U kojim slučajevima možete raskinuti ugovor sa operatorima

Postoje određeni uslovi pod kojima potrošači mogu da prekinu ugovore, kako sa mobilnim i kablovskim operaterima, tako i sa firmama koje nude sklapanje ugovora "od vrata do vrata".
U kojim slučajevima možete raskinuti ugovor sa operatorima
Foto: Pixabay

To je za N1 rekao Zoran Nikolić iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.

On je savetovao građane da kontaktiraju nadležna udruženja koja se bave zaštitom potrošača kada su u nedoumici, kao i da vode računa o tome kave ugovore sklapaju. Takođe, istakao je da u roku od 14 dana potrošači mogu da odustanu od ugovora.

"Cena kao bitan element ugovora uvek se posledično gleda i kroz raskid ugovora, a to znači da ako potrošač nije zadovoljan predloženom cenom koja je uvek viša, on može da zatraži raskid ugovora zato što su to promenjeni uslovi pod kojima je ugovor prvobitno zaključen. Pored toga, kod promene određenih paketa, odnosno kanala, gde potrošač u trenutku zaključenja ugovora ima mogućnosti da gleda određene kanale, i ukoliko se dokaže da tih kanala više nema, a da kanali koji su mu ponuđeni ne nude isti ili sličan program, i to može biti razlog za raskid ugovora", navodi Nikolić.
 
Dodaje da promena kanala od strane operatora u nekom trenutku znači da potrošač nije u istoj poziciji kao i prilikom zaključenja ugovora, pa zato može, ukoliko želi, da zahteva raskid ugovora.
 
"U praksi, negde je to jako prosto i izvodljivo, u zavisnosti od operatora, dok kod nekih to nije slučaj", ističe on.
 
Navodi primer da je pre određenog vremena jedan mobilni operator "ucenjivao" potrošače, ne pružajući mogućnost raskida ugovora, pa je zbog nesporazuma morao da reaguje i RATEL (Regulatorna agencija za elektronske komunikacije i poštanske usluge).
 
Na pitanje na koji način potrošač mora da bude obavešten o eventualnom poskupljenju, Nikolić odgovara: "Operatori moraju da obaveste potrošače 30 dana pre primene novih cena. S tim što novim zakonom potrošač mora i lično da se obavesti o tome".
 
On je ocenio da koliko god naši zakoni budu u skladu sa evropsklim zakonima i koji štite potrošače - "trgovci se uvek lako prilagode novim zakonskim rešenjima".
 
"U praksi to znači da telefon, koji se nudi od kompanija za dinar, u ugovorima će se navesti da je njegova cena 100.000 dinara, bez obzira što nije. Ali, poenta je što će oni sebe na neki način zaštititi i poslati neku poruku potrošačima. Dakle, posredno će nas odvratiti od mogućnosti da sutra raskinemo ugovor pre vremena. To nije zabranjeno, ali sa moralne tačke gledišta, nije baš ni dobro", kazao je Nikolić.
 
On je pojasnio da potrošač u slučaju kablovskih operatora, ukoliko usluga nije isporučena u skladu sa ugovorom (prekidi u prijemu signala, nemogućnost gledanja kanala u određenom periodu, neotklanjanje smetnji), "tu postoji potpuno zakonit način da potrošač raskine ugovor zbog toga što usluga nije onakva kakva je ugovorena".
 
"Tu se primenjuju opšta pravila nesaobraznosti, i tu potrošač apsolutno nije u obavezi da plati niti jedan dinar, osim za usluge koje su mu do toda isporučene", kaže Nikolić.
 
Međutim, napominje da ukoliko se desi da potrošač želi da pređe kod nekog drugog operatora zbog bolje ponude, zaračunavaju se kazne ili penali koje potrošač mora da plati.
 
"Na to svi operatori imaju pravo, jer ste vi kod potpisa ugovora dobili određenu vrstu benefita, i ako izađete pre isteka ugovorne obaveze, morate nadoknaditi sve ono što ste dobili, zato što ste izašli iz ugovora pre vremena", upozorava on za N1.
 
Nikolić je istakao da poseban problem predstavljaju u poslednje vreme prodavci koji idu od vrata do vrata, nude različite sadržaje, a pojedini naši sugrađani "koji kada ostanu sami kod kuće - jednostavno ne znaju da kažu ne i potpišu ugovor".
 
"Tu nastane problem kada prođe rok od 14 dana za oidustanak od kupovine", objašnjava Nikolić. On potencira da u roku od 14 dana može da se odustane od ugovora.
 
"Videli smo neke mnogo tužne situacije, kada ljudima sa penzijama od 30.000 dinara, odbijaju po pet ili šest hiljada za jednu ratu za masažere, pokrivače ili ćebadi", objašnjava Nikolić.
 
On je savetovao da potrošači moraju da vode računa prilikom sklapanja ugovora i o tome šta potpisuju.
 
"Ovo je vreme u kojem moramo razmišljati. Svaka naša kupovina je vrlo ozbiljna odluka. Svi znamo da se kućni budžet nikako ne povećava, a da cene vrtoglavo rastu svakog dana. Ne postoji ekonomsko objašnjenje za ovolika poskupljenja, u ovolikom obimu", zaključio je Nikolić.
  • Klijent

    21.05.2022 13:37
    Kriminal
    Kao dugogodišnji korisnik nakon isteka ugovora podneo sam zahtev za prelazak kod drugog operatora a prethodni me je pitao za razloge zbog kojih prelazim. Kada sam im rekao zbog nekorektnog odnosa i velikog povećanja cene usluga zamolio su me da sačekam par dana pa će mi se javiti sa novom ponudom. I pored toga što sam rekao da je to nepotrebno javili su se sutradan sa ponudom da mi smanje cenu usluge na polovinu kako bih ostao njihov potrošač. Zahvalio sam se jer je i to nekorektan odnos prema dugogodišnjem klijentu i napustio ih.
  • Dulitl

    21.05.2022 10:27
    "Ne postoji ekonomsko objašnjenje za ovolika poskupljenja, u ovolikom obimu" - Kljuc svega. I najmanju krizu prodavci/proizvadjaci koriste da dignu cene makar 30% vise nego sto je opravdano. Jedna od losih strana jacanja korporacija i slabljenja drzava.
  • hafh

    21.05.2022 09:32
    Jedino sa čim se ne treba baktati su penzioneri koji daju tih 5,6 hiljada od penzije od 30,000 na gluposti. Nije teško reći ne.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija