Ako bankomat "proguta" karticu, banka mora da vam je vrati u roku od dva dana

Građani neće više morati da čekaju i po nekoliko nedelja da im banka vrati karticu koju im je "progutao" bankomat, jer će finansijske institucije morati da ih vrate u roku od najviše dva radna dana.
Ako bankomat "proguta" karticu, banka mora da vam je vrati u roku od dva dana
Foto: Pixabay (ilustracija)
Na to ih obavezuje dopis koji im je uputila Narodna banka Srbije. Centralnoj banci se, kao piše u saopštenju NBS, u prethodnom periodu obratilo više korisnika platnih kartica koji su pokušali da podignu gotovinu na bankomatu druge banke u zemlji i čija je platna kartica iz nekog razloga privremeno zadržana u bankomatu sa primedbom da postupak vraćanja zadržane kartice traje veoma dugo.
Radi veće efikasnosti ovog procesa, bankama je naloženo da po saznanju da je kartica zadržana u bankomatu, najkasnije narednog radnog dana obaveste banku izdavaoca u slučaju zadržavanja kartice.
NBS je bankama upitila dopis u kojem piše da moraju da primene procedure na tako da posle prijave i zahteva korisnika za vraćanje kartice koja je zadržana u bankomatu druge banke, a nije predmet sumnje pokušaja zloupotrebe, klijentu mogu da je sigurno vrate u roku od najduže dva radna dana, od trenutka prijave korisnika.
 
"Navodi u obraćanjima građana ukazuju na to da banke prihvatioci, koje su pružaoci jednokratne platne usluge isplate gotovog novca na bankomatima, nakon prijave i zahteva za vraćanje zadržane kartice najčešće upućuju korisnika na banku izdavaoca kartice. Iz tog razloga, ceo postupak i vraćanje korisnicima privremeno zadržane kartice traje veoma dugo, a u pojedinim slučajevima korisnici ne mogu da preuzmu karticu i po nekoliko nedelja, iako je razlog zadržavanja kartice najčešće jednostavan", kažu u NBS.
 
Banke će sada morati najkasnije narednog dana da obaveste banku čiji je klijent "zaboravio" karticu i to bez obzira da li je korisnik prijavio zadržavanje kartice ili to nije učinio, kako bi dobila potvrdu banke izdavaoca kao neophodan preduslov za vraćanje kartice i da banka izdavalac u najkraćem roku po prijemu tog obaveštenja, u skladu sa ugovorenim načinima komunikacije, u elektronskom obliku obavesti korisnika kartice o slučaju njenog zadržavanja.
  • Nije istina

    08.09.2024 11:41
    Lažu
    Bankomata NLB banke,čiji sam klijent,mi je progutao karticu iz neobjašnjivih razlog,odmah sam prijavio službenicima i evo već deset dana je prošlo i niko me ne zove da mi vrate karticu.Piraju li se gospoda kako živim bez para,kad ne mogu svoj novac zbog nečije tamo greške da podignem
  • Dijaspora6

    10.04.2022 18:35
    Može i drukčije
    Desilo mi se 2-3 puta da mi bankomat ne vrati karticu. Odmah sam ušao u banku i obavestio službenike. Karticu su mi vratili za nekoliko minuta. Da pojasnim: bankomati su na ulici ispred banke ili u bančinom holu. Ako se ovo dogodi van radnog vremena banke ili na automatu koji je izolovan, onda se ode u matičnu banku već sutradan. Tamo se stara kartica poništi i odmah se dobije nova. Naravno nije reč o Srbiji.
  • Živković

    10.04.2022 14:45
    Brže je izvaditi novu karticu nego nadati se da će neko da te pozove i vrati ti tvoju. Iz iskustva kažem. Da ne pričam da ako ti se to desi za vikend nemaš nikog ni da zoveš.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija