To je pokazalo istraživanje sajta
Polovni automobili. U anketi je učestvovalo 4.960 potencijalnih kupaca, a rezultati su pokazali koliko često se automobili kupuju u našoj zemlji, koliko dugo se traga za četvorotočkašima, koliko novca se izdvaja za kupovinu, kako se ona finansira, kao i šta je najznačajnije kupcu pri izboru vozila.
Najveći broj ispitanika, gotovo trećina njih (31,16 odsto) navela je da automobil kupuje svakih pet do deset godina. Nešto manji broj kupaca (27,72 odsto) automobil menja na tri do pet godina, a više od 17 odsto njih to čini na svake dve do tri godine.
Manji, ali značajan procenat anketiranih (8,95 odsto) iznelo je da automobil kupuje svake godine, dok, s druge strane, blizu 10 odsto njih automobil menja na deset do petnaest godina.
Iako mnogi ljubitelji četvorotočkaša provode dosta vremena razgledajući različite modele, oglase i ponudu, kroz anketu su pitani koliko je zapravo kupcima potrebno vremena da izaberu svoj sledeći automobil, odnosno koliko traje sam proces od početka potrage do kupovine.
Više od 30 odsto ispitanika automobil pronađe za samo mesec dana.
Na osnovu dobijenih podataka, može se reći da čak 65 odsto kupaca automobil izabere i kupi u prva tri meseca od početka potrage, dok za 20 odsto njih ovaj proces traje između tri i šest meseci.
Zanimljivo je da je polovina anketiranih kupaca svoj automobil kupila od fizičkog lica, gotovo 30 odsto njih svog ljubimca pronašlo je na auto placu, oko 14 odsto automobil je kupilo od poznanika, a svega četiri odsto kroz proces zamene za drugi auto.
Šta je sve važno pri izboru automobila
U okviru ankete istraženo je i koji faktori su kupcima važni pri izboru automobila, kao i koliko se svakom od njih pridaje značaja u ovom procesu. Anketirani kupci ocenjivali su različite faktore koji mogu igrati ulogu u kupovini automobila na skali od 1 do 5, a prema dobijenim rezultatima najznačajniji od njih jeste cena, sa prosečnom ocenom 4,24 od 5.
Nakon cene, kao najvažnije stavke koje se uzimaju u obzir pri kupovini automobila, sa ocenom iznad 4, redom slede: istorija održavanja, vrsta karoserije i marka automobila.
Na listi su i godina proizvodnje, potrošnja i vrsta goriva, pređena kilometraža, troškovi održavanja, kao i nivo opreme.
Koliko novca se izdvaja za kupovinu automobila?
Anketirani ispitanici koji planiraju kupovinu automobila u narednih godinu dana izneli su i koliko novca su spremni da odvoje.
Najveći broj anketiranih kupaca traga za automobilom u okviru cenovnog ranga od 3.000 do 5.000 evra (23,94 odsto), zatim od 5.000 do 7.000 evra (17,77 odsto), 2.000 do 3.000 evra (13,94 odsto) i 7.000 do 10.000 evra (13,84 odsto).
Anketa sajta Polovni automobili otkriva i kakvi su planovi kupaca u pogledu načina finansiranja automobila.
Većina anketiranih, čak 80 odsto, navela je da će automobil platiti gotovinom. Za kupovinu na kredit opredeliće se oko 17 odsto ispitanika, a svega dva odsto planira da automobil kupi preko lizinga.
Komentari 10
Mrnjow
ja
Laloš
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar