Istraživanje: Svaki 10. lekar bi da ode iz Srbije, svaki treći pacijent nema termin za intervenciju

Svaki drugi građanin Srbije zadovoljan je kvalitetom usluga u državnim zdravstvenim ustanovama, a kao glavne probleme ističu lošu organizaciju, nedostatak kadrova i nedovoljnu motivisanost zaposlenih.
Istraživanje: Svaki 10. lekar bi da ode iz Srbije, svaki treći pacijent nema termin za intervenciju
Foto: Pixabay

To je pokazalo novo NALED-ovo istraživanje zadovoljstva građana i lekara javnim zdravstvenim sistemom.

Svaki drugi ispitanik istakao je da nema problem da zakaže pregled i da kod lekara stigne za najviše mesec dana. Međutim, 37 odsto pacijenata u poslednje tri godine nije došlo na red za intervenciju, jer im je usluga bila hitno potrebna i nisu mogli da čekaju ili termina uopšte nije bilo.

Doktori ističu da posvete i do 40 odsto radnog vremena medicinskoj dokumentaciji, koja se pretežno vodi na papiru. Od digitalizacije na prvom mestu očekuju da dobiju jedinstveni eKarton pacijenta sa istorijom bolesti i umrežavanje ustanova na sva tri nivoa zdravstvene zaštite radi efikasnijeg protoka informacija.
 
Kao najbolje strane sistema lekari navode posvećenost svom poslu i stručnost medicinskih radnika. Među najvećim problemima, s druge strane, prepoznaju preopterećenost osoblja i niske plate, kao i previše papirologije. 
 
Svaki deseti lekar planira da ode u inostranstvo u narednih pet godina, nešto manje od polovine (45 odsto) želi da nastavi da radi isključivo u državnom sistemu, dok bi četvrtina radila paralelno i u privatnoj praksi.
 
Ministarka zdravlja prof. dr Danica Grujičić je ocenila rezultate istraživanja NALED-a kao objektivne i navela da su bolja organizacija posla, manje gubljenja vremena na papirologiju, brže zakazivanje pregleda i posebno nabavka opreme i povećanje zarada, prioriteti za jačanje i unapređenje sistema.
 
"Stručnost i posvećenost naših lekara i zdravstvenih radnika prepoznati su i od pacijenata kao najjači adut, a raduje me i to što većina kolega planira da ostane u Srbiji, u državnim ustanovama. Digitalizacija koju sprovodimo poboljšava efikasnost, zato ohrabrujem i građane i lekare da koriste digitalne usluge i sisteme, a mi ćemo se truditi da poboljšamo komunikaciju sa strukom i građanima o potrebama koje imaju u zdravstvu", rekla je Grujičić.
 
Istraživanje o zadovoljstvu građana i lekara državnim zdravstvom sproveli su NALED i Ipsos, uz podršku projekta E-zdravlje, finansiranog od strane Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), koji pruža podršku digitalizaciji i unapređenju zdravstvenog ambijenta u više od 20 zemalja širom sveta, među kojima je i Srbija.
Istraživanje je pokazalo da su građani nedovoljno informisani o elektronskim uslugama u zdravstvu. Servise kao što su eZdravlje i Moj RFZO koristilo je manje od petine ispitanika, dok su najviše upoznati i najzadovoljniji uslugom eRecept. Ipak, oko tri četvrtine građana smatra da je dalji proces digitalizacije koristan i najviše je potrebno raditi na boljem informisanju javnosti o postojanju i prednostima elektronskih usluga.  
 
"Naš predlog je da i lekarima u privatnom sektoru omogućimo da otvore bolovanje pacijentu, kao i da uvedemo uslugu eBolovanje, kako građani ne bi morali bolesni da odlaze do zdravstvene ustanove. Želimo da podržimo resorno ministarstvo i u uvođenju eUputa, kako bi lekari specijalisti mogli da izdaju upute za dalje lečenje, čime bismo poštedeli građane vraćanja kod izabranog lekara, a podjednako važno biće i uvođenje eRecepta za sve grupe lekova", zaključila jec programska direktorka NALED-a Jelena Bojović. 
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Puf

    02.06.2023 20:51
    Laž
    Ma ko je bre zadovoljan??!! Čime da budemo zadovoljni? Opšti javašluk! Ne možeš doći na red, nema termina, sledeće što lepo kaže neko u komentara koverte i vizitke od svojih privatnih ordinacija, a to što svaki 10 hoće u inostranstvo: 9 njih je pred penziju taj jedan mlađi je počeo da radi i vidi kakav je raspad sistema pa bi da beži
  • Nenad

    02.06.2023 17:25
    O kojoj strucnosti govorite?! Ko je od pacijenata zadovoljan?! Nema ni strucnosti niti etike, a o bahatosti da ne govorimo! Morate apdejtovati podatke. Stanje je svakim danom sve gore!
  • Куп је битан

    02.06.2023 16:12
    Шта би тек било да не живимо у Златном добу?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Ministar Bratina: Pad RTS-a bio bi državni udar

Ministar informisanja i telekomunikacija Boris Bratina kaže da bi trebalo ispitati "sve okolnosti koje blokiranje njihovog funkcionisanja prate", navodeći da bi "pad RTS imao smisao državnog udara".

Ko zapravo blokira RTS?

Blokada zgrada RTS u Takovskoj i na Košutnjaku, koju studenti i građani sprovode već šesti dan, odraz je velikog nepoverenja u javni servis, kao i dugogodišnjeg neprofesionalnog i politički pristrasn