I dalje problem: Zašto građanima kasne ili se gube pošiljke iz Kine?

Pojedini građani Srbije požalili su se na na dužinu vremena čekanja paketa iz Kine, ali i ponekad nelogičnih visina takse koje plaćaju.
I dalje problem: Zašto građanima kasne ili se gube pošiljke iz Kine?
Foto: Pixabay
Kako su objasnili za Telegraf, "Pošta Srbije" u prenosu poštanskih pošiljaka sarađuje sa drugim poštanskim operatorima, dok na rokove prenosa pošiljaka velikog uticaja imaju i transportni tokovi.
Podaci govore da nije slučaj da do dužih rokova prenosa dolazi kod svih vrsta poštanskih pošiljaka.
Konkretno, neregistrovane poštanske pošiljke koje sadrže robu kupljenu od prodavaca iz Kine, Singapura i sl. ne prispevaju u Srbiju neposredno iz Kine, već posredstvom drugih poštanskih operatora, odnosno iz država u kojima postoje logistička skladišta prodavaca širom sveta.
 
"Tokom ovog procesa sajtovi prodavaca ne mogu se smatrati pouzdanim izvorom informacija o kretanju pošiljaka, posebno u slučaju kada se radi o neregistrovanim pošiljkama koje su zbog niske cene i najzastupljenije, jer kineski operatori označavaju da je neregistrovana pošiljka stigla u zemlju odredišta čim roba napusti Kinu, odnosno logistički centar, a što u većini slučajeva praktično znači da je pošiljka predata avio-kompaniji na prevoz ili se nalazi u tranzitu", objašnjavaju za Telegraf u "Pošti Srbije".
 
Kako tvrde, "Pošta Srbije" na svojoj teritoriji korisnicima pruža usluge bez ikakvog zastoja, a prispele pošiljke iz međunarodnog saobraćaja uručuju se primaocu odmah nakon prispeća i sprovedenih carinskih procedura.
 
Na pitanje da li postoji način da se spreče ove i slične situacije, ističu nda je "Pošta Srbije" stalno u direktnim pregovorima sa kineskim nacionalnim operatorom i drugim partnerima, stvarajući uslove za dugoročnu stabilnu isporuku pošiljaka iz Kine i utičući na prodavce da biraju opciju registrovane pošiljke koja se može pratiti u poštanskim tokovima u svakom trenutku, a kako bi korisnici imali pouzdanu informaciju o kretanju pošiljaka i prispeću i ne bi bili u zabludi.
 
Dodatno, primećena je određena praksu dobavljača, odnosno trgovaca iz Kine, da umesto paketa navode da je reč o pismu. Kako to utiče na poštanski saobraćaj, koje su posledice?
 
"Prema propisima Svetskog poštanskog saveza, pošiljka mase do dva kilograma može biti poslata i kao pismo i kao paket. Izbor vrste usluge odgovornost je pošiljaoca, a prenos svake od kategorija poštanskih pošiljaka regulisan je propisima. Naknada koja pripada poštanskom operatoru za učešće u prenosu poštanskih pošiljaka zavisi od izbora vrste usluge, odnosno kategorije poštanske pošiljke", navode oni.
 
Upravo zbog toga je, kako piše Telegraf, i nastala ogromna zbrka, jer je gomila "pisama" stigla a to otežava i proces carinjenja.
 
Takođe, bilo je nedoumica i vezi sa visinom naknade za praćenje paketa.
 
"Registrovana poštanska pošiljka može se pratiti u poštanskim tokovima bez plaćanja bilo kakve dodatne naknade. Izborom usluge registrovane pošiljke pošiljalac pošiljke dobija potvrdu o prijemu sa prijemnim brojem, na osnovu koga se tok pošiljke može pratiti u sistemu za praćenje. Korisnicima koji očekuju viši nivo kvaliteta praćenja statusa pošiljke, eventualno i ostvarivanja prava na naknadu, preporučujemo korišćenje usluga registrovanih poštanskih pošiljaka - pisama, paketa i EMS pošiljaka", savetuju iz ovog preduzeća.
Šta možete vi još da uradite?
 
Ukazuje se korisnicima i da broj pošiljke koji kupac može dobiti od prodavca iz Kine, a koji počinje slovnom oznakom U (drugo slovo u rasponu od A-Z) plus devet cifara i na kraju ima kodnu oznaku zemlje porekla, nije broj za praćenje već predstavlja bar-kod oznaku koja se unosi kako bi se obezbedilo pružanje prekograničnih carinskih najava.
 
To znači da, bez obzira na prisustvo U identifikatora, a saglasno važećim međunarodnim propisima, za neregistrovane pošiljke nije predviđena opcija praćenja.
 
Ukoliko kupci žele da prate status svojih pošiljaka, prilikom internet kupovine treba da odaberu opciju isporuke sa registrovanim praćenjem.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Nikola

    10.03.2024 18:30
    Od 40 paketa sam dobio oko 10a
    Od preko 40 paketa sam dobio samo oko 10 paketa sa alija za 3 meseca čekanja ulazim u četvrti mesec čekam i dalje oko 30 paketa,kad dođe brišem Ali jer je krajnje bezobrazno sa svačije strane i sa satrane kine,carine ,naše pošte ... Suvi bezobrazluk...
  • Miroslav

    20.02.2024 15:15
    Opet se nešto čudno događa
    Čekam isporuku 13 pošiljki sa aliexpressa. Prošlo skoro dva meseca. Stigla samo jedna koju je poštar doneo, a koja je bila ocarinjena i poštar bio zadužen njom (zbog carine). Ostale pošiljke su sitne stvari koje verovatno ne podležu carini (i poštar se ne zadužuje) - još uvek ih nema. Durlanska pošta u Nišu.
  • Dani

    07.02.2024 14:34
    Nema vise povrat novca
    Kako to da niko od vas nije spomenuo da vise ne postoji nikakva mogucnost za povrat novca ako vam ne stigne paket koji je neko zagubio ili ukrao? Cim paket stigne kod nas u carinsku postu oni ga stikliraju da je paket u vasu lokalnu postu sto je velika LAZ!
    Kada otvorite Spor/Disput Aliexpres vam nece odobriti povrat novca jer ce kao papagaj da ponavlja da odete u svoju lokalnu postu da preuzmete paket jer po broju posiljke stoji da je tamo. Znaci nema vise povrat novca za zagubljene pakete sa Aliexpresa!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija