To su, kako kažu, uzrokovale, podzemne vode.
Vrednost radova je 126,3 miliona dinara bez PDV-a, navode iz ovog javnog preduzeća.
U pitanju je, kako dodaju, leva kolovozna traka, odnosno traka u smeru ka Beogradu. Radovi na rehabilitaciji kolovoza na navedenoj deonici se izvode, kako dodaju, zbog pojave oštećenja "u vidu podužnih i poprečnih pukotina na kolovozu, praćenih nabiranjem asfaltnih slojeva".
Putevi Srbije navode da su ta oštećenja posledica "visokog nivoa podzemnih voda i njegovog čestog oscilovanja u toku godine", i dodaju da je "nivo podzemnih voda i njegov balans značajno poremećen tokom dužeg vremenskog perioda, a naročito tokom prošle i ove godine, zbog obilnih padavina i izlivanja reke Kolubare i njenih pritoka".
Plavljenje područja usled porasta i promena nivoa podzemnih voda, a naročito često oscilovanje, je dovelo do sufozije, tj. ispiranja sitnih čestica iz materijala u podtlu (samoniklog tla) i materijala u kolovoznoj konstrukciji puta, objašnjavaju iz Puteva Srbije.
Kako kažu, ispiranje sitnih čestica iz materijala u kolovoznoj konstrukciji i podtlu je "dovelo do pada njegove nosivosti, a što je u kasnijoj fazi eksploatacije puta imalo za posledicu propadanje kolovozne konstrukcije i pojavu navedenih oštećenja".
Rehabilitacijom te deonice puta je predviđeno, kako kažu, uklanjanje završenog sloja (u debljini od 5 cm) u punoj širini (zaustavna, vozna i preticajna saobraćajna traka) leve kolovozne trake, a u voznoj saobraćajnoj traci je predviđeno uklanjanje i bituminiziranih nosećih slojeva u debljini od 15cm.
Nakon uklanjanja asfaltnih slojeva u voznoj saobraćajnoj traci, u cilju poboljšanja granulometrijskog sastava materijala u donjim nosećim slojevima kolovozne konstrukcije, predviđeno je nanošenje kamenog agregata, frakcije 0-4mm, a potom i izrada cementne stabilizacije na licu mesta, navodi se u detaljnom saopštenju Puteva.
Kažu i da, po završetku prethodnih radova, u voznoj saobraćajnoj traci planirana je izrada dva nova bituminizirana noseća sloja od BNS 22 sA Pmb, ukupne debljine d=15 cm i izrada završnog sloja od asfalt betona AB11 s Pmb d=5cm u punoj širini leve kolovozne trake. Naveli su da je zbog "položaja službenih prolaza" na ovoj deonici autoputa, privremena saobraćajna signalizacija je postavljena na dužini od sedam kilometara.
U cilju bezbednosti saobraćaja, zbog blizine radova petlji Ub, zatvoreno je isključenje za Ub iz pravca Čačka, dodaju. Sve izmene režima saobraćaja na toj deonici autoputa su, kako kažu, u skladu sa izdatim Rešenjem nadležnog Ministartsva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Dodaju da radove izvodi preduzeće za puteve "Štrabag" doo Beograd koje je nadležno i za održavanje državnog puta I A reda broj 2 – autoput Miloš Veliki. Vrednost radova na rehabilitaciji kolovoza iznosiće 126,3 miliona dinara bez PDV-a, kažu iz JP Puteva i dodaju da je rok za završetak radova 60 dana.
Komentari 21
Miki
Pera Ždera
U Srbiji se prave putevi, pruge, aerodromi, mostovi, zgrade tehnologijom iz "kamenog" doba, za te pare nemamo ništa od naprednih materijala i tehnologije. Sve se raspada od dilova. Kako se ne raspadne u Nemačkoj put za dve godine, a napravljen je za manje para i pet puta brže i kvalitetnije. Sve su to stručnjaci budi bog s nama, teško nama s njima.
Dema Gogić
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar