MUP prati bahate vozače na društvenim mrežama, ali džabe ako je kažnjavanje selektivno

Slučaj bahate vožnje Uroša Panića, kumića predsednika Srbije Aleksandra Vučića, izazvao je veliku pažnju javnosti i doveo do zaplene njegovog lamborginija.
Međutim, sada se pojavljuju novi snimci drugih učesnika u saobraćaju koji krše propise, a na TikToku čak postoji stranica "bahata omladina", te se postavlja pitanje šta radi saobraćajna policija.
Novi snimak divljanja brzim automobilom na beogradskim ulicama pojavio se pre nekoliko dana na društvenim mrežama. Na videu koji traje 13 sekundi objavljenom na stranici "bahata omladina" prikazan je muškarac za volanom i devojka koja mu je suvozač, kako nekontrolisano jure poprilično prometnom ulicom. Međutim, vrlo brzo po objavljivanju snimak je sklonjen sa društvenih mreža, preneo je Blic.
Na pomenutom snimku, muškarac i devojka u kolima u jednom trenutku zaobilaze drugo vozilo i u punoj brzini naleću na pešaka koji prelazi ulicu na pešačkom prelazu. U poslednjem trenutku uspevaju da ukoče, ali ono što dodatno povećava njihovu bahatost jeste to što se sve vreme smeju i vrište od uzbuđenja.
 
Igor Velić, inženjer saobraćaja i predsednik udruženja za bezbednost saobraćaja "Sigurne staze", kaže za Danas da društvo afirmiše, sponzoriše i opravdava takva ponašanja.
 
"Agresivno i nasilničko ponašanje u saobraćaju gde se ugrožava i sopstvena i bezbednost građana, ima pozitivan kontekst u našem društvu. Ti ljudi se proglašavaju herojima, 'facama', a svemu tome doprinosi medijski narativ gde se kroz rijalitije i druge programe na televizijama sa nacionalnom frekvencijom reklamira nasilje kao poželjan vid ponašanja", ukazuje sagovornik beogradskog lista.
 
Velić dodaje da drugi deo problema predstavlja saobraćajna policija.
 
"Kontrola od strane saobraćajne policije je selektivna i nije dosledna. Zna se koji su ljudi zaštićeni i kojima je dozvoljeno takvo ponašanje. To se dešava u svakom gradu. Ne mora da bude Vučićev kum, dovoljno je da je lokalna zvezda - sin privrednika, biznismena, političara, koji imaju uticaj u svojoj zajednici. Policija im gleda kroz prste", ukazuje Velić.
 
Prema njegovim rečima, takvo ponašanje policije im dodatno daje vetar u leđa da mogu da jurcaju 200 na sat kroz crveno, da se snimaju dok voze i da za tako nešto ne odgovaraju. Dodaje da kada je reč o saobraćajnoj policiji, nažalost, nisu svi jednaki pred zakonom.
 
"Treći deo problema je infrastruktura u saobraćaju, koja isključivo zadovoljava potrebe vozila. Država i saobraćajna struka su apsolutno nezainteresovani za decu, pešake, starija lica, osobe sa invaliditetom, bicikliste... to su takozvani 'ranjivi učesnici u saobraćaju', koji sve više unutar naših gradova gube površine za kretanje", ističe Velić.
 
On dodaje da zbog toga 50 odsto poginulih u saobraćaju su pripadnici ranjivih grupa, te da je u poslednje vreme povećan broj poginulih biciklista i dece.
 
Velić dodaje da statistički podaci na nivou republike pokazuju da se brzina, kao uticajni faktor, prepoznaje kod jedne trećine svih saobraćajnih nezgoda i kod više od 50 odsto smrtnih ishoda u saobraćajnim nezgodama.
 
MUP Srbije se, inače, oglasilo povodom bahatog vozača, ali iz njihovog saopštenja ne znamo o kom vozaču se radi. Naime, MUP je naveo da snimak objavljen na društvenim mrežama i u pojedinim medijima o bahatom vozaču koji je učinio više prekršaja, datira od 24. maja 2020. godine, kao i da je tom prilikom policija podnela prekršajne prijave protiv vozača koji je tada imao 22 godine.
 
Međutim, policija u saopštenju nije navela o kom vozaču i kom vozilu se radi, jer su se na društvenim mrežama i u medijima u međuvremenu pojavili snimci novih bahatih vozača koji divljaju po Beogradu i zaleću se na pešake.
 
Povodom snimka od pre tri godine, MUP dalje navodi:
 
"Dvadesetdvogodišnji vozač se tada, u 00.46 časova, upravljajući automobilom u Ulici Pop Lukina, oglušio o znak policijskog službenika da zaustavi vozilo, ubrzano nastavio kretanje prema Brankovoj ulici, prešao preko razdelnog ostrva na kolovoznu traku namenjenu vozilima iz suprotnog smera i prošao kroz crveno svetlo na raskrsnici kod Ušća".
 
Dodaje se da ga je policija sustigla na raskrsnici Bulevara Nikole Tesle i Ulice Stevana Markovića, gde mu je ukazano na učinjene prekršaje i uručen zapisnik o kontroli učesnika u saobraćaju koji je odbio da potpiše.
 
"Takođe, 29. 5. 2020. godine protiv dvadesetdvogodišnjeg vozača podnet je zahtev za pokretanje prekršajnog postupka nadležnom Prekršajnom sudu u Beogradu", zaključuje se u saopštenju MUP-a.
 
Iz obraćanja policije ne možemo znati o kome se radi jer su mreže pune video snimaka bahatih vozača, baš kao što je to primer i u slučaju Uroša Panića.
 
MUP prati bahate vozače na društvenim mrežama
 
Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže za "Politiku" da su snimci nasilničke vožnje koji se objavljuju na društvenim mrežama relativno nova pojava svuda u svetu, pa i kod nas.
"Neke države reagovale su na tu pojavu tako što su formirale posebna odeljenja unutar policije koja se bave analizom društvenih mreža. U tom smislu, prate i ponašanje u saobraćaju. Ukoliko neko objavi snimak nasilničke vožnje ili bilo kakvog kršenja propisa, onda policijska služba reaguje", navodi Okanović.
 
Sagovornik Politike napominje da kod nas još ne postoji formirana takva posebna služba u nekom formalnom smislu.
 
"Ali, naša policija počela je intenzivno da prati objavljivanje tih snimaka. Kada se tome doda i činjenica da je Beograd sada dobro pokriven kamerama, policija lako može da upari snimak sa društvenih mreža sa snimcima sa svojih kamera i relativno brzo dođe do onoga ko se bahato ponaša u saobraćaju. To je nešto što je zaista ohrabrujuće", zaključuje Okanović.
 
Bahata i nasilnička vožnja ubuduće će posebno biti pod lupom policije. Nacrt novog zakona o bezbednosti saobraćaja donosi mnogo noviteta i biće predviđene strože kazne. Nacrt predviđa i privremeno oduzimanje automobila zbog nasilničke vožnje, odnosno 18 najtežih prekršaja, među kojima su vožnja pod dejstvom alkohola sa više od 1,2 promila u krvi, odbijanje alko-testa, vožnja bez vozačke dozvole ili tokom mere zabrane upravljanja automobilom, preticanje kolone preko pune linije, itd.
  • Tja

    03.04.2023 07:09
    Pa prati, da moze na vreme da resi papirologiju svojim vezarama, da ih ne saceka na kraju meseca. A raju mora ekspresno da kazanjava, ko ce se pored svega onoga njakati i sa sitnicama, je l' tako?
  • Vlad Cepes

    02.04.2023 20:41
    Samo novac, sada i uvek
    Kupili su one Dacije (najskuplje u svetu ikada) da bi kao pomogli red u gradskom parkiranju, ugradili se kao sto nalaze srce junacko i poslovna politika partije. Tada su shvatili da se nepropisno parkiraju samo partijski drugari pa im je brze-bolje nestao lazni entuzijazam...
  • BGD 011

    02.04.2023 20:34
    Specijalni tretman policije...
    Gle molim vas, policija je sustigla vozaca na raskrsnici, ukazala mu na prekrsaje i besomucnu voznju i urucila mu zapisnik koji je vozac odbio da potpise!! Zanimljiv nacin rada policije. Da li je priveden? Cini se da nije. I kako mu je policija urucila zapisnik ako je doticni odbio da ga potpise, sto znaci i da je odbio da ga primi?! I zamislite, policija na drustvenim mrezama prati bahate vozace!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija