Na jesen moguće poskupljenje obuke vozača oko 30 odsto

Iznosi poskupljenja obuka za vozače koja se trenutno pominju u medijima nisu realni, a moguće je da na jesen dođe do korekcije minimalne cene koja je ista od 2012. godine.
Na jesen moguće poskupljenje obuke vozača oko 30 odsto
Foto: Pixabay (ilustracija)
To je za Tanjug rečeno u udruženju Asocijacija auto škola Srbije.
Predsednik Asocijacije Milan Krstić rekao je da poskupljenja neće biti uskoro, "osim usklađivanja sa realnim troškovima i inputima u poslovanju".
On podseća da je na minimalnu propisanu cenu od 61.000 dinara sa PDV-om Vlada Srbije dala saglasnost 2012. godine i ona od tada nije menjana. Dodaje da se preko 90 odsto auto-škola pridržavalo minimalne cene iako su mogle i da povećaju cene, jer je to, kako kaže, tržište.
 
On navodi da je posle 10 godina došlo vreme i da minimalna cena obuke bude korigovana, a tako i uvećana.
 
"Mi smo angažovali ekspertsku grupu koja se trenutno bavi proračunom troškova i određivanjem predloga najniže moguće cene. To ćemo zatim predložiti MUP, koji ima svoje proračune, to se usaglašava, a zatim odobrava Vlada Srbije", rekao je on.
 
Krstić kaže da bi proračun za Asocijaciju mogao da bude gotov za mesec i po dana, ali da ta organizacija ne može da utiče ni na odluku MUP-a, niti na to kada će biti doneta.
 
Na pitanje da li ipak može da najavi rok i procenat povećanja cene koji očekuje, kaže da većina auto-škola očekuje da bude uvećanje od oko 30 odsto i da je moguće da će se to dogoditi na jesen. Do tada ne očekuje veće promene cena obuke, osim sitnijih korekcija zbog cena goriva.
 
Ilustrujući promene inputa za posao obuke, Krstić navodi da je satnica minimalne zarade 2012. godine bila 102 dinara, a sada je 184.
 
Dodaje da auto-škole sada moraju imati i drugačije standarde i opremu, vozila za obuku sa sistemima protiv blokade točkova (ABS), obavezne poligone, a uz to enermno poskupljuje gorivo.
 
On kaže da auto-školama nije primarna cena, već da obuka bude pristupačna, a opet naglašava da je reč o privrednim društvima koja moraju da obezbede svoje poslovanje i poštovanje prava zaposlenih.
  • paaa

    14.04.2022 10:41
    Koliko se ja sećam nekada, obuka je podrazumevala neke teoretske časove, ne sećam se koliko i potom 40 sati vožnje. Ugrubo, kad saberete satnicu instruktora i predavača, prostorije koje treba imati za održavanje i vozila, cena od 60000 mi se čini jedva isplativa za autoškolu.
  • why

    14.04.2022 08:54
    Ne razumem čemu povećanje minimalne cene. Sve auto škole mogu i sada da obuku vrše po većoj ceni, niko im ne traži da se drže minimalne cene. Neka se takmiče na tržištu i neka svako odredi cenu po kojoj može profitabilno da posluje.
  • Igor

    14.04.2022 08:42
    Strašno
    Realni troskovi i imputi u poslovanju, strasno. Znaci kako je krenulo, polaganje za B ce biti oko 1000eu, S R A M O T A. Izgleda da ce vozacka dozvola biti privilegija bogatih a ne najnormalnija stvar za mladog coveka u 21. veku.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija