Roditelji dece poginule na prelazima traže izmene zakona: "Za smrt deteta samo godinu dana zatvora?"

Roditelji dece koja su poginula u saobraćajnim nesrećama na pešačkim prelazima širom Srbije dogovorili su se da pokrenu akciju za hitnu izmenu Zakona o bezbednosti saobraćaja i Krivičnog zakonika.
Roditelji dece poginule na prelazima traže izmene zakona: "Za smrt deteta samo godinu dana zatvora?"
Foto: 021.rs (Ilustracija)
Tražiće oštrije sankcije za bahate vozače i smanjenje dozvoljene brzine na kritičnim tačkama i u blizini pešačkih prelaza.
Ovakvu odluku doneli su posle četvrtog po redu protestnog skupa u Kragujevcu, kod pešačkog prelaza gde je 7. decembra prošle godine poginula devojčica Nikolina Janković.
Njena majka Vera kaže da se nekoliko porodica dece poginule u saobraćaju pridružilo onlajn peticiji koju su pokrenuli ona i suprug, i da je zahtev za izmenu propisa potpisalo za samo nedelju dana čak 14.000 ljudi.
 
"Svi ti roditelji su, baš kao i mi, razočarani blagim kaznama koje prete ubicama njihove dece. Advokati su nam rekli da je maksimalna zakonska kazna koju neko može da dobije za teško delo počinjeno u saobraćaju i nepružanje pomoći osam godina zatvora, i to ako je povratnik, ali da sudovi obično izriču od jedne do tri godine. Za smrt deteta godinu dana?! Samo u januaru bilo je čak pet saobraćajki u Kragujevcu, gde su deca udarena na pešačkom prelazu, ali su, srećom, za razliku od našeg, preživela. Trend bahatih vožnji može da se zaustavi samo oštrijim kaznama i smanjenjem dozvoljene brzine", kaže Vera Janković za "Novosti".
 
U zahtevu, koji će ove nedelje predati najvišim državnim funkcionerima, roditelji traže da ograničenje u naseljenim mestima na kritičnim tačkama i pešačkim prelazima bude 30 km/h, umesto dosadašnjih 50 km/h. Sva ta bezbednosno rizična mesta, kažu, moraju biti obeležena znakom upozorenja "crna tačka" ili pešački prelaz.
 
Traže i da se na pešačkim prelazima, gde je nastradao makar jedan pešak, postave ležeći policajci, kao i da se uvede obaveza za pešake i bicikliste da prilikom kretanja kolovoznom trakom, kada nema trotoara, moraju da nose fluorescentni prsluk ili fluorescentne trake. Isto važi i kod noćnog kretanja sa smanjenom uličnom rasvetom i kod manje vidljivosti zbog magle, kiše, snega, u naselju i van njega.
 
Zahtevaju i da opšte ograničenje na kritičnim deonicama auto-puteva, obeleženih vidnim znakom upozorenja "crna tačka", bude 100 km/h umesto dosadašnjih 130 km/h.
 
Predlažu i pooštravanje kazni, pišu Novosti. Tako bi, ako je nastupila smrt jedne ili više osoba zbog bahate vožnje, umesto dve do 12 godina zatvora, bilo predviđeno pet do 15, kao za ubistvo. Za agresivnu vožnju sa smrtnim ishodom na pešačkom prelazu kazna bi bila do 30 godina zatvora bez mogućnosti pomilovanja, a kao jednu od sankcija predlažu i trajnu zabranu upravljanja motornim vozilom. Svi počinioci morali bi, prema ovom predlogu, da čekaju suđenja u pritvoru.
 
Sa tekstom zahteva zakonskih izmena ove nedelje roditelji će upoznati predsednika Skupštine Vladimira Orlića, šefove svih poslaničkih grupa, kao i ministarku pravde Maju Popović, ministarku za brigu o porodici Dariju Kisić Tepavčević i ministra saobraćaja Gorana Vesića.
Uz porodicu Janković zahtev za pooštravanje propisa pokrenuli su roditelji dece nastradale u saobraćaju: Melise Zecović (15) iz Novog Pazara, Maje Zarić (16) iz Kragujevca, Bogdana Gavrilovića (7) iz Vlasotinaca, Davida Mormera (14) iz Sombora, Maksima Vujića (10) iz Obrenovca.
 
Inače, Srbija, uz Rumuniju i Bugarsku, u saobraćaju spada među najnebezbednije države u Evropi, a kazne su za agresivne vozače - blage. Više od 67 odsto su uslovne, a svega oko 10 odsto zatvorske.
  • Vlada

    09.02.2023 11:23
    @Sasa

    To što si napisao je upravo dokaz za suprotno. Svaki vozač je po zakonu dužan da uspori kad prilazi pešačkom prelazu, znači ako je udario pešaka odmah pošto iskorači na kolovoz, u 90% slučajeva je to uradio jer nije išao dovoljno sporo i "gurao" se između pešaka.
  • Ja

    08.02.2023 18:12
    Ko razmislja o zatvoru taj ne vozi brzo.
    Problem je sto ovi sa besnim autima, pijani i drogirani o zatvoru i ne misle tako da im je sve jedno da li je 1 godina ili dozivotna - dok se ne desi tragedija.

    Moraju se hvatati ovi sto voze 60-80-120 preko pesackog i za njih bez obzira da li je bilo pesaka na prelazu ili nije da ide odmah robija bez pomilovanja, uslovne i cekanja sudjenja kod kuce.
  • Djomla

    08.02.2023 17:40
    Opet isto
    Znaci ljudi levo pa desno pa olkad vozilo uspori ili stane onda mozete preci jednostavno.moze nekome da pozli i sta onda ode glava.puno groblje onih sto su imali prednost

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Vučević: Marinika Tepić opet halucinira

Premijer Miloš Vučević reagovao je na otvoreno pismo poslanice SSP Marinike Tepić upućeno Aleksandru Vučiću u kojem je iznela tvrdnje o "povezanosti vlasti sa kriminalom u Novom Sadu".

IZAZOV: Pronađite Tomu Monu!

Bivši ministar građevinarstva Tomislav Momirović kao da je u zemlju propao otkad se dogodila tragedija na Železničkoj stanici u Novom Sadu, u kojoj je nastradalo 14 ljudi.