Najavljen završetak osam deonica u ovoj godini: Koji će putevi i kada biti završeni

Vozači u Srbiju bi do kraja godine trebalo da dobiju mogućnost da voze novim saobraćajnicama na osam putnih pravaca.
Najavljen završetak osam deonica u ovoj godini: Koji će putevi i kada biti završeni
Foto: 021.rs (Ilustracija)
Toliko deonica bi na srpskim koridorima bi trebalo da bude pušteno u saobraćaj. Ministar građevinarstva Goran Vesić izjavio je da uprkos krizi u svetu neće stati gradnja auto-puteva u Srbiji. Kako za Euronews Srbija kažu u resornom ministarstvu, u 2023. će biti završeno šest deonica na koridorima i još dve brze saobraćajnice.
1. Saobraćajnica Novi Beograd - Surčin
Deonica od Novog Beograda do Surčina koja bi trebalo auto-put "Miloš Veliki" da učini bližim glavnom gradu, trebalo bi, prema najavama iz Ministarstva građevinarstva, da bude okončana u martu.
 
Ova deonica je specifična, između ostalog, po tome što za razliku od dosadašnjih projekata izgradnje auto-puteva ona prolazi kroz naseljeno, gradsko područje, pa tako i zahteva posebnu tehnologiju izgradnje, a najavljeno je da će uz put biti napravljena i biciklistička i pešačka staza.
 
Trasa od Novog Beograda do Surčinske petlje trebalo bi da auto-put "Miloš Veliki" učini pristupačnijim stanovnicima centralnih gradskih opština, jer oni sad moraju da putuju auto-putem Beograd - Zagreb do obilaznice oko Beograda da bi se uključili na novu saobraćajnicu ka Čačku. Gradska magistralna saobraćajnica je projektovana za brzinu kretanja vozila od 80 kilometara na čas u dužini od 7, 9 kilometara. Predviđene su po tri trake po smeru, razdelni pojas od pet metara, pešačke staze širine po dva metra i bankine. Na trasi će biti tri mosta, jedan most-kanal i jedan nadvožnjak.
 
Komercijalni ugovor sa kineskom kompanijom "Čajna komjunikejšns konstrakšn kompani Ltd" za izgradnju deonice od Novog Beograda do Surčina, vredan 70, 5 miliona dolara potpisan je u avgustu 2019. i tada je najavljeno da će ona biti završena do novembra 2021. Radovi na ovoj trasi trebalo je da počnu u martu 2020. godine, ali je početak izgradnje odložen zbog epidemije virusa korona. Radovi su počeli godinu dana kasnije, u martu 2021. godine, sa rokom izgradnje od 18 meseci. 
 
2. Obilaznica oko Beograda
 
Izmeštanje tranzitnog saobraćaja iz prestonice san je koji traje duže od tri decenije. Na javi se prethodnih godina više pričalo, nego što se radilo, pa se na kompletiranje ove saobraćajnice još čeka. Situacija je svakako bolja nego ranije, jer se konačno nazire kraj radovima koji bi trebalo da trasiraju put od Batajnice do Bubanj Potoka, čime bi se ova saobraćajnica konačno spojila sa Koridorom 10 u punom profilu auto-puta.
 
Trenutno su u toku radovi na Sektoru 6, u dužini od 9,6 kilometara, a ministar Vesić je rekao da će do početka juna biti završen taj deo od Straževice do Bubanj Potoka i da će onda celokupni tranzit biti izmešten iz centra grada.
 
"Posle predstoji da ugovorimo poslednjih 31 kilometara od Bubanj Potoka do Pančeva, što će obuhvatiti i gradnju drumsko-železničkog mosta na Dunavu kod Vinče", rekao je Vesić.
 
3. Pakovraće - Požega
 
Ranije je najavljivano da će cela deonica od Preljine do Požege od 30,9 kilometara biti završena do kraja 2021. godine, pa je obećanje "skraćeno" na prvih 12 kilometara do Pakovraća, koji su pušteni u saobraćaj prošle godine. Izgradnja preostalih dvadesetak kilometara do Požege, trebalo bi da se okonča narednih meseci, najkasnije krajem 2023.
 
Deonica je deo auto-puta E-763, na trasi Koridora 11, prema granici Srbije sa Crnom Gorom, a procenjena vrednost radova je oko 450 miliona evra. Izvođač radova je kineska kompanija CRBC.
 
 
Na ovom delu je predviđena izgradnja tri tunela, 32 mosta, 11 nadvožnjaka i tri petlje. Ta deonica će povezati Čačak, Lučane i Požegu i dva okruga, Moravički i Zlatiborski. 
 
Ministar Vesić je rekao da će jedna cev tunela Laz biti probijena već tokom januara, a druga u februaru, dok će u tunelu Munjino brdo, jedna cev biti probijena u julu, a druga u avgustu.
 
4. Moravski koridor do Kruševca
 
Kada je reč o Moravskom koridoru, to jest auto-putu od Pojata do Preljine koji će spojiti koridore 10 i 11, završetak Sektora 1 Pojate-Kruševac od 27,4  kilometara se očekuje tokom 2023. godine. Prema podacima MGSI, deo od Pojate do Makrešana od 16,9 kilometara do marta i deonica Makrešane - Koševi od 10,5 kilometara do septembra 2023. godine.
 
Ova saobraćajnica će povezati sva veća naselja centralne Srbije između Pojata i Čačka - Ćićevac, Stalać, Kruševac, Trstenik, Vrnjačku Banju, Kraljevo i Čačak, gde živi oko pola miliona stanovnika. Dužina Moravskog koridora je 112,37 kilometara, na njemu se gradi 88 mostova i nadvožnjaka, 29 podvožnjaka i 11 petlji, a biće i uređen tok Zapadne Morave.
 
Radovi su počeli krajem 2019. godine,  a izvodi ih tursko-američki konzorcijum Behtel Enka. Vrednost projekta je 745 miliona evra. Saobraćajnica je projektovana za brzine do 130 kilometara na sat i biće prvi domaći digitalni auto-put. Takođe, kako je ranije najavljeno, Moravski koridor biće i najširi auto-put u Srbiji.
 
5. Auto-put od Rume do Šapca
 
Prema najavama nadležnih, do jeseni bi trebalo da bude završena i deonica auto-puta između Rume i Šapca, sa mostom preko Save. U Ministarstvu građevinarstva za Euronews Srbija kažu da se puštanje u saobraćaj auto-puta Ruma - Šabac očekuje u septembru 2023.
 
Ukupna dužina saobraćajnice od Rume do Loznice je 78 kilometara, od čega je auto-put Ruma - Šabac dužine 22,08 kilometara, a dužina deonice Šabac - Loznica, koja će biti izgrađena u profilu brze saobraćajnice, iznosi 55 kilometara.
 
 
Komercijalni ugovor o projektovanju i izvođenju radova na auto-putu Ruma - Šabac i brzoj saobraćajnici Šabac - Loznica zaključen je sa azerbejdžanskom kompanijom Azvirt, a ugovorena cena radova je 467,5 miliona evra.
 
6. Sremska Rača - Kuzmin
 
Do kraja 2023. bi trebalo da se okonča i izgradnja deonice auto-puta Sremska Rača - Kuzmin u dužini do 19 kilometara, sa mostom na Savi sa četiri trake, koji će zameniti stari most. To će biti deo auto-puta ka Sarajevu i veza sa auto-putem Beograd - Šid.
 
U Republici Srpskoj je, inače, počela izgradnja deonice od Rače prema Bijeljini. U Bijeljini je u septembru počela izgradnja prve deonice auto-puta koji bi trebalo ovaj grad u Republici Srpskoj da poveže sa Srbijom, a koja je deo budućeg auto-puta Beograd - Sarajevo.
 
7. Niš - Merdare do Merošine
 
U Ministarstvu građevinarstva najavljuju da će polovinom 2023. godine biti završena i izgradnja prve deonice auto-puta Niš - Merdare, odnosno petlja Merošina - Merošina 1, u dužini od 5,5 kilometara. Izgradnja ove saobraćajnice od 76,3 kilometra počela je pre tačno godinu dana.
 
Procenjena vrednost radova je 225 miliona evra, od čega je 185 miliona obezbeđeno iz kredita Evropske investicione banke i Evropske banke za obnovu i razvoj, 40 miliona evra je pomoć EU, a 30 miliona je obezbeđeno iz budžeta Srbije.
 
Rok za završetak radova na prvoj deonici je 2026. godina. Na čitavom delu auto-puta dugog skoro 77 kilometara do administrativnog prelaza Merdare planirano je 85 mostova, 18 kilometara tunela. To je deo budućeg autoputa Niš - Priština - Drač dužine 383 kolimetara koji će povezati Srbiju sa najvećom lukom u Albaniji i predstavljaće vezu Koridora 10 sa Rutom 6 (Skoplje - Priština) i Rutom 2b (Sarajevo - Podgorica - Valona). 
8. Brza saobraćajnica do Valjeva
 
Izgradnja brze saobraćajnice Iverak - Lajkovac, kojom će se Valjevo povezati sa auto-putem "Miloš Veliki", počeli su polovinom 2019. godine, a tada je najavljeno da će se, kada se završe, od Beograda do Valjeva putovati 35 minuta. U MGSI za Euronews Srbija kažu da bi to trebalo da se desi već krajem godine, kada se očekuje puštanje u saobraćaj.
 
 
Ukupna dužina deonice je 18,3 kilometara, a radovi, koje u skladu sa državnim sporazumom Srbije i Kine izvodi kompanija "Čajna Šandong", vredni su 158 miliona evra. Brza saobraćajnica projektovana je za brzinu do 100 kilometara na sat.
 
Na trasi će se nalaziti 25 objekata, jedna petlja, 19 mostova, od čega su dva najduža ukupne dužine 1,5 kilometar. Brza saobraćajnica Iverak - Lajkovac, deo je državnog puta Loznica -Valjevo - Lazarevac i predstavlja poprečnu vezu u putnoj mreži Srbije i povezaće delove Republike Srpske, odnosno Bosne i Hercegovine, sa auto-putem "Miloš Veliki" i Koridorom 10.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Duško

    09.01.2023 18:33
    Bravo
    Put Novi Beograd-Surcin 8 km u ravnici se gradi 2 godine/4 km godišnje/po ceni od 10 miliona evra po km. Niš-Merosina 5,5 km za godinu dana itd,itd. Javasluk i lopovluk
  • Детелинара

    09.01.2023 14:49
    @Pera Srbin
    09.01.2023 • 13:40
    Blagovremeno
    Predlažem da se započne za dodavanjem po još jedne saobraćajne trake na delu od Pojata do Niša, jer će dodavanjem autoputa Čačak Pojate i ovog prema Prištini biti prevaziđena propusna moć puta na ovom "kritičnom"delu.
    ---
    Која црна пропусна моћ од Појате до Ниша? Па ту су ретко кад неке веће гужве. Не знам да ли си икада возио мало по ЕУ аутопутевима па да видиш шта је гужва када мораш константно да возиш у левој траци јер је десна препуна камиона. Ово код нас је ништа. А кад се прође Ниш нема живе душе на аутопуту ван сезоне.
  • Комша

    09.01.2023 14:46
    Од Руме па до Шапца идете на мост који је западно од Шапца и да дођете до центра ће вам требати времена исто као да сте ишли старим путем па на мост који улази директ у град. Тај нови мост ће бити добар кад се уради даље ка Лозници пут. Значиће много за Шабац да им камиони не иду кроз град, и наравно свима који користе правац ка Босни и Херцеговини.

    Што се тиче деонице Паковраће - Пожега, то нема шансе да буде готово ове године. Та деоница има два веома дугачка тунела, има много мостовских конструкција и две петље. Ко не верује може да погледа на ЈуТјубу, каче људи редовно снимке из дронова. Биће супер ако пусте ту деоницу од Паковраће до Лучана. Јер до Пожеге има још толико, а са овим темпом радова немогуће је то завршити до краја ове године.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija