Svaki novi auto će morati da ima "energetski pasoš" - šta to znači?

Pravilnik po kojem novi automobili moraju imati "energetski pasoš" počeće da se primenjuje 24. decembra.
Svaki novi auto će morati da ima "energetski pasoš" - šta to znači?
Foto: Pixabay
Reč je o Pravilniku o podacima ekonomičnosti potrošnje goriva i emisijama CO2 novih putničkih vozila, po kojem novi automobili koji se prodaju u Srbiji moraju imati informacije o energetskoj efikasnosti i ekonomičnosti potrošnje goriva, odnosno "energetski pasoš".
Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja (ABS) Branko Stamatović je, otvarajući seminar na kojem su se uvoznici i distributeri novih vozila upoznali sa tim pravilnikom i obavezama koje iz njega proističu, podsetio da je Srbija prošle godine donela Zakon o klimatskim promenama nakon otvaranja poglavlja 27.
"Tim zakonom je prepoznata ova direktiva EU i transponovanjem te direktive je donet Pravilnik o podacima o ekonomičnosti potrošnje goriva i emisijama CO2 novih putničkih vozila", kazao je Stamatović. 
 
On je naveo da je poenta da kupac bude informisan kako bi doneo dobru odluku i za sebe i za životnu sredinu.
 
"Nakon 24. decembra svako novo vozilo koje se prodaje u Srbiji mora imati informacije o energetskoj efikasnosti, emisiji CO2 i ekonomičnosti potrošnje", objasnio je Stamatović.
 
Neke od obaveze koje proističu iz Pravilnika su da novi model putničkih automobila M1 - poseduje oznaku o ekonomičnosti vozila, kao i da na kraju svake godine uvoznik dostavlja ABS listu modela svih novih vozila sa podacima koji su propisani u tabeli.
 
Takođe, ABS prikuplja liste sa podacima od svih uvoznika i objavljuje vodič sa savetima za vozače, sa objašnjenjima o uticaju na životnu sredinu, kao i sa listom svih modela svih marki koje se prodaju na našem tržištu. Pored toga, objavljuje se i lista deset najekonomičnijih modela za svaki tip goriva.
  • Ložač

    07.12.2022 12:24
    @Bljuc

    Sedmo - električni automobil može da zagađuje i više od konvencionalnog.
  • Bljuc

    06.12.2022 11:36
    Da li su realni
    Praticemo nivo izduvnih gasova, ali necemo kontrolisati kvalitet goriva koje prodajemo. Bukvalno veze s mozgom, procitali pravilnik, kopirali nemacki zakon i sad cemo da se pravimo pametni.
    Prvo, nase i njihovo gorivo su nebo i zemlja.
    Drugo, ni tamo ne cveta cvece sto se prodaje novih automobila SUS tice
    Trece, subvencije za kupovinu hibrida (koji je govno, al' "ekoloskiji") idu i do 40%
    Cetvrto, u Srbistanu nema infrastrukture, servisa ni podrske za hibrid
    Peto, auta na TNG dokazano manje zagadjuju okolinu, digli ste namete na vozila sa TNG da vise niko normalan ne zeli da ugradjuje TNG u auto
    Sesto, nemate ni ideju ni viziju za full electric auta, o infrastrukturi i servisima da ne pricamo ALI ste nasli za shodno da pricamo o energetskom pasosu i nekim normama u EU.
    Nikad ni jedna agencija nije bila nepozvanija da prica o struci po kojoj nosi ime od agencije za bezbednost saobracaja (namerno malim slovom).
    Ne poznajem nikog licno, ali imam utisak da tamo sede sve sami lezilebovici i "gospoda" koje se niti razume u svoj posao, niti se mesa u isti.
    Ravno 0 koristi ima ovo drustvo od postojanja ove agencije (osim par desetina udomljenih/uhlebljenih).
  • Изногуд

    06.12.2022 07:18
    @...
    "nejce, nemogu, neveruju, ponudeti..."
    Друже, катастрофа, благо речено.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija