predizbornih skupova na javnim mestima i objavljivanje procene izbornih rezultata.
Na biračkom mestu i na 50 metara od biračkog mesta zabranjeno je isticanje simbola političkih stranaka i drugog propagandnog materijala.
Ako se ta odredba ne poštuje, birački odbor se, po zakonu, raspušta, a glasanje se na tom izbornom mestu ponavlja.
U Srbiji je ove godine promenjen Zakon o elektronskim medijima kojim se zabranjuje funkcionerska kampanja, pa je medijima bilo zabranjeno da od 24. marta do 1. aprila izveštavaju o aktivnosti funkcionera koji su i kandidati na izborima sa otvaranja infrastrukturnih radova i objekata.
Birači će na vanrednim parlamentarnim izborima moći da glasaju za 19 lista, za osam predsedničkih kandidata, a Republička izborna komisija dužna je da zvanične rezultate saopšti najkasnije do 7. aprila u 20 časova.
Izborna tišina u eri interneta
Izborne kampanje stranaka u eri društvenih mreža ne staju, već se sele na platforme kao što su Fejsbuk, Tviter ili Jutjub, a državne institucije nemaju delotvorne mehanizme za njihovo ograničavanje.
Prakse zemalja su različite, pa tako tišina u Hrvatskoj i Rusiji traje 24 sata, a u Slovačkoj čak sedam dana.
Izborna tišina traje po jedan dan u Bosni i Hercegovini i Bugarskoj, dok Rumunija i Crna Gora imaju kao i Srbija dva dana izborne tišine.
Neke zemlje počinju sa izbornom tišinom u danu predviđenom za glasanje, poput Mađarske, Italije i Severne Makedonije, dok izborna tišina ne postoji u Velikoj Britaniji, Belgiji, Holandiji ili Švajcarskoj.
Zabrana obavljanja izborne kampanje odnosi se na tradicionalne medije, odnosno TV i štampu, i ne može se kazniti niko ukoliko se reklamira putem interneta ili na bilbordima.
Komentari 1
Hm...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar