Vlasnicima dizelaša od države po 2.100 evra za novo vozilo - ovo su uslovi

Vozači koji imaju starog dizelaša od sledeće godine će moći od države da dobiju subvenciju od 2.100 evra za kupovinu novog ili polovnog putničkog automobila evro 6 standarda.
Vlasnicima dizelaša od države po 2.100 evra za novo vozilo - ovo su uslovi
Foto: 021.rs
Planirano je da se deregistruju, odnosno otpreme vozila evro 1, 2 i 3. Od ove godine polovnjaci sa tom normom ne mogu više da se uvoze. Od 2024. korišćena vozila koja se budu uvozila moraće da imaju najmanje evro 5 standard, a od 2026. normu evro 6.
Ove mere su predviđene "Programom za zaštitu vazduha od 2022. do 2030." koji je donela Vlada Srbije. 
Finansijski podsticaji za zamenu najstarijih dizel-vozila novijim, koji manje zagađuju životnu sredinu, uključuju i laka teretna vozila za čiju kupovinu je propisan iznos od 2.500, a za autobuse 2.900 evra. U dokumentu se ističe da subvencija pokriva samo 35 odsto troškova nabavke polovnih evro 6 vozila. Za realizaciju ove mere predviđeno je 102 miliona evra.
 
Kako objašnjava direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Branko Stamatović, svi koji poseduju automobile evro 1, 2, 3 i budu ih reciklirali, ostvariće uslov za dobijanje subvencije za kupovinu vozila koji su evro 6 norme i izduvnih gasova. Agencija trenutno radi na detaljima procedure i načinu da je elektronski ubrza za građane, kako bi sve bilo spremno kada počne realizacija ovih mera.
 
"Cilj je da se smanji zagađenje sklanjanjem sa ulica upravo onih automobila koji najviše zagađuju. Zbog toga je ideja da se oni recikliraju, a subvencija iskoristi za kupovinu drugog polovnog automobila. Znači, mera nije samo za nova vozila, već je glavni uslov da se kupi automobil evro 6 norme", navodi Stamatović za Novosti.
 
Realizacija ovog programa se, kako dodaje, očekuje početkom 2024. godine i predviđeno je da se realizuje u više godina. 
 
Usvojenim "Programom zaštite vazduha", rok za sprovođenje mere dodele subvencija je 2026. i cilj je da na ovaj način država otpremi oko 122.000 starih, zagađujućih vozila na dizel. To se odnosi na stare putničke automobile, teretna vozila, izuzev N3 i autobuse standarda evro 1, 2 i 3, kao i evro I, II i III.
  • Crni

    05.02.2023 22:03
    Dupli aršini
    U redu je da se smanji zagadjenje zamenom starih za nove automobile ali isto tako termoelektrana i fabrike treba odmah da prestanu sa radom i zagadjenjem.
  • lilu

    31.01.2023 22:26
    Dejan
    Da li neko uopste shvata da da benzinac sa potrosnjom 6-8 lit i prepravljeni benzinac na plin 8-12lit,zagadjuju vise od dizelasa koji trosi 4-5-6lit !!
    ------
    Pa plin uopste nema stetne izduvne gasove decko :D najcistije gorivo od svih
  • Lesa

    31.01.2023 17:53
    Lesa
    Kupujem Mercedes 2021 E u ful opremi to je polovno vozilo i uz platu od 57 hiljada taman mi 2000 evra. Daj bre neprinajte se na SNS propagandu za ucenjivanje i kupovinu glasova! Čišćenje starih vozila se po Evropi nesprovode ovako imate sajt pa proverite kako su cinili u EU!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija