Ko je kriv što se urušio zid na tek rekonstruisanom putu: "Odavno se zna da tu ima klizišta"

Scena urušavanja potpornog zida na putu od Prijepolja ka Crnoj Gori nije previše iznenadila meštane sela Gračanica jer, kako kažu, od davnina se zna da na tom putu ima klizišta.
Put je rekonstruisan pre godinu dana, a radove su izvodili Putevi Užice, po projektu Instituta za ispitivanje materijala.
"Cesta je uvek tonula i išla prema Limu. Na pojedinim delovima asfalta imala je deset metara, ali je to sanirano. Sa gornje strane puta, međutim, nisu se ovome nadali", priča za RTS meštanin Brodareva Sead Trepalovac.
To klizište se aktiviralo 2019. godine, kažu u Putevima Užice koje je prošle godine radilo rekonstrukciju saobraćajnice.
 
"Deformacije u tom periodu su se javljale na levoj kolovoznoj konstrukciji, odnosno delu puta prema vodotoku Lima. Naše pretpostavke su da je Lim potkopao kosinu, te da je usled toga dolazilo do sleganja kolovozne konstrukcije", navodi Suada Šantić, odgovorni izvođač radova na sanaciji klizišta Gračanica iz Puteva Užice.
 
Građevinski stručnjak iz Čačka Sima Stokić objašnjava da su u konkretnom slučaju urađeni takozvani gabioni, kamenje je stavljeno u čelične mreže, koje ne može da zaštiti zemljište podložno klizištu, zbog čega je i došlo do ove situacije.
 
Za kvalitet radova odgovorni su projektanti i oni koji kontrolišu radove, kaže ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
 
"Utvrdićemo odgovornost. Onaj ko je projektovao moraće da odgovara i da objasni zašto je tako projektovan potporni zid kada se znalo da je tu klizište. Red je da se zna odgovornost. Ne može da se desi nešto, a da neko nije kriv. Može da se desi iz nehata, ne mora da znači da je neko sa umišljajem radio. To će naterati i druge ljude da projektuju ozbiljnije", poručuje ministar.
 
 
Sastanak sa izvođačima i projektantima zakazan je u Gračanici kod Brodareva, da se utvrdi odgovornost i nađe rešenje za otklanjanje štete.
  • Ћирилица

    28.03.2023 09:59
    Горан-пројектант
    Слажем се са Гораном да је ту најмање крив извођач.., али се не слажем са закључком да габиони нису пројектовани по пропису, јер је познато да се клизишта не решавају класичним потпорних зидова, већ посебним методама као штосу дијафрагме, шипови и премошћења клизишта, уз обавезну израду дренажа и ободних канала изнад тела клизишта!
  • Nova

    27.03.2023 15:32
    Krivo je moreeeeee…
  • Steva

    27.03.2023 12:54
    sramota je kako nam dobro ide
    Dali uopšte znate od čega je taj zid građen ? To je čist kamen dopremljen iz kamenoloma i poslagan u žičanu mrežu oblika kocke 1 puta 1 m u kubik i to je neko,pošto je veliki teret,samo mašinom poslagao jednu pored druge i po jedan red gore da dobije potrebnu visinu.Dakle taj posao je urađen kao kada deca slažu lego kocke, i nisačim to nije povezano,ni horizontalno a niti po vertikali,i sad ako je neko mislio da će takva konstrukcija da izdrži teret klizišta,taj garant nije u vinklu.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija