Na srpskim prugama 33 osobe poginule za šest godina: Koji je najčešći uzrok?

Za šest godina na srpskim prugama dogodilo se 200 nesreća a poginule su 33 osobe.
Na srpskim prugama 33 osobe poginule za šest godina: Koji je najčešći uzrok?
Foto: 021.rs (Ilustracija)
Statistika pokazuje da je najčešći uzrok ljudski faktor, odnosno kršenje saobraćajnih propisa. 
Već mesec dana van funkcije su polubranici i crveno svetlo na veoma prometnom pružnom prelazu u Paraćinu kod Štofare. Razlog je kvar na elektronici. Svim mašinovođama na magistralnoj pruzi Beograd - Niš izdato je naređenje da obavezno zaustave voz ispred tog prelaza i da zvučnim signalima upozore vozače i pešake. Vozači negoduju što popravka traje toliko dugo i smatraju da prelaz nije bezbedan.
"I dok su radili semafori nisu pravilno radili, stvori se kolona svaki drugi, treći dan. A sad kako ne radi po bezbednost još gore. Ja tako i stanem, pogledam, međutim veliki broj ljudi projuri, može u voz da udare koji nailazi", kaže vozač motocikla.
 
Iako ispred tog prelaza postoji Andrejin krst i znak stop, tek veoma retki vozači zaustave vozilo ispred prelaza, a pojedini čak ni pogledaju levo i desno, piše RTS. Iz istog razloga pre nekoliko meseci na obeleženom pružnom prelazu kod Jagodine dogodila se železnička nezgoda u kojoj pukom srećom niko nije stradao.
 
"Samo i ukoliko se poštuje saobraćajna signalizacija, ukoliko se stane na pružnim prelazima, bude pažljiv i odgovoran u vožnji, mogu se sačuvati ljudski životi", ističe Nenad Stanisavljević iz "Infrastruktura železnica Srbije".
 
Problem je u namernom kršenju propisa koje vozači inače dobro poznaju, ističu u Agenciji za bezbednost saobraćaja.
 
"Najčešći uzroci saobraćajnih nezgoda na putno-pružnim prelazima je ljudski faktor, to je 99 procenata. Broj nezgoda na putno - pružnim prelazima je mali, ali nažalost, posledice takvih nezgoda su veoma teške", navodi Milan Ilić iz Agencije za bezbednost saobraćaja.
U Srbiji ima 2.118 pružnih prelaza, aktivnih je 1.700, dok 522 imaju sigurnosnu opremu, branike i polubranike. To je svega 30 odsto, ali u železnici takođe ističu da je to na nivou evropskog proseka. 
 
U planu je modernizacija još 250 pružnih prelaza.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija