Ta dva društva ne žele da isplate štetu putnicima zbog stečaja turističkih agencija u kojima su imali uplaćene aranžmane, rekao je zastupnik tog udruženja Dragan Subotić.
On je rekao da je devet turističkih agencija otišlo u stečaj, a da su imale polisu osiguranja kod osiguravajućih kuća protiv insolventnosti, ali da ne žele da ih aktiviraju i putnicima, a reč je o njih 6.000, te isplate štetu zbog toga što oni nisu mogli da iskoriste uplaćeni aranžman.
"Te osiguravajuće kuće, čija imena ne spominjem zbog pripreme tužbe, pozivaju se na sopstvene opšte uslove osiguranja prema kojima su predvidele da nisu dužne da nadoknade štetu putnicima u slučaju da agencija ode u stečaj u toku vanrednog stanja, rata i pandemije", rekao je Subotić.
Dodao je da se to kosi sa Zakonom o turizmu iz 2019. godine koji jasno propisuje da je turistička agencija organizator turističkog putovanja i u obavezi je da poseduje polisu od insolventnosti ili bankarsku garanciju.
Iznos polise osiguranja je, kako je rekao, utvrđen prema obimu poslovanja, a prema Pravilniku ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, a platile su ga i te agencije koje su otišle u stečaj.
"Svi dosadašlji pravilnici Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija jasno su navodili da davaoc garancije (osiguravajuće društvo) ne može ugovoriti isključenje od odgovornosti, kao u ovom slučaju kada nisu aktivirane polise osiguranja", rekao je Subotić.
Istakao je da, iako je to zakonski regulisano, "osiguravajuća društva su se nekako usaglasila (dogovorila) da imaju unifikovane posebne uslove koji važe uz ugovor i polisu koju potpisuju sa turističkom agencijom".
Ti "posebni uslovi" su, kako je rekao u suprotnosti sa važećim pravilnikom Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, pa time i u suprotnosti sa Zakonom o turizmu.
Subotić je rekao da bi "u svakoj normalnoj zemlji do sada taj spor imao pravni epilog, odnosno ovakvo ponašanje moćnih osiguravajućih kompanija bi bilo sankcionisano".
Kršenje zakonskih normativa u ovom slučaju, prema njegovim rečima, trebalo bi da sankcioniše Narodna banka Srbije (NBS), odnosno nadležan sektor za kontrolu poslovanja osiguravajućih društava u toj instituciji.
"Iako smo izvestili o kršenju zakona do sada nije reagovala ni NBS, ni Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija", rekao je Subotić.
Najveći krivac za kršenje zakona je, prema njegovim rečima, Agencija za privredne registre (APR), jer je, po Zakonu o turizmu, jedina relevantna institucija koja vrši registraciju izdatih polisa i na osnovu registrovanih polisa izdaje licencu za turističku agenciju, organizatora putovanja.
"Kako je moguće da APR registruje polise koje su u suprotnosti sa zakonskim normativima Srbije", upitao je Subotić tu nadležnu instituciju.
On je pozvao i oštećene putnike da se pridruže kolektivnoj tužbi.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 8
Osteceni putnici
Sava
Aktivirao je tužio ih i naravno izgubio spor.
Sudija otisao na odmor u slovenacie banje...
Nikola
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar