Na deonici pruge Zaječar - Knjaževac cisterna sa fosfornom kiselinom iskliznula je iz šina.
I dok se u Pirotu posle curenja amonijaka lekaru javilo više od 50 građana, nadležni kažu da u slučaju iskakanja cisterne u blizini Zaječara nema razloga za brigu, jer nije došlo do isparavanja opasnih materija.
Preduzeće "Infrastrukture železnice Srbije" je danas saopštilo da je podignut na kolosek vagon-cisterna, natovaren fosfornom kiselinom, koji je prošle noći iskliznuo iz šina kod Zaječara i da je saobraćaj ponovo uspostavljen.
Samo tokom 2018. na pruzi Niš - Zaječar dva puta su iz šina iskliznuli vagoni koji su prevozili opasne materije. Posle toga su rekonstruisane neke deonice te pruge. Godinu i po kasnije, isti scenario. Stručnjaci ističu da je u pitanju pruga od velikog značaja za transport robe i ljudi i da je, iako uzrok nesreće ne mora nužno da bude loša infrastruktura, neophodno dodatno raditi na njenoj obnovi.
Profesor na Saobraćajnom fakultetu
Slavko Vesković ističe za
Insajder da je ova pruga od velikog značaja za transport robe, ali i putnika.
"Ta pruga je u lošem stanju, neki manji radovi su urađeni ali to nije ono što bismo želeli i stanje kakvo bismo želeli da imamo. Naravno na toj pruzi je ograničenje brzine uvedeno i što se toga tiče, ona je bezbedna za saobraćaj, znači prati se stalno stanje pruge i definiše se maksimalna brzina", objašnjava profesor Vesković.
Od još većeg značaja za železnički saobraćaj je pruga Niš - Dimitrovgrad, na čijoj je deonici iscureo amonijak posle prevrtanja vagona. Komisija resornog ministarstva utvrđuje ko je odgovoran za prevrtanje cisterne.
Ministar Goran Vesić kaže da zna da je uzrok loša infrastruktura. Podseća da je ugovor o rekonstrukciji te pruge potpisan 2018. godine, ali je tek u martu ove godine raspisan tender. Zašto se na početak radova čeka više od 4 godine, niko od nadležnih nema odgovor.
Samo u poslednje tri godine prevrtali su se vagoni sa sumpornom i fosfornom kiselinom kod Bora, Majdanpeka, Zaječara...Prema podacima preduzeća "Infrastruktura železnice Srbije", u proteklih pet godina na pruzi Niš - Dimitrovgrad dogodilo se ukupno 14 iskliznuća vagona. Profesor Vesković ističe da, uprkos nedavnim nesrećama, zatvaranje pruge ne mora da bude jedino rešenje.
"Treba to mesto sanirati, treba ponovo izvršiti kontrolu, pregledati i onda doneti konkretnu odluku, jer kažem najčešći uzrok u otvorenom saobraćaju su kola, ređe je razlog iskliznuća infrastruktura", kaže profesor Vesković.
U Pirotu je danas počelo izvlačenje vagona sa amonijakom, koji su se prevrnuli u nedelju uveče, a nadležni očekuju da će akcija trajati pet dana. Vanredna situacija u tom gradu ostaje na snazi sve dok vagoni ne budu uklonjeni.
Komentari 17
Stevo
BoeserWolf
Nije loše i zabranjeno kritikovati, ali treba biti realan i kritikovati i one koji su doprineli siromaštvu Srbije. A za to moraš biti pošten, objektivan i hrabar!
Upravo, treba biti pošten i objektivan i priznati svoju odgovornost umesto sto se traže izgovori i svaljuje krivica na drugog.
Sta treba Hrvatska da kaze, ispred nas su bar deceniju ako ne i dve, a sve im je bilo razoreno tokom rata.
Dok opet ima zemalja u kojima nije bilo rata pa su devastirane poput naše, prvenstvo zbog socijalistickog ekonomskog sistema i načina vladavine. Idite malo u bivše socijalisticke zemlje, glavni grad malo šminke, sve van toga jad i beda.
A mi volimo jad i bedu pa ne odustajemo od tog sistemaskupstina. Poslanika vise od SAD, državnih birokrata vise nego vojnika u JNA nekad, JP su rupe bez dna koje finansiraju građani itd. itd.
Nisam roBOT
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar