Kako piše Politika, Srbija se nalazi na prvom mestu sa 18 železničkih udesa na milion realizovanih kilometara, dok je prosek u Evropi dva udesa na istu kilometražu.
U Srbiji se najčešće dešavaju iskliznuća vozova, nezgode na pružnim prelazima i udesi u kojima stradaju ljudi. Uzroci su, pre svega, starost infrastrukture, dotrajalost koloseka i neadekvatno održavanje.
Dekan Saobraćajnog fakulteta u Beogradu dr Nebojša Bojović kaže za Politiku da je još jedan uzrok i loše stanje voznih sredstava i nabraja mere koje treba preduzeti da bi se sprečile ovakve nezgode.
"Prvi korak su kapitalni remonti i modernizacija pruga. Ovi radovi uključivali bi zamenu starih i oštećenih delova pruge, šina, kolosečnih pribora i skretnica. Paralelno sa time važno je redovno održavati obnovljenu infrastrukturu, ali i obučiti železničko osoblje o bezbednosnim protokolima", objašnjava Bojović.
Dodaje da bi hitan tretman zahtevale regionalne i lokalne pruge koje nisu u prvom planu i koje nisu deo osnovnog saobraćajnog sistema zemlje. Iako nisu tako važne kao magistralne pruge, one su značajne za privredne subjekte koji su zavisni od železnice.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 3
Taša
Tamara
Niko sposoban i pametan vam ne treba, sami ste sebi dovoljni i rezultat da smo najgori i u ovoj oblasti, sam po sebi sve govori, na žalost...
Djole
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar