Na srpskim prugama 33 osobe poginule za šest godina: Koji je najčešći uzrok?

Za šest godina na srpskim prugama dogodilo se 200 nesreća a poginule su 33 osobe.
Na srpskim prugama 33 osobe poginule za šest godina: Koji je najčešći uzrok?
Foto: 021.rs (Ilustracija)
Statistika pokazuje da je najčešći uzrok ljudski faktor, odnosno kršenje saobraćajnih propisa. 
Već mesec dana van funkcije su polubranici i crveno svetlo na veoma prometnom pružnom prelazu u Paraćinu kod Štofare. Razlog je kvar na elektronici. Svim mašinovođama na magistralnoj pruzi Beograd - Niš izdato je naređenje da obavezno zaustave voz ispred tog prelaza i da zvučnim signalima upozore vozače i pešake. Vozači negoduju što popravka traje toliko dugo i smatraju da prelaz nije bezbedan.
"I dok su radili semafori nisu pravilno radili, stvori se kolona svaki drugi, treći dan. A sad kako ne radi po bezbednost još gore. Ja tako i stanem, pogledam, međutim veliki broj ljudi projuri, može u voz da udare koji nailazi", kaže vozač motocikla.
 
Iako ispred tog prelaza postoji Andrejin krst i znak stop, tek veoma retki vozači zaustave vozilo ispred prelaza, a pojedini čak ni pogledaju levo i desno, piše RTS. Iz istog razloga pre nekoliko meseci na obeleženom pružnom prelazu kod Jagodine dogodila se železnička nezgoda u kojoj pukom srećom niko nije stradao.
 
"Samo i ukoliko se poštuje saobraćajna signalizacija, ukoliko se stane na pružnim prelazima, bude pažljiv i odgovoran u vožnji, mogu se sačuvati ljudski životi", ističe Nenad Stanisavljević iz "Infrastruktura železnica Srbije".
 
Problem je u namernom kršenju propisa koje vozači inače dobro poznaju, ističu u Agenciji za bezbednost saobraćaja.
 
"Najčešći uzroci saobraćajnih nezgoda na putno-pružnim prelazima je ljudski faktor, to je 99 procenata. Broj nezgoda na putno - pružnim prelazima je mali, ali nažalost, posledice takvih nezgoda su veoma teške", navodi Milan Ilić iz Agencije za bezbednost saobraćaja.
U Srbiji ima 2.118 pružnih prelaza, aktivnih je 1.700, dok 522 imaju sigurnosnu opremu, branike i polubranike. To je svega 30 odsto, ali u železnici takođe ističu da je to na nivou evropskog proseka. 
 
U planu je modernizacija još 250 pružnih prelaza.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Ministar Bratina: Pad RTS-a bio bi državni udar

Ministar informisanja i telekomunikacija Boris Bratina kaže da bi trebalo ispitati "sve okolnosti koje blokiranje njihovog funkcionisanja prate", navodeći da bi "pad RTS imao smisao državnog udara".

Ko zapravo blokira RTS?

Blokada zgrada RTS u Takovskoj i na Košutnjaku, koju studenti i građani sprovode već šesti dan, odraz je velikog nepoverenja u javni servis, kao i dugogodišnjeg neprofesionalnog i politički pristrasn