Sadašnja praksa je da se vozaču koji sakupi sakupi 18 bodova oduzima vozačka dozvola, a on zatim ide na seminar u Agenciju za bezbednost saobraćaja, koji traje 40 časova, posle čega mu se vraća dozvola.
"Postavlja se pitanje koji je to broj puta koji ćemo dozvoliti nekome da izgubi dozvolu i da mu se vrati. Negde praksa razvijenih zemalja kaže da je to dva do tri puta, posle čega ta osoba ide na posmatranje i preglede da se vidi da li ima neki problem, i ako ga ima, trajno mu se oduzima dozvola", objašnjava Pešić za Tanjug.
On ističe da nije pristalica kažnjavanja, jer smatra da imamo dobro izgrađen sistem kažnjavanja i otkrivanja saobraćajnih prekršaja, već uvođenja saobraćajnog obrazovanja i vaspitanja u svim školskim i predškolskim ustanovama.
"Ono na čemu moramo da radimo je edukacija ljudi. Kazne su kratkotrajnog efekta i neće trajno uticati na promene ponašanja", poručuje Pešić.
On dodaje da se tako radi u razvijenim zemljama i da je to stav Agencije, struke i Ministarstva unutrašnjih poslova.
"Uvođenjem predmeta saobraćajno obrazovanje i vaspitanje u školske i predškolske ustanove decu ćemo od malih nogu učiti opasnostima i rizicima. Onda smo na taj način formirali generacije dece pešaka, a zatim i generacije mladih vozača", poručuje Pešić.
On objašnjava da ako nekome naplatimo kaznu zbog sigurnosnog pojasa, to neće mnogo uticati na promenu njegovog ponašanja, već da treba da mu objasnimo zašto je važno da koristi pojas, i da ako nismo vezani, a imamo vazdušni jastuk u kolima, taj vazdušni jastuk će nas ubiti.
Pešić takođe upozorava da nas 3. maja, na kraju praznika, očekuje povratak ljudi kućama i velike gužve, posebno na graničnim prelazima, i apeluje na sve vozače da ne pokušavaju da nadoknade izgubljeno vreme na naplatnim rampama i u kolonama povećavajući brzinu.
Komentari 39
Vaha
Kola
Hm
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar