Država će davati 2.100 evra po automobilu za zamenu starih dizelaša

Vlada Srbije usvojila je sredinom decembra Program zaštite vazduha u Srbiji od 2022. do 2030. godine, a među merama su se našli i finansijski podsticaji za zamenu najstarijih dizel vozila novijim.
Država će davati 2.100 evra po automobilu za zamenu starih dizelaša
Foto: 021.rs
Za realizaciju planova iz ovog strateškog dokumenta najavljena su ulaganja od 2,6 milijardi evra, od kojih je 102 miliona evra namenjeno za obnovu voznog parka otpremanjem najstarijih putničkih vozila, lakih teretnih vozila, kao i autobusa, u centre za reciklažu, piše portal Biznis.rs.
Kako se navodi u Programu zaštite vazduha, podsticaji za nabavku ekološki čistijih vozila iznosiće 2.100 evra za kupovinu putničkog automobila, 2.500 evra za kupovinu lakih teretnih vozila (kamioni čija najveća dozvoljena masa ne prelazi 12 tona) i 2.900 evra za kupovinu autobusa.
Naglašeno je da finansijski podsticaji pokrivaju 35 odsto troškova nabavke polovnih Euro 6 ili Euro VI vozila.
 
U programu je takođe objašnjeno da mera za dodatnu obnovu voznog parka putem finansijskih podsticaja za otpremanje najstarijih Euro 1, 2 i 3 dizel putničkih vozila i teretnih vozila (izuzev N3) i Euro I, II i II dizel autobusa u reciklažne centre ima za cilj smanjenje emisija, naročito PM čestica, uklanjanjem najstarijih vozila iz drumskog saobraćaja, koja su uglavnom u skladu sa znatno nižim standardima zaštite životne sredine.
 
Cilj je da do 2025. godine na ovaj način bude zbrinuto 122.300 vozila, a u 2026. godini još 17.900.
 
Agencija za bezbednost saobraćaja daće predlog mehanizama podrške iz javnih sredstava za otpremanje starih dizel putničkih automobila, teretnih vozila i autobusa u reciklažne centre, dok su partneri u realizaciji Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Ministarstvo zaštite životne sredine.
 
Za sledeći korak, odnosno sprovođenje mehanizama podrške, nadležan je organ Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, dok su partneri u realizaciji aktivnosti Ministarstvo zaštite životne sredine i Agencija za bezbednost saobraćaja.
 
Podsetimo, Srbija je jedina država u regionu u kojoj je i dalje dozvoljen uvoz automobila koji ispunjavaju Euro 3 normu. Naime, u Albaniji, Bosni i Hercegovini, Severnoj Makedoniji i Crnoj Gori važeća ekološka norma je Euro 5.
 
Takođe, u Srbiju se od upotrebljavanih vozila najviše uvoze dizelaši. Tako je i 2020. i 2021. godine uvezeno po više od 100.000 dizel vozila, a u prošloj godini više od 80.000.
  • Đolence

    10.11.2023 01:13
    Vazda se kretalo od pozadi, linijom manjeg otpora, preko naroda.
    Elem, zašto se ne pominju dizelaši sa euro 4 i 5 normama? Ako je već to nekakva norma, šta nas briga dal je dizel ili benzin? Idiot koji je došao do zaključka da mu sad ne odgovara norma za dizele neka plati svoju lošu procenu iz svog džepa.
    A koliko godina se to može još terati po drumovima okolnih zemalja?
  • Mare

    18.02.2023 14:40
    2100
    Mene zanima dali mora da se dizel kupi od dog novca ili se novac dobije na racun i jacu kupiti i biciklo da se vozim
  • Zoki

    30.01.2023 15:28
    BMW 318d 2006
    Vozim bmw 318d diesel. 2006 godište. Upravo ga kupio za 5500 evra a nedavno je uvezen. Srbija je uzela za carinu a ništa nije rekla za ovo. Dali ovo znači da ću ja morati predati auto i dobiti 2100 evra jer ako je tako ja napustam ovu kriminalnu državu i odričem se drzavljanstva!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija