Putevi Srbije o radovima na Milošu Velikom: Krive su podzemne vode, 60 dana rok za 2,45 kilometra

Putevi Srbije saopštili su da se na autoputu Miloš Veliki, na deonici Ub - Lajkovac izvode radovi na rehabilitaciji kolovoza u ukupnoj dužini od 2,45 kilometra zbog propadanja kolovozne konstrukcije
Putevi Srbije o radovima na Milošu Velikom: Krive su podzemne vode, 60 dana rok za 2,45 kilometra
Foto: 021.rs

To su, kako kažu, uzrokovale, podzemne vode.

Vrednost radova je 126,3 miliona dinara bez PDV-a, navode iz ovog javnog preduzeća.

U pitanju je, kako dodaju, leva kolovozna traka, odnosno traka u smeru ka Beogradu. Radovi na rehabilitaciji kolovoza na navedenoj deonici se izvode, kako dodaju, zbog pojave oštećenja "u vidu podužnih i poprečnih pukotina na kolovozu, praćenih nabiranjem asfaltnih slojeva".
 
Putevi Srbije navode da su ta oštećenja posledica "visokog nivoa podzemnih voda i njegovog čestog oscilovanja u toku godine", i dodaju da je "nivo podzemnih voda i njegov balans značajno poremećen tokom dužeg vremenskog perioda, a naročito tokom prošle i ove godine, zbog obilnih padavina i izlivanja reke Kolubare i njenih pritoka".
 
Plavljenje područja usled porasta i promena nivoa podzemnih voda, a naročito često oscilovanje, je dovelo do sufozije, tj. ispiranja sitnih čestica iz materijala u podtlu (samoniklog tla) i materijala u kolovoznoj konstrukciji puta, objašnjavaju iz Puteva Srbije.
 
Kako kažu, ispiranje sitnih čestica iz materijala u kolovoznoj konstrukciji i podtlu je "dovelo do pada njegove nosivosti, a što je u kasnijoj fazi eksploatacije puta imalo za posledicu propadanje kolovozne konstrukcije i pojavu navedenih oštećenja".
 
Rehabilitacijom te deonice puta je predviđeno, kako kažu, uklanjanje završenog sloja (u debljini od 5 cm) u punoj širini (zaustavna, vozna i preticajna saobraćajna traka) leve kolovozne trake, a u voznoj saobraćajnoj traci je predviđeno uklanjanje i bituminiziranih nosećih slojeva u debljini od 15cm.
 
Nakon uklanjanja asfaltnih slojeva u voznoj saobraćajnoj traci, u cilju poboljšanja granulometrijskog sastava materijala u donjim nosećim slojevima kolovozne konstrukcije, predviđeno je nanošenje kamenog agregata, frakcije 0-4mm, a potom i izrada cementne stabilizacije na licu mesta, navodi se u detaljnom saopštenju Puteva.
 
Kažu i da, po završetku prethodnih radova, u voznoj saobraćajnoj traci planirana je izrada dva nova bituminizirana noseća sloja od BNS 22 sA Pmb, ukupne debljine d=15 cm i izrada završnog sloja od asfalt betona AB11 s Pmb d=5cm u punoj širini leve kolovozne trake. Naveli su da je zbog "položaja službenih prolaza" na ovoj deonici autoputa, privremena saobraćajna signalizacija je postavljena na dužini od sedam kilometara.
 
U cilju bezbednosti saobraćaja, zbog blizine radova petlji Ub, zatvoreno je isključenje za Ub iz pravca Čačka, dodaju. Sve izmene režima saobraćaja na toj deonici autoputa su, kako kažu, u skladu sa izdatim Rešenjem nadležnog Ministartsva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
 
Dodaju da radove izvodi preduzeće za puteve "Štrabag" doo Beograd koje je nadležno i za održavanje državnog puta I A reda broj 2 – autoput Miloš Veliki. Vrednost radova na rehabilitaciji kolovoza iznosiće 126,3 miliona dinara bez PDV-a, kažu iz JP Puteva i dodaju da je rok za završetak radova 60 dana.
  • Miki

    21.07.2022 20:52
    "autoput"
    Svaki put sa strahom ulazim u tunele, koji nisu ni propisane visine. Grebli su asvalt da dodaju neki santimetar da bi visoki AVmogao da prođe. A o propisanoj debljini podloge i asvalt ne vredi ni pričati.
  • Pera Ždera

    21.07.2022 07:17
    Gomila budala
    Očigledno se radi o dilu. Kao prvo geoelaboratom se utvrđuje sastav tla, njegove karakteristike i uvek nivo podzemne vode. To je osnovni ulazni podatak za projektovanje. Loše isprojektovano, loše izvedeno. Sada kao sanacija. Podzemne vode vode koje tu postoje i menjaju nivo već min 10-20 hiljada godina su sad baš isprale sitne čestice. I ono što je glavni dil je da cementna stabilizacija ne pomaže kod podzemne vode.
    U Srbiji se prave putevi, pruge, aerodromi, mostovi, zgrade tehnologijom iz "kamenog" doba, za te pare nemamo ništa od naprednih materijala i tehnologije. Sve se raspada od dilova. Kako se ne raspadne u Nemačkoj put za dve godine, a napravljen je za manje para i pet puta brže i kvalitetnije. Sve su to stručnjaci budi bog s nama, teško nama s njima.
  • Dema Gogić

    21.07.2022 02:09
    Деоница Уб—Лајковац дужине 12,5 km је прва завршена деоница на ауто-путу А2. Грађена је од 2011. до 2014. године[3], а главни извођачи су били Путеви Ужице и Планум. Деоница је коштала 73 милиона евра и финансирана је из буџета Владе Републике Србије

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija