Za realizaciju planova iz ovog strateškog dokumenta najavljena su ulaganja od 2,6 milijardi evra, od kojih je 102 miliona evra namenjeno za obnovu voznog parka otpremanjem najstarijih putničkih vozila, lakih teretnih vozila, kao i autobusa, u centre za reciklažu, piše portal
Biznis.rs.
Kako se navodi u Programu zaštite vazduha, podsticaji za nabavku ekološki čistijih vozila iznosiće 2.100 evra za kupovinu putničkog automobila, 2.500 evra za kupovinu lakih teretnih vozila (kamioni čija najveća dozvoljena masa ne prelazi 12 tona) i 2.900 evra za kupovinu autobusa.
Naglašeno je da finansijski podsticaji pokrivaju 35 odsto troškova nabavke polovnih Euro 6 ili Euro VI vozila.
U programu je takođe objašnjeno da mera za dodatnu obnovu voznog parka putem finansijskih podsticaja za otpremanje najstarijih Euro 1, 2 i 3 dizel putničkih vozila i teretnih vozila (izuzev N3) i Euro I, II i II dizel autobusa u reciklažne centre ima za cilj smanjenje emisija, naročito PM čestica, uklanjanjem najstarijih vozila iz drumskog saobraćaja, koja su uglavnom u skladu sa znatno nižim standardima zaštite životne sredine.
Cilj je da do 2025. godine na ovaj način bude zbrinuto 122.300 vozila, a u 2026. godini još 17.900.
Agencija za bezbednost saobraćaja daće predlog mehanizama podrške iz javnih sredstava za otpremanje starih dizel putničkih automobila, teretnih vozila i autobusa u reciklažne centre, dok su partneri u realizaciji Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Ministarstvo zaštite životne sredine.
Za sledeći korak, odnosno sprovođenje mehanizama podrške, nadležan je organ Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, dok su partneri u realizaciji aktivnosti Ministarstvo zaštite životne sredine i Agencija za bezbednost saobraćaja.
Podsetimo, Srbija je jedina država u regionu u kojoj je i dalje dozvoljen uvoz automobila koji ispunjavaju Euro 3 normu. Naime, u Albaniji, Bosni i Hercegovini, Severnoj Makedoniji i Crnoj Gori važeća ekološka norma je Euro 5.
Takođe, u Srbiju se od upotrebljavanih vozila najviše uvoze dizelaši. Tako je i 2020. i 2021. godine uvezeno po više od 100.000 dizel vozila, a u prošloj godini više od 80.000.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 42
Đolence
Elem, zašto se ne pominju dizelaši sa euro 4 i 5 normama? Ako je već to nekakva norma, šta nas briga dal je dizel ili benzin? Idiot koji je došao do zaključka da mu sad ne odgovara norma za dizele neka plati svoju lošu procenu iz svog džepa.
A koliko godina se to može još terati po drumovima okolnih zemalja?
Mare
Zoki
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar