Kampanja Exita i Unicefa "Živi uživo" za unapređenje mentalnog zdravlja mladih

Fondacija Exit i Unicef započeli su saradnju usmerenu na podizanje svesti o važnosti brige o mentalnom zdravlju mladih.
Kampanja Exita i Unicefa "Živi uživo" za unapređenje mentalnog zdravlja mladih
Foto: Pixabay

Kako je saopšteno iz Exit fondacije, saradnja je započeta simbolično na dan kada je festival rođen, 29. juna.

"U pitanju je jedna od najvažnijih tema današnjice jer narušeno mentalno zdravlje predstavlja vodeći uzrok bolesti, invaliditeta i socijalne isključenosti, dok su istinski razgovor, bliskost i povezanost jedni od ključnih resursa za njegovu stabilnost", navode.

Ove dve organizacije dodaju da ovom kampanjom nastoje da ukažu na ogroman značaj kontakta uživo za mentalno zdravlje, pogotovo u digitalnom dobu kod mladih ljudi. 
 
"Prva faza kampanje, pod nazivom 'Živi uživo', fokusirana je na digitalnu zavisnost i hitno skretanje pažnje na alarmantne razmere koje je ona dostigla. Iako nam tehnologija izuzetno olakšava svakodnevni život i komuniciranje, sve je tanja granica između njenog korisnog i ugrožavajućeg korišćenja", navodi se u saopštenju.
 
Kako dodaju, procenjuje se da milijarde ljudi širom sveta pate od digitalne zavisnosti, te da je ona zastupljenija od svih drugih oblika zavisnosti zajedno.
 
"Trenutno se u svetu koristi oko 6,8 milijardi mobilnih telefona, a podaci pokazuju da preko 65 odsto svetske populacije pokazuje znakove nomofobije, tj. zavisnosti od ovih uređaja. Trenutna procena prosečnog vremena provedenog pred mobilnim, kompjuterskim i TV ekranima iznosi preko neverovatnih 20 godina životnog veka, dok prosečan korisnik mobilnog telefona dodiruje ovaj uređaj 2.617 puta dnevno", navode iz Exita.
 
Statistike kažu da tipična odrasla osoba provede oko osam sati i 45 minuta dnevno pred ekranom, te da više od polovine vlasnika mobilnih telefona nikada ne gase svoj telefon – 24 sata, sedam dana u nedelji, 365 dana godišnje.
 
"Story istekne, a prava priča je tu za ceo život" (A true story lasts a lifetime) slogan je prve faze kampanje, koja ima za cilj da ukaže na sve one nezamenjive trenutke koje provodimo sa bliskim ljudima i nasamo, a koji život čine autentičnim i stvarnim, i jedino se uživo mogu iskusiti.
 
S druge strane, prekomerno provođenje vremena pred ekranima, na društvenim mrežama, kao i u svetu video-igara, povezano je sa brojnim mentalnim teškoćama i poremećajima, dok digitalni identitet i digitalni svet postaju važniji od stvarnog života, pogotovo kod mladih ljudi.
 
"Sa EXIT fondacijom smo sklopili partnerstvo kako bismo kroz jedan od najvećih festivala na svetu skrenuli pažnju i poslali poruke mladim ljudima o značaju povezivanja, negovanja pozitivnih odnosa i vođenja brige o mentalnom zdravlju. Dobro mentalno zdravlje i psihosocijalno blagostanje su od suštinskog značaja za sve nas da bismo napredovali i imali ispunjen život", ističe Deyana Kostadinova, direktorka UNICEF-a u Srbiji.
Otuđenost, usamljenost, depresivnost, anksioznost, digitalno nasilje i zlostavljanje, doživljaj nevažnosti i nestabilna slika o sebi – samo su neke od svakodnevnih tema u psihoterapijskoj praksi. 
 
Svima je dostupan sajt lifeislive.org, koji će tokom ove dugogodišnje akcije biti ispunjen edukativnim sadržajima. 
 
Kampanja usmerava i na UNICEF-ovu i OPENS-ovu platformu svejeok.rs, na kojoj se nalaze korisne informacije o problemima s kojima se mladi susreću i proverenim načinima za njihovo rešavanje. 
 
Ova platforma nudi mladima edukativne i interaktivne tekstove, a ukoliko osete potrebu, mogu anonimno i besplatno da razgovaraju sa stručnjacima putem četa, telefona ili da dogovore onlajn savetovanje u okviru sekcije Podrška.
  • madaj

    29.06.2023 18:06
    Voda 0,5 = 250din
    O kakvom zdravom zivotu exit prica??? Dosta su omasili kampanju, s obzirom da su drustvene mreze jedne od njihovih glavnih medijuma komunikacije..

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija