Razlog je povećanje cene u proteklih 10 godina, poručili su iz Evropskog centra izvrsnosti potrošača.
Na konferenciji za medije na temu "Neiskorišćene prednosti tečnog naftnog gasa – alternativnog i ekološki prihvatljivog goriva" koju je Evropski centar organizovao, istaknuto je da cena auto-gasa treba da bude znatno manja od sadašnje, koja je ispod 50 odsto jeftinija od benzina.
Predsednik Evropskog centra izvrsnosti potrošača Josip Kelemen podsetio je na energetsku krizu, ali i zagađenje vazduha i ukazao na značaj korišćenja alternativnog ekološki prihvatljivog goriva kao što je TNG u većoj meri, i predložio rešenje smanjenjem akciza.
"Fiskalni i parafiskalni nameti su ogromni, trebalo bi poput Bugarske smanjiti akcize i druge parafiskalne namete, kako bi se zbog povoljnije cene povećao broj korisnika TNG u vozilima", rekao je Kelemen i dodao da Srbija ima mogućnosti da bude potpuno nezavisna i od uvoza TNG-a, kao i uslove da sve obezbedi domaćom proizvodnjom.
Skupi uređaji obeshrabrili vozače da ih ugrađuju
Direktor Centra za motorna vozila AMSS Mirko Gordić je rekao da su razvojem novih benzinskih motora i uređaji za korišćenje TNG na vozilima poskupeli, što je dodatno obeshrabrilo vozače za ugradnju, imajući na umu i to da je cena TNG povećana.
Milan Lončar iz Centra za motorna vozila AMSS je rekao da je od 2013, kad je počeo proces ispitivanja plinskih uređaja u vozilu po novom sistemu, broj drastično padao, zbog novih nameta koji su uključeni u proces ispitivanja vozila, a sa druge strane i akciza i drugih nameta.
"Cena TNG je bila trećina cene benzina, a sada je to negde 50 odsto i krajnja isplatljivost vozaču je znatno pala", objasnio je Lončar.
On je naglasio i to da je korišćenje TNG sistema u vozilu bezbedno iako je bilo drugačijih navoda i podsetio da su u saradnji sa vatrogascima i vojskom vršili testove, paljenja automobila i pucanja u bocu, koja u oba slučaja nije eksplodirala.
Stručnjak za alternativna goriva Željko Marušić potvrdio je ekološke benefite korišćenja TNG-a, čak i prednost u odnosu na korišćenje vozila na električni pogon.
"Trenutno da bi ste išli na put potreban vam je punjač za baterije, po jednoj benzinskoj pumpi morate da imate dva, tri megavata, a mi uvozimo struju iz BiH, a ona gori ogromne količine uglja da je napravi, i te čestice dospevaju i kod nas, u regionu", rekao je Marušić.
Iz Evropskog centra izvrsnosti potrošača naglasili su i da u sektoru auto-gasa, koji čini čak 84 odsto ukupne potrošnje TNG-a u Srbiji, pad u odnosu na pre deset godina je više od 50 odsto, i nastavlja se po stopi od 4,4 odsto, što će, kako kažu, ugroziti i sektor saobraćaja, ali i na hiljade radnih mesta i porodica koje zavise od te delatnosti.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 21
Radovan
vlada
1. bobina i sagorevanje gasa su na vecoj temp nego na benizinu tako da plastika bobine zna da strada vrlo brzo posto ne trpi iste temperature i nema kasnije dobro zaptivanje
2. dihtung gorenje dekle motora brze odlazi takodje zbog vece temperature motora
3. niko ne pominje ciscenje benzinskih dizni koje su kod nekih kola dosta osetljive na nase lose gorivo i cesto su zapusene pa auto i tu pravi problem rada na ''tri cilindra''.
4. problem kod pumpe benzina koja opet nepaznjom vozaca cesto se pregreva i crkava jer nema dovoljno goriva u rezervoaru jel radi u prazno i ne gasi se jer oponasa sistem koji i dalje radi na benzin
5. ispraivac servis kosta kao mali servis prosecnog auta i ako se to ne uradi zna da pravi problem sa rashladnom tecnosti pojavom skrame
Sve to prosao i sve video tako da postoji razlog zasto fabrika radi fabricka lpg vozila
Nenad Nikolić
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar