Time bi trebalo da bude omogućeno privremeno oduzimanje vozila za teže prekršaje.
Takođe, prvi put će biti regulisana i vožnja električnih trotineta, dok će neke izmene obuhvatiti i bezbedost putno-pružnih prelaza, rekao je direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Branko Stamatović.
On je za Tanjug napomenuo da bi ovim izmenama i dopunama nacrta Zakona o bezbednosti saobraćaja, koje treba uskoro da prođu skupštinsku proceduru, pre svega bili sankcionisani oni koji u periodu od dve godine počine dva teža prekrašaja, kao što su vožnja u teškom alkoholisanom stanju i nasilnička vožnja, i to tako što bi vozila počiniocima bila oduzimana privremeno.
"A nakon okončanja postupka, u zavisnosti od ishoda, nadležni organi mogli bi da počiniocima vozila oduzmu i trajno", rekao je Stamatović.
On naglašava da agencija smatra da kazne jesu jedna od mera kojom se povećava bezbednost svih učesnika u sapobraćaju, pa je neophodno da onaj ko čini prekršaj izvesno bude sankcionisan, što podrazumeva i neke automatske sisteme za detekciju prekršaja i učestačlije kontrole saobraćaja.
"Prošle godine napisano je dosad najviše - oko 1.300.000 prekršaja, što govori da se to može iskontrolisati, a očigledno je da kombinacija kontrole i prevencije daje najbolje rezlutate", kaže on i dodaje da je neophodno da u te procese uključiti sve institucije i sve pojedince - vozače, bicikliste, pešake...
"Kada govorimo o statistici, poređenja radi 2012. godine u Srbiji je bilo 1.900.000 registrovanih vozila, a deset godina kasnije 2.800.000, odnosno za milion ili 50 odsto više", kaže on.
S tim uvezi, dodaje da je 2012. u saobraćajnim nezgodama stradalo 680 ljudi, a 2022. godine - 550.
"To znači da postoji trend povećanja broja vozila, ali s druge strane, smanjili smo smrtno stradanje, iako, naravno nismo ni time zadovoljni, pa očekujemo da će novi zakon pomoći da dođemo do još boljih rezultata", kaže Stamatović.
On se slaže da mnogi voze bahato i ne poštuju pružne prelaze, pa najavljuje da će ovim dopunama biti predviđeni novi načini da se to predupredi.
Stamatović naglašava da će izmene i dopune prvi put obuhvatiti i električne trotinete, kojih prema procenama ima 200.000 u celoj zemlji.
"Hoćemo da definišemo njihovu snagu do 0,6 kilovata i brzinu do 25 kilometara na čas, kao i to na kojim površinama mogu biti voženi, dok će biti regulisane i starosne kategorije, pa će trotinete moći da voze samo stariji od 14 godina, a oni od tog uzrasta do 18 godina moraće da nose svetlosni prsluk", rekao je on i dodao da će i njih kontrolisati saobraćajna policija.
Komentari 19
Mio ns
sa dobrom optuznicom i postupkom" , mislim.
@ Куп је битан
Oduzimaju se vozila sa kojima je načinjen carinski prekršaj. Ako ti na Horgošu u automobilu otkriju drogu, oružje, švercovanu robu u određenoj vrednosti (skupoceni satovi, nakit, skupa markirana garderoba, gomila tehničkih uređaja, . . . ) privremeno ti se oduzima vozilo do okončanja suđenja. A onda, zavisi od presude, vozilo ti vraćaju ili oduzimaju jer je ono bilo sredstvo kojim je učinjen carinski prekršaj. Kasnije se to vozilo proda na licitaciji. Tako da u Srbiji već decenijama unazad postoji institucija oduzimanja vozila.
Sada se samo proširuje i na određene prekrše u saobraćaju. I to postoji u nekim zapadnim zemljama sa razvijenom demokratijom.
Drugo, ako pozajmiš prijatelju autu, valjda ti je on toliki prijatelj da će paziti šta radi u saobraćaju i da neće divljati pozajmljenim autom. Ako to ipak uradi, to ti je znak da si izabrao lošeg prijatelja.
Što se tiče vozila u vlasništvu raznih firmi, dostava, prevoznici, . . . samo će gazdama otvoriti oči koga zapošljavaju.
Ako si normalna i odgovorna osoba, nećeš sesti pijan u auto i voziti ga.
A ako to ipak uradiš, treba ti oduzeti vozilo kao i vozačku dozvolu i kazniti astronomskom novčanom kaznom i ne treba te žaliti. Pogotovo ako si u pijanom stanju izazvao udes.
Vlada
Meda oduzimanja sredstva izvršenja krivičnog dela je potpuno ustavna. Ako neko koristi iznajmljen ili firmin auto, može jednosavno da se ne primeni. Ako si nekom pozajmio auto i taj neko izvrši ozbiljno krivično delo protiv bezbednosti saobraćaja, delimično si odgovoran i ostaćeš bez auta, pa ti onda tuži tog kojem si dao da vozi. Može itrajno oduzimanje dozvole, ali ako divljaš, prvo i osnovno ostaješ bez auta ii ćao.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar