Prema rečima Damira Okanovića iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, on uopšte nije trebalo da se nađe za volanom, pošto iza sebe ima oko 60 prekršajnih prijava.
Inače, G. R. je upravljao vozilom iako je imao zabranu. To nije prvi put da mu je izrečena ova sankcija, jer je istu kaznu dobio još dva puta u proteklih pet godina, 2017. i 2021. godine.
"
Kada pogledamo prošlost tog čoveka, on definitivno nije trebalo da se nađe za volanom. Problem je što je jako mali broj onih koji su toliko uporni u izvršenju prekršaja, koji toliko često ponavljaju te prekršaje, međutim, ta mala grupa je veoma opasna i veoma rizična. Sistem mora vrlo oštro da reaguje kada su takvi vozači u pitanju", rekao je za
"Blic" Okanović.
Kako objašnjava, jedan od problema je i to što zakon obavezuje sudije da izriču kazne određenim profilima vozača, međutim oni se uzdržavaju da to rade iz humanih razloga, odnosno jer im je žao vozača.
"Zato, često kada postoje razlozi da vozač ode u zatvor, na primer na 15 ili 30 dana, sudija ga ne pošalje, već mu odredi takozvani rad u javnom interesu koji se nikada ne izvrši jer nije do kraja razrađen sistem izdržavanja te kazne", objašnjava Okanović.
Prema njegovom mišljenju, to nije dobro jer sistem mora da ima oštar odgovor kada su u pitanju takozvani "višestruki povratnici".
"Njima prosto nije mesto za volanom, pitanje je da li uopšte treba da budu na slobodi, ali ono što je definitivno jeste da ne treba da upravljaju vozilom", rekao je on.
Ipak, kako kaže, pitanje zbog čega se G. R. našao u saobraćaju nije samo za pravosuđe već je to i sistemsko pitanje.
"U Nemačkoj postoji 'idiotentest'. Vozač koji više puta ponavlja prekršaje ili načini određenu vrstu prekršaja se pre sudije upućuje na komisiju koju čine psiholog i psihijatar. Oni tada utvrđuju da li ste normalni", objašanjava Okanović i dodaje:
"Mislim da u takvim situacijama, iako to nije praksa, treba da se vozaču oduzme vozačka dozvola i da se uputi na vanredni zdravstveni pregled radi ocene zdravstvene sposobnosti. To postoji i sada, ali se primenjuje kada su u pitanju razlozi somatske prirode, odnosno, kada neko ima problem sa šećerom, kada mu je oštećen vid, amputirani ekstremiteti i slično. Mislim da bi trebalo, ne samo sa tog somatskog, već i sa tog psihičkog dela", rekao je on.
Okanović navodi da ukoliko je očigledno da vozač ima problem sa ponašanjem, potrebno je da mu se oduzme privremeno vozačka dozvola i da se uputi na ocenu zdravstvene sposobnosti.
"Ukoliko psihijatri i psiholozi utvrde da sa tog aspekta ne ispunjava zdravstvene uslove, treba mu trajno oduzeti vozačku dozvolu i to ne kao sudska sankcija, već kao rezultat zdravstvene nesposobnosti. To je kao kad neko u potpunosti izgubi vid. Njemu se oduzima vozačka dozvola jer prosto nema zdravstvenu sposobnost", kazuje Okanović.
G. R. je imao niz prekršajnih prijava, te je izvršilac 19 krivičnih dela i to: sedam krađa, 10 teških krađa, nasilje u porodici i falsifikovanje isprave.
On je učestvovao u 12 saobraćajnih nezgoda, od kojih je izazvao šest. Za pet saobraćajnih nezgoda (materijalna šteta) podneta mu je prekršajna prijava, a poslednja je od 10. oktobra u kojoj je nastradao.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 33
kazniti i sudije
@rale
Nije problem u malim platama u javnom sektoru, nego u velikim razlikama između plata jedne čistačice ili nastavnika u školi s jedne i npr. Dušana Bajatovića s druge strane.
xqt
Boris
Državna Agencija za bezbednost saobraćaja, koja se finansira iz cene goriva, i koja ima desetine zaposlenih, se ne oglašava u ovakvim slučajevima. Obično za nju čujemo u decembru svake godine sa tv reklama o bezbednosti. Tada se troši višak novca koji nisu na sebe potrošili.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar