Dostavljači opasni dok jure za bonusom: U toku njihova edukacija u Novom Sadu i Beogradu

Nedavno je u Beogradu jedan pešak teško povređen kada je na njega na prelazu na Zelenom vencu naleteo dostavljač na električnom biciklu.
Dostavljači opasni dok jure za bonusom: U toku njihova edukacija u Novom Sadu i Beogradu
Foto: Pixabay (ilustracija)
Povređeni čovek je još na intenzivnoj nezi i u teškom je stanju.
Kada plata zavisi od brzine, na bezbednost se često zaboravlja.
 
Dostavljači hrane često su učesnici u saobraćajnim nezgodama. U poslednjih 10 dana čak tri puta samo u Beogradu.
"Idu po pešačkim prelazima, trotoarima, kreću se kuda ne bi smeli da se kreću. To čine zato što su pojedine aplikacije dale bonus, na osnovu tog bonusa on mora da napravi određen broj dostava. Recimo 180 dostava za sedam dana - on mora u proseku 30 dostava dnevno, da bi to ostvario za šest dana jer sedmi dan neće raditi", objašnjava za RTS predsednik Udruženja dostavljača vozača Srbije Ljubomir Perić.
 
Dostavljačica Slobodanka Đurić kaže da svakodnevno dobijaju mejlove da budu oprezni, naročito biciklisti.
 
"Svakodnevno nam stižu mejlovi da mora strogo da se vodi računa, posebno biciklistima, da moraju da vode računa, da gledaju. Šta znači brzina dostave - ne misli se da što pre treba stići do korisnika, ne misli se na brzinu da što brže treba da se vozi, nego što opreznije", kaže Slobodanka.
 
Agencija za bezbednost saobraćaja i Ministarstvo unutrašnjih poslova pokrenuli su projekat - kako poboljšati bezbednost dostavljača u saobraćaju. Krajem prošlog meseca održan je prvi sastanak.
 
"Napravićemo određene treninge i zajedno ćemo da odradimo besplatnu edukaciju dostavljača u Srbiji, pre svega u Beogradu i u Novom Sadu. Problem koji se pojavljuje je da su tu uglavnom mladi dostavljači koji se vrlo brzo menjaju, te je potreba za tim treninzima učestala i verujemo da ćemo time poboljšati bezbednost svih učesnika u saobraćaju i generalno bezbednost u saobraćaju", kaže savetnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Milan Ilić.
 
Da bi neko postao dostavljač, nije potrebna nikakva obuka niti kurs. Dovoljna je samo dobra volja i da znate da vozite bicikl, motor ili kola. Da bi isporučili paket na kućnu adresu, dostavljači bez automobila uglavnom moraju da se kreću pešačkim stazama i tako svakodnevno krše propise. 
Udruženje dostavljača tvrdi da ima rešenje.
 
"Da na svakom vozilu postoje taksi table koje bismo mi finansirali i plaćali Gradu za korišćenje iste, na njoj bi bio referentni broj dostavljača. Tako da biste vi kao prolaznici koji koriste parkinge prepoznali da je to vozilo dostavljačko i da će u roku od par minuta da se skloni. Napravili smo projekat da se to ne zloupotrebljava. Dostavljač bi to nosio isključivo onda kada mu je radno vreme, imali bismo našu kontrolu", objašnjava predsednik Udruženja dostavljača vozača Srbije Ljubomir Perić i dodaje da će predložiti Gradu Beogradu i da im se omogući da se kreću žutom trakom.
 
Predlažu i da svi koji koriste njihove usluge - restorani, stambene zgrade, obezbede parking mesta.
 
Iako gotovo svakodnevno čitamo vesti kako je dostavljač oborio pešaka, stručnjaci kažu da je ipak njihova bezbednost najviše ugrožena, s obzirom na to da spadaju u najranjivije učesnike u saobraćaju, a često krše propisanu brzinu i voze bez zaštitne opreme.
  • Bojan

    09.08.2023 15:51
    @banens

    Uvek mi je zabavno to izrugivanje oko toga što je nekom težak fizički rad ispod časti. Čisto da te upoznam sa realnošću: uglavnom niko ko ima mozak, školu i preko 25 godina nije lud da tegli za takve kao ti.
  • VVojislav

    08.08.2023 23:42
    Za @BaneNS
    Nema problema,
    ako se radi 160h mesečno dajte platu od 1300€ i prelazim sa dostave kod vas.
  • Marko

    08.08.2023 22:13
    Problem dostavljača nije problem određene službe ili određene grupe učesnika u saobraćaju, već cele delatnosti. Uz nepoštovanje propisa voze vozači svih vozila (bicikl, el. bicikl. el. trotinet, moped, automobil). S obzirom da je njihova delatnost vezana za celodnevno kretanje u saobraćaju (kao npr. taksisti, vozači GSP, vozači kamiona, vozači službenih vozila u firmama), uslovi za njih bi trebalo da budu posebni.

    Dakle ovde nije problem u domenu edukacije, već treba da se naprave uslovi za obavljanje delatnosti na takav način da može da se evidentira ko je napravio prekršaj, koji prekršaj i da se korektivnim merama utiče na delatnost koju vrši.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija