Istraživanje: Mediji stereotipno o mladima - pijani mladić i promiskuitetna devojka

Rezultati istraživanja Mladi u medijskom ogledalu pokazuju da stereotipni obrazac izveštavanja vodećih medija o mladima podrazumeva sliku nasilnog, pijanog mladića pod uticajem narkotika.
Istraživanje: Mediji stereotipno o mladima - pijani mladić i promiskuitetna devojka
Foto: Pixabay

Takođe, mlada žena se prikazuje kao promiskuitetna devojka, saopštili su autori i organizatori.

Na konferenciji "Mladi govore, mladi slušaju", u organizaciji Instituta za medije i različitosti - Zapadni Balkan, Krovne organizacije mladih Srbije, Asocijacije Local Press i Novog magazina bilo je reči o tome kako promeniti ovu sliku.
Novinarka RTS-a prihvatila je kritiku da RTS nema redakciju za mlade, ali je navela su urednici javnog servisa zainteresovani za mlade i da na kanalu RTS nauka u serijalu RTS lab, učestvuju isključivo mladi ljudi koji pozivaju mlade da ono što rade zapravo i prikažu.
 
Nemanja Marinović iz Zoomer-a skrenuo je pažnju na senzacionalističko izveštavanje medija, kao i na način na koji omladinski mediji pristupaju odredjenim temama.
 
"Svež primer je izveštavanje o majmunskim boginjama. Naša odgovornost kao omladinskih medija koji se bave društveno odgovornim temama je da te teme približe mladima, da ih objasne na način na koji je to razumljivo, blisko mladim ljudima", rekao je Marinović.
 
Institut za medije i različitosti - Zapadni Balkan i Krovna organizacija mladih Srbije kreirali su "Preporuke za razvoj diverziteta i etike u medijskim sadržajima za mlade" u kojima se ukazuju da su emisije javnih servisa posvećene mladima uglavnom orijentisane na oblasti nauke, obrazovanja, kulture i sporta, a potrebno je otvarati političke teme.
 
Jedan od autora preporuka Boban Stojanović rekao je da javni servisi, a posebno informativni mediji nemaju politički sadržaj za mlade, i da to nije tako u razvijenim zemljama.
 
"Na primer, BBC je imao ogromnu kampanju u informisanju mladih o lokalnim izborima u Britaniji, u Austriji i Holandiji postaje tematske emisije koje idu u prime time-u i koje imaju za cilj da informišu mlade o političkim dešavanjima, o politikama koje su važne za njih", rekao je Stojanović.
Rukovoditeljka grupe u sektoru za informisanje i medije Ministarstva kulture i informisanja Maja Zarić i članica Saveta za štampu Jelka Jovanović govorile su o položaju mladih kada je reč o medijskoj reprezentaciji, kao i diverzitetu sadržaja koji se obraća mladima, i kako se to može unaprediti na nivou politika.
 
Ministarstvo omladine i sporta kao ni Regulatorno telo za elektronske medije nisu se odazvali pozivu organizatora da učestvuje na panelima, navedeno je u saopštenju.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija