Novosti pišu da će se definisati kao lako prevozno sredstvo, čija će maksimalna brzina na kolovozu biti 25 kilometara na čas, a koristiće iste staze i trake kao biciklisti. Samo u posebnim situacijama, moći će da budu na putu.
Ovo, kako
"Novosti" saznaju, piše u predlogu Izmena i dopuna Zakona o bezbednosti saobraćaja, koji bi uskoro mogao da se nađe u skupštinskoj proceduri.
Prema rečima Zlatka Belencana, pomoćnika načelnika Uprave saobraćajne policije, ovim aktom regulisaće se kretanje svih ovih prevoznih sredstava koja stručnjaci nazivaju "mikromobilnost".
"Naš predlog je da pravila koja važe za bicikliste u saobraćaju, važe i za trotinete. To znači da bi mogla da ih voze deca od 12 godina, s tim da bi koristili saobraćajne površine sa biciklistima, dok bi u određenim uslovima bili na kolovozu. Brzina od 25 kilometara važi za kolovoz, dok će na trotoaru morati da se prilagode kretanju pešaka, odnosno da idu između tri i pet kilometara na čas. Tražili smo da se nose svetloodbojni prsluci tokom vožnje na trotoaru. Vozači trotineta nisu svesni da su u prednosti u odnosu na pešake, i po brzini i po konstrukciji, a sebe svrstavaju među njih. Jer, udarac trotineta koji se kreće 15 kilometara na sat može biti poguban za dete ili stariju osobu, ako ih obori", kaže Belencan.
Pojašnjava da je Uprava saobraćajne policije, upravo zbog ovakvih situacija, želela da kroz izmene i dopune, ovu, uslovno rečeno novonastalu situaciju u saobraćaju i neka nova sredstva uvede u regularne tokove. Iako o zakonskim regulativama na ovu temu Uprava saobraćajne policije razmišlja još od 2019. godine, Zlatko Belencan kaže da je trebalo poštovati niz drugih mišljenja, kao i preporuka EU.
"Neko će se pitati zašto ovo nismo uradili ranije. Međutim, mi kao kandidat za članstvo u EU moramo poštovati direktive evropskog zakonodavstva koje takođe nisu bile jedinstvene kada su u pitanju električni trotineti. Čekali smo da se EU usaglasi i sada je ta mikromobilnost, odnosno električni trotinet definisan kao lako prevozno sredstvo. Obratili smo se stručnjacima mašinskih i tehničkih nauka i profesorima Saobraćajnog fakulteta. Bilo je različitih pristupa, neki su mislili da ne treba da ga označimo kao vozilo, ali mi ga moramo kvalifikovati tako jer postoji neko ko upravlja njime. Moraćemo biti obazrivi po pitanju stavke da li je to sredstvo za prevoz ljudi, jer evropsko zakonodavstvo to još uvek nije definisalo", kaže sagovornik beogradskog lista.
Kolike će biti kazne i za koje će sve prekršaje biti sankcionisani vozači trotineta, još nije definisano. Na osnovu ovog predloga, Uprava saobraćajne policije izradiće nacrt Zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja, koji će prvo proći stručnu raspravu, a posle će biti prosleđen Vladi Srbije, koja će odlučivati o njegovoj primeni.
Komentari 40
steva
Milenko
Bljak država
Vlada
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar