Neophodan poseban zakon o oldtajmerima u Srbiji, preti im nestajanje

Izložba više od 100 srpskih oldtajmera prati sajam automobila, a vlasnici vozila vrednih i 200.000 evra kažu da ukoliko Srbija što pre ne donese zakon o oldtajmerima preti njihovo nestajanje.
Neophodan poseban zakon o oldtajmerima u Srbiji, preti im nestajanje
Foto: 021.rs
Predsednik "Oldtajmer kluba - Beograd" Bora Nastasić rekao je za Tanjug da je Srbija jedina zemlja u Evropi koja nema zakon za oldtajmere.
 
"Trenutno ima više od 200 vozila uvezenih u poslednje 3-4 godine, plaćena je carina, a ne mogu da se registruju. Zato smo preko 40 vozila ovde došlepali. Nedostatak zakona veliki je problem pa mnogo više vozila odlazi iz Srbije, nego što dolazi, i tako nestaje naše kulturno blago", rekao je on.
 
Mali muzej automobilizma na sajmu okupio je tačno 103 oldtajmera, najstariji je kamion Parkard iz 1915. godine, koji je neprocenjiv, a ovde i puno vrlo skupih vozila između čije se cene kreću između 100.000 i 200.000 evra.
 
"Ideja se odavno rodila da se ovako okupimo. Čekali da prođe korona. Napravili smo nešto prelepo, velika je gužva", kaže on.
 
U izloženoj floti oldtajmera su i Titov pakard, kamion iz prvog svetskog rata, mustang iz filma Nestao 60 sekundi, kadilak od poznate filmske glumice...
 
Evropski standardi za oldtajmere su da je vozilo starije od 30 godina, originalno i u očuvanom stanju, a po tim kriterijumi bi nažalost, kaže Nastasić i Golf 2 mogao da prođe.
 
"Realnije je da granica bude 40 godina. Mi se borimo i nadamo se da ćemo uspeti ove godine da dobijemo taj zakon za oldtajmere", rekao je on.
 
Vlasnici oldtajmera za zakon se bore kroz Savez klubova istorijskih vozila, kažu da imaju podršku Agencije za bezbenost saobraćaja.
 
Ističu da bi donošenje zakona bio spas za ovu interesantnu scenu, te navode da je i izložba prilika da podsete na sebe i svoje probleme.
 
Dodaju da zakonsko neprepoznavanje oldtajmeri otvara probleme teže registracije jer ne postoje beneficije, veliki problemi su kod tehničkog pregleda, a podsećaju da se i registracija plaća kao za normalno vozilo iako se oldtajemr vozi 5-10 puta godišnje.
 
Posetioci pod utiskom reprezentativne izložbe oldtajmera na anketno pitanje da li bi pre vozili takav auto ili neki od novih i modernih iz Hale 1 se uglavnom opredeljuju za oldtajemre.
"Već posedujem četiri oldtajmera, sigurno prednost dajem oldtajmerima", navodi jedan od posetilaca, a drugi dodaje kako definitivno misli da je kvalitet autobila ostao negde u prošlosti, pa je ipak pre za oldtajmere.
 
"Dopadaju mi se oldtajmeri, ali ne znam gde bi ih parkirali, pa manjak je mesta u gradu. Najbolji je fiat 500 iz 50-tih, mali je, taman za parkiranje", čulo se jedno od mišljenja, dok je sledeći anketira naveo da bi voleo da ima oldtajmer Kadilaka više nego nekog novog.
 
Na Beogradskom sajmu izložba oldtajmera traje do sutra, a njihovo sledeće okupljanje je već 29. maja u mladenovačkoj Selters banji.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Ramirez

    22.04.2023 09:11
    Старина
    Какви глупи коментари. Нисте прошли поред олдтајмера. Сваки шраф на месту, сигурнији и безбеднији од 90% ових са оглада из увоза што су прешли"178.000". Имам ново возило а рађе возим онај из 1993 који је у перфектном стању. Са њим могу било кад до Кине, да не бринем да ће нешто цркнути. Али га одржавам мушки. Само најбољи делови и све на време. Зато ће да траје још 30 година, да га наследе моји синови.
  • Sabahudin

    16.05.2022 07:02
    Omerović
    Rešenje: registracija auta starijeg od 30 godina 120.000 godišnje + 4 tehnička pregleda + obaveza od 3 meseca u Vojsci Srbije + 4 dobrovoljna davanja krvi + redovan odlazak na mitinge SNS... Pa ko voli, nek izvoli...
  • DragCHE

    15.05.2022 20:33
    za sve je kriv
    nizak standard gradjana, niko normalan ne bi vozio krntiju, da moze da priusti nesto bolje. Doduse ima nesto i u mentalitetu, poznanik iz Austrije mi kaze da ima prijatelja, naseg coveka koji tamo tera neki BMW sa kraja 80ih. Na pitanje sto pobogu, pa bas zbog tog zakona o oldtajmerima. Granica je navedenih 30 godina, auto je odrzavan i u redu je, prolazi registraciju, koja je 10 puta jeftinija, pobogu to je oldtajmer i normalni ljudi bi ga vozili retko, samo za prikazivanje, a ovaj nas ga cepa svaki dan. Dosetio se covek, a nece drzava menjati zakone zbog balkanaca, to je ipak drzava, u kojoj izdat dokument vazi, ne menja se, svaki put kad drzavi zatrebaju pare, njegova austrijska vozacka je jos uvek ko nase stare, Prijatelj iz ceske mi kaze da tamo ima vozila koje imaju jos uvek tablice na kojima su oznake Cehoslovacke, tablice se ne menjaju na x godina, vec dok su oznake citljive tablice su u redu. Dakle ovde stalno vodimo borbu sa kriminalnom vlascu koja nam otima pare za gluposti, osiromasuje nas, a uvodi standarde ko da smo iz Belgije ili Norveske.....

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija