Sporna tačka odnosi se na raznovrsnost biološke osnove pola i polnih karakteristika, primarnih i sekundarnih, koje uključuju ponašanje i individualni osećaj pripadnosti nekom od rodova, navodi se u saopštenju ministarstva.
"Zbog polemike koja je u proteklih nekoliko dana prisutna u javnosti, a odnosi se na sadržaje udžbenika biologije za osmi razred, zahtevao sam da se Nacionalni prosvetni savet ponovo izjasni i da svoju stručnu ocenu o tome da li je takav program u skladu sa naučnim teorijama koje prihvataju i po kojima rade biološki fakulteti, da li se i kroz njih odražava nacionalni interes, i pre svega, da li je to u najboljem interesu po obrazovanje naše dece", rekao je Ružić.
Dodaje da "upravo struka mora da se pita zbog kompleksnosti procesa i važnosti da damo najveći kvalitet obrazovanja našim učenicima".
"U potpunosti razumem i podržavam da je potrebno i da učimo decu o toleranciji i međusobnom poštovanju, razumevanju različitosti i prihvatanju istih, ali na bazi priznatih naučnih teorija i u skladu sa politikama države u kojoj živimo", rekao je on.
Inače, u ovom udžbeniku se, u odeljku koji se bavi rodnim identitetom, navodi da postoje osobe muškog roda, osobe ženskog roda, transrodne osobe i rodno neutralne osobe.
Komentari 11
Marko
Deca sve sto treba da znaju je da porodica ima muza, zenu a neka i decu. Deca nemaju roditelja 1 i 2 nego imaju oca i majku, pa makar bila i usvojena.
Tanja
pajo patak
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar