Iako je taj vid nastave u prošlosti bio popularan uglavnom pred polaganje prijemnog ispita za srednju školu ili fakultet, sada je podjednako tražen čak i u nižim razredima osnovne škole.
Gordana Plemić, predsednica Udruženja "Roditelj", objasnila je da su se privatni časovi nekad uzimali pred polaganje prijemnog ispita, a sada "bukvalno za sve".
"Popravljanje loše ocene, kad je super odlično dete, kad roditelji smatraju da nema dovoljno informacija u školi, za petice i slabe ocene, polaganje ispita, čak sve češće u prvom osnovne jer roditelji smatraju da deca nekad ne mogu da stignu ostalu decu. Razni su razlozi", rekla je Plemić za RTS.
Smatra i da roditelji nekad ne dozvoljavaju deci da sama deca uče, da sama pitaju dodatno nastavnike, da sama istražuju.
Situaciju sa potražnjom dodatnih privatnih časova dodatno je, smatra Plemić, pogoršala pandemija.
"Nismo išli u školu, bilo je onlajn, prekidi, skraćeni časovi. Svakako da u školi deca nisu mogla da dobiju ispredavani materijal ili dovoljno ponavljani, pa se napravila još veća potražnja privatnih časova. Desilo se da imate paralelni sistem kod dece", navodi predsednica Udruženja "Roditelj".
Cena privatnih časova zavisi od razreda, gradiva i kreće se od 1.200 do više od 2.000 dinara po času ili dvočasu.
"Sve to mesečno može da ode i na 200 evra i to za samo jedno dete. Nekad roditelji podižu kredit, a većina roditelja sa prosečnom platom takav način školovanja deteta ne može da plati", navodi Plemić.
Gordana Plemić smatra da se, kad se analizira ovaj trend, uzrok nalazi i u nerazumevanju na relaciji roditelji - nastavnici - škola.
"Decu bih izuzela jer ona prate šta mi radimo. Jako malo razgovaramo. Sistem obrazovanja je takav kakav jeste, ali često će nastavnici u školi reći da ima dopunskih časova određenih programom, ali da je jako mali odaziv, da deca ne dolaze na to, roditelji ne planiraju tu mogućnost da deca mogu tako da dobiju dodatno znanje", navodi Plemić.
Prema rečima sagovornice
RTS, postoji trend da se tako rešavaju i domaći zadaci. To je, kaže, i činjenje medveđe usluge deci.
"Dete treba da istražuje i da nauči kako će učiti", ističe predsednica Udruženja "Roditelj".
Jedan od razloga je i ambicija roditelja koji preko deteta žele da ostvare rezultate.
"Čini mi se da je sada mnogo važnija ocena nego stvarno znanje koje dete iznosi sa sobom, ali ima tu svega - ambicije roditelja, nemanje vremena, nekad i roditelji nemaju kapacitet da pomognu detetu da savlada gradivo. I kad sve to saberemo i oduzmemo, dođemo do ovoga", navodi Gordana Plemić.
Naglašava da školu treba vratiti sistemu jer se često dešava da za privatne nastavnike ne znamo ko su i šta su i da li su obučeni da rade sa decom i prenose im znanje.
Komentari 4
Pera
Ukoliko nemaju normalnu nastavnicu ili nastavnika matematike, hemije ili fizike,
putem glupih prezentacija, pdf ili word dokumenta đaci ne mogu da nauče novu lekciju. Neee možeeeeee rođaci.
A na času predavanje na nivou "Čitaj gore napisano" i "prepiši sa table".
I onda idemo ram, pam, pam, nove lekcije brzinom svetlosti, provera znanja ili ti kontrolni...
A oni blage veze nemaju...e tako to ide...i onda roditelji plaćaju privatne časove jer ni oni ne znaju ili nemaju vremena da predaju lekciju detetu, koje eto bože moj, ide u školu.
Sistem rođaci, sistem.
Caca
Dakle, resenje je samo jedno i nalazi se u rukama roditelja.
Mile
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar