Automobilista
Miloš Brkić rekao je za
RTS da se požari na vozilu najčešće dešavaju na otvorenom putu kod novih dizel automobila koji imaju DPF filter.
"Kada se svakodnevno vozi po gradu, automobil ne upali regeneraciju tog filtera, a kada se izađe na otvoreni put, kada je spoljna temperatura visoka i kada radi klima, taj filter počne regeneraciju, temperatura dostigne vrednost između 600 i 700 stepeni, i ako je iz motora negde curilo ulje, automobil se lako zapali i tako dolazi do požara", rekao je Brkić za RTS.
On vozačima preporučuje da pre polaska na put urade regenaraciju DPF filtera, provere rashladnu tečnost, sve vrste ulja i motorno i kočiono, instalacije od ventilatora...
Kod starijih automobila dešava se da dođe do topljenja instalacija kod ventilatora hladnjaka koji hladi motor, i tako dođe do požara, objašnjava Brkić.
Prema njegovim rečima, u poslednjih mesec dana izgorelo je mnogo više dizelaša nego benzinaca.
"Noviji dizelaši imaju izolaciju, to je neki filc zbog kojeg, kada se natopi uljem koje negde curi, i kada automobil uđe u fazu regenaricije DPF filtera, automobil se brzo zapali", ukazao je Brkić.
On ističe da ako dođe do požara ne treba otvarati haubu, jer prilikom njenog otvaranja dolazi više kiseonika i plamen se brže razgoreva. Zbog ovakvih nezgoda potrebno je u automobilu imati aparat S2 za gašenje požara koji je dovoljan da se spreči šteta na skoro 80 odsto delova ispod haube.
Većina automobila, kaže, ima S1 aparat i sa njim nije moguće ugasiti ni najmanji požar.
"Ukoliko imate S2 aparat, pokušajte brzo da ugasite požar i to je jedini način da sačuvate 70 do 80 odsto delova ispod automobila", rekao je Brkić.
Komentari 2
Banderaš
Zo
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar