Srpske železnice na prvom mestu u Evropi - ali po udesima

Nivo bezbednosti na železnicama u Srbiji je daleko ispod proseka Evropske unije.
Srpske železnice na prvom mestu u Evropi - ali po udesima
Foto: 021.rs

Kako piše Politika, Srbija se nalazi na prvom mestu sa 18 železničkih udesa na milion realizovanih kilometara, dok je prosek u Evropi dva udesa na istu kilometražu. 

U Srbiji se najčešće dešavaju iskliznuća vozova, nezgode na pružnim prelazima i udesi u kojima stradaju ljudi. Uzroci su, pre svega, starost infrastrukture, dotrajalost koloseka i neadekvatno održavanje. 
Dekan Saobraćajnog fakulteta u Beogradu dr Nebojša Bojović kaže za Politiku da je još jedan uzrok i loše stanje voznih sredstava i nabraja mere koje treba preduzeti da bi se sprečile ovakve nezgode.
 
"Prvi korak su kapitalni remonti i modernizacija pruga. Ovi radovi uključivali bi zamenu starih i oštećenih delova pruge, šina, kolosečnih pribora i skretnica. Paralelno sa time važno je redovno održavati obnovljenu infrastrukturu, ali i obučiti železničko osoblje o bezbednosnim protokolima", objašnjava Bojović.
 
Dodaje da bi hitan tretman zahtevale regionalne i lokalne pruge koje nisu u prvom planu i koje nisu deo osnovnog saobraćajnog sistema zemlje. Iako nisu tako važne kao magistralne pruge, one su značajne za privredne subjekte koji su zavisni od železnice. 
  • Taša

    01.06.2023 12:49
    Sami sebi dovoljni
    Na žalost, ovo je prava slika stanja železnice u Srbiji. Razlozi za ovu situaciju navedeni u intervjuu su samo delimično tačni. Izostavljeno je, (ne)namerno, naglasiti nepovoljnu strukturu zaposlenih koji su postavljeni na radna mesta koja treba da poštuju bezbednosne procedure, da edukuju i preventivno deluju da se nivo bezbednosti poboljša. Inženjere sa velikim iskustvom, magistre i doktore nauka, sa kojim raspolažu, za oblast bezbednosti saobraćaja, ne angažuju na odgovarajućim i važnim poslovima; ,,bacaju'' stručnjake koje imaju, a raspoređuju i dovode na visoke pozicije ljude koji nisu dorasli navedenim radnim zadacima-očigledno. Upravljanje ljudskim resursima je na nezadovoljavajućem nivou i to se sa ovako lošim pokazateljima ponovo manifestovalo kao veliki problem koji se svesno ne dijagnostifikuje...Najveća vrednost, pored preporučenih mera ulaganja u poboljšanje tehničkih i tehnoloških uslova na železnici je svakako pravilno upravljanje ljudskim resursima, koji ne nedostaju, ali se ne raspoređuju i ne koriste racionalno... To je prvi korak, koji je najbrže i najlakše preduzeti, vrlo malo košta, a benefiti su ogromni! Samo na tom putu, oni koji donose odluke treba da savladaju svoj ego, svoju sujetu i svoju zavist, što je bojim se najteže i njih lično najviše košta ...
  • Tamara

    01.06.2023 12:31
    Pravi stručnjaci po ćoškovima
    Navedeno istraživanje uopšte ne iznenađuje kad inženjere sa ogromnim iskustvom i znanjem, magistre i doktore nauka iz oblasti Bezbednost železničkog saobraćaja držite na marginalnim i radnim mestima ispod svakog nivoa sposobnosti, dok vam podobni vode železnicu, odeljenja u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i kompletnu državu...
    Niko sposoban i pametan vam ne treba, sami ste sebi dovoljni i rezultat da smo najgori i u ovoj oblasti, sam po sebi sve govori, na žalost...
  • Djole

    31.05.2023 12:21
    U mnogim stvarima
    I nesrecama smo prvi,nista cudno.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Vučević: Marinika Tepić opet halucinira

Premijer Miloš Vučević reagovao je na otvoreno pismo poslanice SSP Marinike Tepić upućeno Aleksandru Vučiću u kojem je iznela tvrdnje o "povezanosti vlasti sa kriminalom u Novom Sadu".

IZAZOV: Pronađite Tomu Monu!

Bivši ministar građevinarstva Tomislav Momirović kao da je u zemlju propao otkad se dogodila tragedija na Železničkoj stanici u Novom Sadu, u kojoj je nastradalo 14 ljudi.