U okviru gradiva istorije na temu "Građanski rat na prostoru bivše Jugoslavije", nastavnici će kao pomoćno sredstvo đacima osmog razreda i srednjoškolcima moći da prikažu i film "Oluja".
Stručni tim Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja odgledao je film "Oluja" na molbu producentske kuće "Omega production" i procenio da su njegove karakteristike od značaja za obrazovanje i vaspitanje učenika osnovnih i srednjih škola u Srbiji, piše Danas.
U dokumentu Zavoda, prosleđenom Ministarstvu prosvete, u koji je Danas imao uvid, stoji da se producentska kuća "Omega production" iz Beograda obratila Ministarstvu prosvete sa molbom za mišljenje i odobrenje za organizovanje projekcija igranog filma "Oluja" reditelja Miloša Radunovića, učenicima viših razreda osnovne škole, kao i učenicima srednjih škola u našoj zemlji.
"Stručni tim Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja odgledao je s pažnjom ceo film i procenio njegove karakteristike od značaja za obrazovanje i vaspitanje učenika osnovnih i srednjih škola. Film, čije je trajanje 156 minuta, za temu ima tragičnu sudbinu srpskog stanovništva proteranog 1995. godine tokom hrvatske vojne akcije, nazvane 'Oluja', sa prostora Dalmacije, Like, Banije, Korduna, na kojem je vekovima živelo", stoji u dokumentu i dodaje se da "u srpskoj kinematografiji do sada nije bilo mnogo dela posvećenih istorijskim zbivanjima vremena raspada iz Jugoslovenske države i utoliko igrani film 'Oluja' ima poseban značaj".
U dokumentu dalje stoji:
"U njemu se o ratnim strahotama i iskušenjima govori iz vizure običnih, malih ljudi, koji nastoje da zaštite i od stradanja sačuvaju, pre svega, svoje porodice i zavičaj za koji su neraskidivo vezani i koji je važan deo njihovog identiteta. Autori pripovedaju filmsku priču koja je duboko humana, emotivna i budi rodoljubiva osećanja. Odlikuje je i realističnost, ubedljivost i odsustvo patetike prikazivanju događaja, kao i odlična gluma glavnih protagonista."
Zbog pomenutih karakteristika filma Zavod smatra da je on pogodan za učenike završnog razreda osnovne škole, kao i za učenike srednjih škola, s tim da se, kako se navodi, u skladu sa uzrastom, podrazumevaju različite pripreme i aktivnosti pre i posle gledanja filma.
"S obzirom na to da se radi o ostvarenju delikatnog sadržaja i višeslojnih poruka, neophodno je pripremiti učenike za projekciju, a zatim obezbediti da se sa njima razgovara o tome kako su doživeli i shvatili film, koje su emocije osetili, koja im se pitanja nameću i sl. Priprema za gledanje je potrebna jer, za razliku od dokumentarnog filma, igrani film, kao umetničko delo, ne nudi širi kontekst određenog tragičnog događaja, što je neophodno za potpuno razumevanje istorijskih okolnosti, već se u prvi plan stavljaju sudbine pojedinih ljudi i njihova patnja", napisali su iz Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja.
Kako su istakli u dokumentu, "učenike, pored toga, treba pripremiti i na neke neprijatne scene, kao što su stradanje deteta od nagazne mine, vađenje mrtvih ljudi iz zemlje ili spaljivanje živog čoveka".
"Treba očekivati i da postoje razlike među učenicima u pogledu poznavanja ove tematike. Među njima biće onih koji o temi vrlo malo znaju, ali i onih koji potiču iz porodica koje su prošle kroz sve ono što se u filmu opisuje. Ni dobra priprema za gledanje filma, međutim, kao ni samo gledanje filma bez razgovora nakon projekcije, neće obezbediti željeni efekat. Nastavnici treba da posvete posebnu pažnju razmeni utisaka, kanalisanju jakih emocija kod nekih učenika, neadekvatnom reagovanju nekih od njih (odsustvo empatije, podrugivanje...) i razgovoru o fenomenu stradanja ljudi u ratnim uslovima", stoji u dokumentu.
Istaknuto je i da "diskusija sa učenicima može se voditi na dva nivoa: na prvom, koji se odnosi na konkretan događaj stradanja Srba u Hrvatskoj i na drugom, univerzalnijem, o ugrožavanju dečijih i ljudskih prava u ratnim uslovima, o pravdi, osveti, zlu koje se lako širi a teško zaustavlja".
Razgovor, ističu, treba zaključiti ukazivanjem na značaj negovanja kulture sećanja.
Opširnije o ovoj inicijativi možete pročitati u tekstu Danasa OVDE.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
I neka im se pritom objasni šta se desilo u Srebrenici, kao i ko je vodio zemlju(*) i ko je bio "omiljeni opozicionar"(**) u vreme kada su se dogodile i Srebrenica i "Oluja"!
Odgovor za one koji se ne sečaju:
(*) - SPS
(**) - SRS
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Specijalni sud zakazao je za danas izricanje presude nekadašnjoj državnoj sekretarki ministarstva unutrašnjih poslova Dijani Hrkalović optuženoj za trgovinu utricajem.
Na Mostarskoj petlji u Beogradu došlo je do incidenta, kada su dvojica aktivista skinula transparent crvene šake sa ispruženim srednjim prstom, koju članovi SNS dele i po društvenim mrežama.
Novinarka Vojislava Crnjanski Spasojević navela je da je, dan nakon što je na svom Instagram profilu objavila fotografije sa protesta ispred Ustavnog suda, dobila otkaz u "Novostima".
Advokat Miroslav Živković najavio je, u ime Protestnog odbora advokata, za petak protest ispred zgrade Predsedništva kako bi sa predsednikom Aleksandrom Vučićem "raspravili ko je rulja a ko hulja".
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić čestitao je direktoru gimnazije "Jovan Jovanović Zmaj" Radivoju P. Stojkoviću zbog toga što je držao čas za nekoliko učenika.
Ana Brnabić rekla je kako joj nije cilj da se meša u autonomiju univerziteta, ali ukoliko se blokade nastave, pretnje su da studenti gube pravo na budžet, studentske domove i kredite.
Ministarstvo prosvete saopštilo je danas da je nastava blokirana u svega četiri odsto škola u Srbiji i najavilo vanredni nadzor u tim obrazovnim institucijama.
Advokat Rodoljub Šabić ocenio je da je odluka Višeg suda u Beogradu o štrajku advokata problematična iz više razloga, da doprinosi urušavanju pravnog poretka i služi za zaluđivanje javnosti.
Ministarstvo prosvete saopštilo je da prosvetne inspektorke iz Zrenjanina, Ivana Atanacković i Ružica Tapavički, koje su odbile da učestvuju u vanrednom inspekcijskom nadzoru, nisu republičke.
Komentari 115
Rat
Mare
Vukašin Đorđević
Odgovor za one koji se ne sečaju:
(*) - SPS
(**) - SRS
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar